چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۱

گروهک"جندالله" در لیست تروریستی آمریکا

پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۲۱:۱۳
کد مطلب: 142698
پس از سال ها حمایت وزارت خارجه آمریکا گروهک تروریستی "جندالله" را در لیست سازمان های تروریستی خود قرار داد.
گروهک"جندالله" در لیست تروریستی آمریکا
به گزارش سرویس بین الملل "جهان" ، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای و با گرفتن ژست حسن نیت گروهک تروریستی جند الله را که توسط خود آمریکا حمایت می شود در لیست گروه های تروریستی خود قرار داد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود اظهار می دارد : گروه "جند الله" از سال 2003 با بمب گزاری های انتحاری ،کمین ها ، آدم ربایی ها و ترورها موجب کشته و زخمی شدن ده ها شهروند و مقام مسئول ایرانی شده است.

"فلیپ کرالی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: این اقدام آمریکا ارتباطی به ترغیب ایران ندارد و علت این اقدام این بوده است این گروه با اقدام به اعمال تروریستی درمنطقه ای حساس این منطقه از دنیا را بی ثبات می کند.

علی رغم اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا برخی تحلیل گران معتقدند این اقدام آمریکا اقدامی برای حسن نیت نشان دادن به ایران است تا بتواند همکاری ایران در افغانستان را جلب کند.

گفتنی است رییس این گروه تروریستی "عبدالمالک ریگی" پس از دستگیری توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در اعترافاتی تلوزیونی به ارتباط این گروهک با مقامات آمریکایی و حمایت های مالی و اطلاعاتی آمریکا از این گروهک جنایتکار پرده برداشت .

"ری تکه" مشاور امنیت ملی اسبق دولت آمریکا و عضو کنونی شورای روابط خارجی این کشور پس از این اقدام وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی که تلویحا حکایت از فرار رو به جلو آمریکا و تاکتیکی بودن این اقدام آمریکا دارد گفت : ایرانی ها آنقدر به توطئه از سوی آمریکا معتقدند که احتمالا این اقدام آمریکا را هم توطئه ای در دل توطئه دیگر می دانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هنوز تعریف تمجید آقای نوری زاد در صدای آمریکا وقربون صدقه رفتنشو فراموش نکردیم