سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
۳
آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه:

دولت برای معرفی وزیر جدید علوم به حساسیت‌های مجلس درباره وزیر قبلی توجه کند

به خواست الهی "مرگ بر آمریکا" در حال جهانی‌شدن است
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 376400
خطیب موقت نماز جمعه تهران از رئیس‌جمهور خواست که برای معرفی وزیر جدید علوم به حساسیت‌های مجلس درباره وزیر قبلی توجه کند.
دولت برای معرفی وزیر جدید علوم به حساسیت‌های مجلس درباره وزیر قبلی توجه کند
به گزارش جهان به نقل از نسیم، آیت الله موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهتمام جامعه به اخلاق اسلامی اظهار داشت: امروز در دارات دولتی ما ما چقدر تواضع ، خوش برخوردی و اخلاق اسلامی در جریان است؟ یک کارمند یک اداره باید بداند اجیر جامعه و مردم است و به وظایفش عمل کند و اگر به وظایف خود عمل نکرد این مبلغ برای او شبهه ناک است، البته بگذریم از اینکه در برخی ادارات زیر میزی هم حاکم است؛ اینها بلیه‌هایی است که اگر جامعه مبتلا باشد نظام در معرض خطر خواهد بود.

وی در ادامه افزود: مسئولین مدارس و دانشگاهها چقدر اخلاق اسلامی را مراعات می‌کنند؟ مغز دانش آموزان و دانشجویان در اختیار اساتید است؛ به این جوانان رحم کنید و مبادا سخنی ناروا و سخنی که بوی اهانت به نظام انقلاب است به جوانان بگویید.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به سالروز حادثه آتش سوزی مسجد
مبادا قسمت عمده بیت‌المال به سمت دانه درشت‌ها برود و چیزی برای پابرهنه‌ها موجود نباشد؛ این تدبیر در مورد بیت المال است که بهترین آن تدبیر امیرالمومنین در مورد بیت المال است که باید آن را الگو قرار دهیم.
الاقصی توسط رژیم صهیونیستی اظهار داشت: من این حادثه را همراه با تخریب ۲۰۰ مسجد در غزه و جنایات و هتک حرمت ها به مساجد در عراق و سوریه توسط تکفیری ها تسلیت می‌گویم.

وی در ادامه خطاب به آمریکا و ۱+۵ گفت: من آنها می‌گویم که که نصیحت ایران را بپذیرید؛ پیشنهاد ایران برد برد است زیرا این پیشنهاد به نفع منطقه و جهان است و اگر نپذیرید دیگر برد برد نیست بلکه برد باخت است.

اما جمعه موقت تهران با بیان اینکه هر زمان آمریکا در مقابل انقلاب و ملت ایران ایستاد باخت گفت: آمریکا تا توانست از شاه حمایت کرد ولی در نهایت باخت؛ تا توانست صدام را تجهیز کرد ولی ایران یک وجب خاک خود را نداد و سازمان ملل عراق را محکوم کرد و در نهایت اینجا هم آمریکا باخت؛ آمریکا جنگی در عراق ایجاد کرد تا حوکمت دلخواه خود را در عراق ایجاد کند ولی در این کشور حکومت اسلامی تشکیل شد و باز هم باخت و امروز می‌بینیم که روز به روز چهره این جانیان در جهان منفورتر می‌شود.

وی افزود: امروز مردم دنیا این جانیان را بهتر شناختند؛ شعارهای امروز شما در کشورهای غربی نیز رواج پیدا کرده است و به خواست الهی می‌رود تا "مرگ بر آمریکا" عالم را فر بگیرد.

آیت الله موحدی کرمانی با تبریک به دولت بابت حمایت رهبر معظم انقلاب از آن خاطر نشان کرد: تائید رهبر معظم انقلاب به معنای این است که آقا راضی نیستند که دولت
آیت الله موحدی کرمانی با تبریک به دولت بابت حمایت رهبر معظم انقلاب از آن خاطر نشان کرد: تائید رهبر معظم انقلاب به معنای این است که آقا راضی نیستند که دولت تضعیف شود؛ البته دولت باید نقاط ضعف خود را بشناسد و جبران کند.
تضعیف شود؛ البته دولت باید نقاط ضعف خود را بشناسد و جبران کند.

وی با بیان یکی از نقاط ضعف دولت گفت: تفسیر غلطی که از اعتدال شنیده شد یکی از نقاط ضعف دولت بود. اعتدال به معنای "سازش، نرمش و دست به سر جانی و قاتل کشیدن نیست" بلکه نرمش و برخورد باید همراه هم باشد.

امام جمعه موقت تهران همچنین خاب به دولت در خصوص توجه به ایثارگران و خانواده های شهدا گفت: دولت به خدماتی که عزیزان رزمنده و ایثارگر در جبهه ها داشتند توجه و از این قشر جامعه تقدیر و تشکر کند.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه شعاری که دولت با عنوان تدبیر و امید انتخاب کرد شعار خوبی بود افزود: این تدبیری که به عنوان شعار مطرح شده است نباید سلیقه های شخصی در آن موثر باشد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به استیضاح وزیر علوم توسط نمایندگان مجلس تصریح کرد: من از رئیس‌جمهور تقاضا می‌کنم که ببینید حساسیت مجلس در مورد وزیر معزول چه بوده است و ببیند چرا وزیر رأی نیاورد؟ فردی را معرفی کنید که ضعف‌های فرد قبلی را نداشته و نقاط قوتش بالا باشد.

وی در خصوص توجه و حساسیت دولت به بیت‌المال و شیوه استفاده از آن در جامعه گفت: مبادا قسمت عمده بیت‌المال به سمت دانه درشت‌ها برود و چیزی برای پابرهنه‌ها موجود نباشد؛ این تدبیر در مورد بیت المال است که بهترین آن تدبیر امیرالمومنین در مورد بیت المال است که باید آن را الگو قرار دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اگر گوش شنوایی باشه
آزاد
آقاي موحدي شما نگران نباش . دكتر روحاني با يك دنيا تجربه در خصوص جايگزين كردن وزير علوم جديد با تدبير واميد و عاقلانه به پيش ميرود .
بعید می دونم این کارو انجام بده