جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

شايع‌ ترين بيماری درميان جوانان ایرانی

شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب: 272270
رئيس مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان گفت: نتايج يک تحقيق نشان مي‌دهد افسردگي شايع ترين اختلال رواني ميان نسل جوان کشور است و سهم جوانان در اين بيماري به 1/3 درصد مي رسد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد تقي حسن زاده با بيان اين مطلب گفت: در تحقيقات انجام شده ميان دو هزار و 506 جوان به عنوان جامعه آماري که 606 نفر از اين افراد در مقطع پيش دانشگاهي و مابقي دانشجو بوده اند، عوامل مختلف اختلال رواني در ميان نسل جوان بررسي شد.
 
وي افزود: عوامل اختلال رواني جوانان شامل ترس از بيماري، افسردگي، وسواس اجباري، اضطراب، خصومت و پرخاشگري، شکايت جسماني، روان پريشي و حساسيت در روابط متقابل است که در اين تحقيق از جوانان جامعه آماري سوال شد. به گفته حسن‌زاده، نتايج تحقيقات نشان مي دهد که افسردگي شايع ترين اختلال رواني در ميان نسل جوان کشور است و سهم جوانان در اين بيماري به 1/3 درصد مي رسد.
 
 رئيس مرکز مطالعات وزارت ورزش و جوانان تصريح کرد: ساير اختلالات رواني در ميان نسل جوان به ترتيب شامل خصومت و پرخاشگري 2.9 درصد،تفکر پارانوييدي(اختلال شخصيت بدگماني) 2.7 درصد،وسواس 2.4 درصد،اضطراب 2 درصد،شکايت جسماني 2 درصد،حساسيت در روابط متقابل 1.9 درصد، روان پريشي 1.2 درصد و ترس 9 صدم درصد است.
 
حسن زاده درباره اينکه افسردگي در ميان زنان بيشتر است يا مردان، گفت: براساس جامعه آماري افسردگي در دختران بيشتر از پسران است و در پسران اختلال تفکر پارانوييدي بيشتر از دختران است. وي با بيان اينکه تفکر معناداري در اين تحقيق بين جنس مذکر و مونث ديده نمي‌شود، درباره راهکارهاي پيشنهادي براي کاهش اين اختلالات در ميان نسل جوان توضيح داد: تمامي اين اختلالات ريشه در آسيب هاي اجماعي دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *