يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

جشن ازدواج 500 زوج در حرم رضوي

پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 72180
به مناسبت آغاز دهه كرامت، جشن ازدواج دانشجويي 500 زوج شهرستاني در رواق دارالهدايه حرم مطهر رضوي برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد به نقل از آستان قدس رضوي، در طول دهه كرامت هر سه روز يك بار جشن ازدواج دانشجويي براي دانشجويان سراسر كشور در حرم مطهر رضوي برگزار مي‌شود.

اين برنامه‌ها به همت اداره امور فرهنگي آستان قدس رضوي با سخنراني اساتيد برجسته، مداحي، اجراي تواشيح و اهداي جوايز متبرك به زوج‌ها برگزار مي‌شوند.

حجت‌الاسلام محمد راشد يزدي در جمع زوج‌هاي دانشجو با اشاره به ويژگي‌هاي شخصيتي حضرت معصومه (س) اظهار داشت: با توجه به مشكلات امروزي اگر زوج‌هاي جوان به سيره اخلاقي و رفتاري ائمه اطهار عليهم‌السلام توجه كنند، قطعاً در زندگي خود سعادتمند مي‌شوند.

وي در ادامه گفت: زندگي امام رضا (ع) سراسر تدبر و انديشه است و نسل امروزي نيازمند تعمق در سيره رضوي است.

همچنين دختران مقاطع راهنمايي شهرستان طبس در قالب همايشي پياده به زيارت حضرت حسين بن موسي الكاظم (ع) مشرف شدند.

در اين برنامه كه به مناسبت سالروز ميلاد حضرت معصومه (س) و روز دختران برگزار شد، 250 نفر از دختران طبسي از فاصله يك كيلومتري آستان حضرت حسين بن موسي الكاظم (ع) پياده به زيارت اين آستان شريف رفتند.

حجت‌الاسلام انصاري قمي از اساتيد حوزه علميه قم در جمع زائران و شركت‌كنندگان در اين همايش به بيان اثرات زيارت ائمه اطهار (عليهم السلام) و زيارت و كرامت حضرت رضا (ع) پرداخت و تصريح كرد: خشوع و خضوع در زيارت معصومين انسان را به فضاي معنوي زيارت نزديك‌تر مي‌كند.

به 28 نفر از شركت‌كنندگان در اين همايش پياده‌روي جوايزي اهدا شد و حاضران در جشن روز ميلاد حضرت معصومه (س) در آستان حضرت حسين بن موسي الكاظم (ع) شركت كردند.

اين برنامه از سوي آستان حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع) وابسته به آستان قدس رضوي و با همكاري آموزش و پرورش شهرستان طبس اجرا شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *