جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

خنثی‌سازی‌حمله‌های‌انتحاری‌به‌سامرا

جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 442479
منابع امنیتی عراق از کشته شدن ۱۸۷ نفر از عناصر گروه تروریستی داعش و خنثی سازی حمله ۲۵ عامل انتحاری به شهر سامرا در این کشور خبر دادند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه خبر داد، فرماندهی عملیات مشترک عراق از خنثی‌سازی حمله گسترده عناصر گروه تروریستی داعش به شهر سامرا خبر داد.

واحد اطلاع رسانی جنگ فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی بر اساس اطلاعات دقیق حمله موشکی و توپخانه‌ای به مواضع گروه تروریستی داعش در منطقه غربی مکیشفیه و خط اللاین صورت دادند که به انهدام مخفیگاههای عناصر انتحاری چچنی منجر شد. این عناصر انتحاری عضو گروهک مسلح ابوعمر چچنی مسئول امنیتی بخش سامرا در گروه تروریستی داعش بودند. ابوعمر چچنی این مسئولت را دو روز پیش برعهده گرفته بود.

این بیانیه افزود: این عاملان انتحاری قصد حمله به شهر سامرا را داشتند و منتظر رسیدن خودروهای بمبگذاری شده برای اجرای عملیات بودند. ۱۴ نفر از این عاملان انتحاری در مخفیگاه اول و ۱۱ نفر در مخفیگاه دوم کشته شدند. یک انبار مهمات آنها در یک مخفیگاه نیز منهدم و سه تروریست داخل آن کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

این بیانیه از صحنه‌های اقدام عناصر گروه تروریستی داعش در دفن کردن کشته های خود در گورستان عین الفرس و انتقال شمار زیاد زخمیهایشان به شهر موصل سخن گفت.

کشته شدن ۳۰ داعشی در منطقه مکحول

نیروی هوایی عراق نیز به تجمع عناصر داعش در منطقه مکحول حمله کرد که در این حمله ۳۰ نفر از آنها کشته شدند.

همه این عناصر مسلح از ساکنان منطقه الشرقاط بودند.

هلاکت ۱۱۲ داعشی در "عروس نبردها"

فرمانده لشکر پنجم ارتش عراق از کشته شدن ۱۱۲ نفر از عناصر داعش در نبرد در ناحیه البغدادی و بخش حدیثه در غرب رمادی خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، نومان عبد الزوبعی افزود: گروه داعش در ۷۲ ساعت گذشته به ناحیه البغدادی و بخش حدیثه در غرب رمادی در چارچوب حمله‌ای که آن را "عروس نبردها" نامید، یورش برد و قصد تسلط بر این دو منطقه را داشت.

الزوبعی گفت: نیروهای امنیتی و نیروهای عشایر و نیروی هوایی ارتش عراق و ائتلاف ضد داعش با این حمله مقابله کرده و خسارتهای زیادی به این گروه وارد کردند.

وی تصریح کرد: نیروهای امنیتی ۱۱۲ عنصر داعش را کشته و ۱۰ خودرو از جمله خودروهای بمبگذاری شده عناصر مسلح را منهدم کردند.

خنثی سازی حمله تروریستها در منطقه الصینیه

جنبش النجباء از گروههای نیروهای داوطلب مردمی عراق نیز از خنثی سازی حمله انتحاری در منطقه الصینیه و کشته و زخمی شدن ۵۰ عنصر داعش در شمال شهر تکریت خبر داد.

در بیانیه جنبش النجباء آمده است: نیروهای مقاومت اسلامی جنبش النجباء توانستند حمله انتحاری با یک دستگاه خودروی زرهی از منطقه الصینیه به سمت البوجراد را با یک فروند موشک هدایت شونده خنثی کنند.

این بیانیه افزود: یگان موشکی محل تمرکز عناصر مسلح داعش در منطقه الصینیه را با شش فروند موشک هدف قرار داد که باعث کشته شدن ۱۷ داعشی از جمله اتباع خارجی و زخمی شدن ۳۳ نفر دیگر شد.

این یگان همچنین یک کارگاه بمبگذاری کردن خودروها در منطقه الصینیه را هدف حمله موشکی قرار داد.

انفجار خودرو در شمال بغداد

یک منبع پلیس عراق از انفجار یک دستگاه خودرو بمبگذاری شده در منطقه الثعبانیه در شمال عراق خبر داد.

وی افزود: در این حمله شش نفر زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

در همین حال، عناصر مسلح حسین علی صالح الجبوری رئیس شورای منطقه الحویجه را در مرکز شهر کرکوک ترور کردند.

یک منبع امنیتی در استان کرکوک گفت: عناصر مسلح به خودروی الجبوری در محله طریق بغداد در نزدیک مسجد جامع النور در مرکز شهر کرکوک تیراندازی کرده و فرار کردند.

در همین حال، درگیریهایی نیز بین ارتش و عناصر مسلح در خیابان فلسطین در شهر بغداد روی داد که در جریان آن یک سرباز ارتش کشته و سه نف ردیگر زخمی شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *