جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

آغاز برداشت برگ سبز چای از ۱۰ اردیبهشت

جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 417756
رئیس اداره چای رامسر از آغاز برداشت برگ سبز چای از ۱۰ اردیبهشت خبر داد.
به گزارش جهان، اردلان بالابندیان امروز در گفت‌وگو با فارس در رامسر با اشاره به افزایش روحیه و انگیزه چایکاران اظهار کرد: خرید تضمینی برگ سبز چای برخلاف گذشته، در زمان برداشت برگ سبز چای با افزایش ۲۱ درصدی اعلام شد.

بالابندیان افزود: در پرداخت تسهیلات عملیات به‌زراعی در قالب انواع هرس، کف‌بر، کمربر، اعتبار مناسبی در ۲۷ اسفندماه سال گذشته ابلاغ و تامین شد که به ازای هر هکتار هرس کف‌بر ۵ میلیون تومان و برای انجام کمربر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان به آن‌دسته از چایکارانی که عملیات فوق را در باغات خود انجام دادند بعد بازرسی و تایید انجام مراحل توسط کارشناسان، از این تسهیلات صندوق توسعه و حمایت صنعت چای کشور برخوردار شدند.

وی درباره عضویت چایکاران رامسری در صندوق توسعه و حمایت صنعت چای کشور، تصریح کرد: تاکنون ۱۱۱ نفر از چایکاران رامسری به این صندوق معرفی شدند که این کشاورزان در ازای انجام ۱۸ هکتار عملیات کف‌بر و ۲۰ هکتار عملیات کمربر در باغات خود تسهیلاتی به مبلغ ۱۴۰میلیون تومان از صندوق، به آنها تعلق گرفت.

رئیس اداره چای رامسر خاطرنشان کرد: یک‌هزار و ۸۰ نفر از چایکاران رامسر برای عضویت در صندوق تشکیل پرونده داده که سایر چایکاران هم به تدریج سهامدار صندوق و عضو آن می‌شوند.

این مسئول با اعلام اینکه در رامسر یک‌هزار و ٨٠٠ هکتار سطح زیرکشت فعال و غیرفعال موجود است، گفت: شروع برداشت برگ سبز چای در رامسر از ۱۰ اردیبهشت است.

بالابندیان به چایکاران منطقه توصیه کرد: با توجه به زمان باقی مانده تا برداشت، برای دریافت دفترچه‌های چایکاری خود به اداره چای رجوع و با توجه به وضعیت آب و هوای مناسب پیش‌رو به برداشت به موقع برگ سبز چای اقدام کنند تا بتوانیم چای باکیفیتی را تولید کنیم.

وی ۷۵ درصد از باغات چای رامسر را در مناطق کوهپایه‌ای واقع دانست و یادآور شد: چای سیستمی بوته‌ای داشته که سبب تثبیت و عدم فرسایش خاک می‌شود.

رئیس اداره چای رامسر کشت چای رامسر را کشتی مخلوط همراه با باغات میوه اعلام کرد و گفت: چای در همه جای کشور کشت نمی‌شود و چون همیشه سرسبز است و خزانی ندارد سبب زیبایی و سرسبزی منطقه شده و نیز سبب جلب توجه گردشگران می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *