جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۳۱

بلوتوثی دیگر و اتهامی جدید به نیروی انتظامی

چهارشنبه ۹ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب: 86284
بلوتوثی دیگر و اتهامی جدید به نیروی انتظامی

انتشار تصاویری مبهم از برخورد یک خودروی پلیس با یک نفر از عابران (احتمالاً یکی از اغتشاشگران) سوژه جدیدی برای تحریف وقایع و مظلوم نمایی جریان ضد انقلاب شده است.

به گزارش جهان، صرفنظر از صحت این فیلم یا ساختگی بودن آن که اطلاعات ما نسبت به آن ناقص است، ذکر چند نکته در مورد این فیلم ضروری است:

1. تصاویر مبهم این فیلم صحنه حمله گروهی از اغتشاش گران به دو خودروی نیروی انتظامی را نشان می دهد که سرنشینان آن که هویتشان مشخص نیست به ظاهر برای نجات جان خود و فرار از وحشی گری اغتشاش گران، سعی دارند از محل بگریزند که در این حین با یکی از حاضرین که احتمالاً سعی در متوقف کردن این ماشین را دارد برخورد می کند.

2. نحوه فیلم برداری از این حادثه نیز در جای خود جالب توجه است چرا که فیلمبردار علی رغم التهابی که در فیلم نشان داده می شود با آسودگی از صحنه فیلمبرداری نموده و البته این فیلم چند ثانیه ای بلافاصله پس از دور شدن خودروهای نیروی انتظامی، قطع می شود در حالیکه عقل حکم می کند حداقل به جهت مظلوم نمایی بیشتر هم که شده تصویر نزدیکی از فرد مصدوم به نمایش در آید تا مشخص شود بر سر فرد مصدوم چه آمده است.

3. البته هیچ ایرانی و مسلمانی از صدمه دیدن هموطنان خود حتی اغتشاشگران نیز خوشحال نمی شوند اما بیان یک طرفه یک موضوع که بیشتر به سناریوهای تکراری می ماند پشت پرده رسانه های منتشر کننده این فیلم را مشخص می کند. 

انتشار این فیلم در رسانه های جریان موسوم به سبز در حالی است که طبق اطلاعات دقیق در چند حادثه که ظاهرا ناشی از برنامه ریزی قبلی بوده افراد موسوم به جریان سبز با زیر گرفتن مردم علاوه بر ده ها مصدوم موجب کشته شدن دست کم سه نفر (دو نفر در روز عاشورا و یک نفر در اغتشاشات قبلی) از جمله شهادت یک نوجوان 18 ساله بسیجی به نام غلام حسین کبیری شده اند. اما هرگز این رفتار ددمنشانه مورد سوال این رسانه های مدعی بی طرفی قرار نمی گیرد ولی حادثه ای که در اثر فرار از صحنه برای نجات جان صورت گرفته و باعث مصدومیت یک نفر شده اینگونه به خبر اول CNN و احتمالاً از روزهای آینده در BBC  و سایر رسانه های استکباری تبدیل می شود.

ناگفته نماند طبق اعلام فرمانده ناجا دو نفری که در اثر زیر گرفتن ماشین در روز عاشورا کشته شدند توسط ماشینهای سرقتی و شخصی مورد حمله قرار گرفتند و در حادثه مورد اشاره این فیلم (در صورت صحت فیلم) کسی کشته نشده است.

گفتنی است موارد ذکر شده صرفاً تحلیل نگارنده بوده و با گذشت زمان حقایق بیشتری مشخص خواهد شد.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بی خیال ! این همه ملت چوبو چماقو سنگو چاقو خوردن بعد یکی از اینا فرض کنین مرده باشه که چی ؟ مگه محارب نیستن اینا ؟ برا مردم ما که عشق حسینو دارن اینا محاربن !
تا کی جون مردم مذهبی و بسیجیا مهم نیست واستون و فقط مرگ اینا نگرانتون میکنه ؟
Iran, Islamic Republic of
از این جماعت جز دروغ چیزی در نمیاید خودت رو ناراحت نکن همین حماقتها باعث حضور میلیونی مردم شده
Iran, Islamic Republic of
با سلام
باید این را هم گفت که اگر این دو تا ماشین قصد کشتن دارند چرا پشت سر هم می روند و در دو مسیر حرکت نمی کنند؟ اگز قصد ترساندن هم داشته باشند به دو سمت حرکت می کردن و هنگام بر گشت هم فرار نمی کردند بلکه مجددا به ترساندن می پرداختند
Iran, Islamic Republic of
مثل اينكه شما فيلم رو اصلا نديدي!اين همه تكون و بالا پاي شدن دوربين رو نديدي؟كجاي فيلم صاف بود.بعدشم فيلم رو ناقص ديدي عزيز.چون بعدشم نشون ميده كه يه فرد ديگه بالاي سر طرف نشسته و حالت اضطراب بدي داره و مدام جيغ ميزنه.لطفا فيلم رو كامل ببين
Iran, Islamic Republic of
با سلام
راست و دروغش با خدا!!!؟؟؟
ولی رسالت شما خبر رسانی است نه تحریف ماجرا...
کشتار و خشونت به هر شکلی مخصوصا بدون هیچ دادگاهی و حکم شرعی و با لباس قانون به عنوان متواری کردن اغتشاش گران تقبیه شده است ، حتی اگر منافق و دشمن باشند ...
فراموش نکنیم قبل از اینکه مسلمان باشیم ،ایرانی هستیم چرا که بنام دین و اسلام تفرقه میان صفوف می اندازند
Iran, Islamic Republic of
تو جنگ و شورش و اغتشاش كه حلوا خير نمي كنند ممكنه هر اتفاقي بيفته مهم اينه كه چه كساني باعث آن شده اند
مردن يك ياغي اينقدر ها هم بد نيست چون نامه عملش زودتر بسته ميشه بارش سنگينتر نميشه
ارزش امنيت و آزادي بيشتر از جان اين فريبخوردگان مي ارزد كه خود نمي دانند آلت دست استكبارند.
Iran, Islamic Republic of
سلام
اولا تقبیح نه تقبیه.
ثانیا ما در درجه‌ی اول مسلمانیم دوم مسلمانیم سوم هم مسلمانیم. حالا خدا بیشتر عنایت داشته توی ایران هستیم.
ثالثا هر کی خربزه می‌خوره پای لرزش هم میشینه.
ماشالله جنبش مبارزه با سطل آشغال این‌قدر وقاحتش بر اثر همین مسامحه‌ی ما بالا رفته بود، که توی همین روز عاشورا طرف از کنار ما رد می‌شد به آقا توهین می‌کرد و مطمئن بود که کاریش نداریم چون آقا به فرزنداش گفته عکس رو هم که آتش زدند کاریشان نداشته باشید.
رابعا توی دعوا حلوا پخش نمیکنن منتها مهم اینه که خون کی بریزه.
اهوازی
شما اول برو یاد بگیر ثالثا و رابعا نکن و فارسی حرف بزن، دوم اینکه اون از بزرگمنشی آقا ناشی میشه و ربطی به امسال خوارجی مثل شما نداره. سوم اینکه خیلی بی رحمی چیزی که با اسلام در تضاد است و چهام اینکه تو خودت رو ایرانی نمیدونی و باز هم در دسته خوارج قرار می گیری.یاعلی
Canada
بله دقیقا همین طور است که نگارنده گفته
چون کسی که فیلم را گرفته باید تا آخر فیلم ار می گرفته و یا برای صحت حرفش اقلا صورت زخمی را هم نشان میداد در صورتیکه کسیکه کلکی رفته و زیر ماشین خوابیده تا فیلم را بگیرند و بعد بلند شده و یا علی مدد
مثل قتل آقا سلطون چون می توانست از دستگیری ضارب هم فیلم بگیره ولی فقط از آرش جون و ندا جون فیلم گرفته
Iran, Islamic Republic of
من که هر چی نگاه کردم نفهمیدم وقتی ماشین میره جلو اون یارو کجاست که زیر گرفته میشه بعد هم وقتی یک عده مثل قوم تاتار بهت حمله میکنن فکر میکنم هر کس دیگری هم بود سعی میکرد هر چه سریعتر از مهلکه فرار کنه.
Iran, Islamic Republic of
حتی اگر نیروی انتظامی باشد این مورد صادقه:
دو ماشین از جنوب خیابان ولیعصر به سمت بالا در حرکت هستند با سرعت زیاد چون در حال فرار از دست یزیدیان می‌باشند در ضمن در آنجا یکی از کیوسک های نیروی انتظامی توسط یزیدیان آتش گرفته شد به هر ترتیب چون دور میدان ولیعصر بخاطر انجام پروژه ها مترو بسته است هیچ دیدی نسبت به جلو وجود ندارد ماشین ها انتظامی به خیال اینکه خیابان باز است به سمت بالا حرکت می‌کنند و در عین حال یزیدیان نیز آنها را تعقیب می کنن ولی وقتی یکی از ماشین ها به ترافیکی که اتفاقا آن هم از برنامه های یزیدیان بود (بوق زدن ها فراموش نمیشود) برمیخورد که در این زمان یزیدیان به ماشین حمله ور میشود ماشین چون در وسط خودروها گیر کرد سعی در فرار (حفظ جان) دارد که با یک نفر برخورد میکند که اگر یکی از یزیدیان بوده هلاک و اگر یکی از مردم عادی و ناظر بوده متاسفانه کشته میشود.
Iran, Islamic Republic of
بازهم خون امام حسين (ع) باعث وحدت مسلمان شد ، اين مردم هنوز عاشوراي هستند .
Iran, Islamic Republic of
هر چقدر هم زور بزنین که جنایت های روز عاشورا رو کمرنگ کنید دیگه فایده نداره الان همه دنیا می دونه که دولت فاشیست ایران به اسم اسلام و زیر لوای عاشورا و امام حسین چه جنایت ها که نمیکنه بنابراین به زودی تقاص خون هایی رو که ریختید خواهید داد چون جنبش سبز به شدت بیدار و آماده است حواستان را جمع کنید
Iran, Islamic Republic of
اینا ازین فیلما زیاد میسازن جدی نگیرین ! دیگه تکراری شده ! ندا رو هم همینجوری خودشون کشتن ! دیروزم که از باتوم تا ماشین نیرو انتظامی رو تو دست گرفته بودن ! تو عکس که واضحه ! راستی این سنگایی که تو عکس هستو کی واسشون فراهم کرده ؟
United States
در بند 2 آورده ايد كه با آسودگي خيال از صحنه فيلم گرفته اند ميخواهم بگويم نه به آسودگي فيلمبرداري از جريان ضرغامي ساخته پاره كردن عكس خميني وآنهم فقط از دستها !!! انشاالله كه تعجب نكرده باشيد .من باور نميكنم كه شما اين چيزها را نميفهميد .ميفهميد ولي موقعيت خودراميخواهيد حفظ كنيد .مگر شاه وارتشبد نصيري وهويدا و...چكاري ميكردند كه شما نميكنيد؟
Iran, Islamic Republic of
اگر اين جماعت عقل داشتند،به راحتي مي فهميدند كه حتي اگر حق با انها باشد و حتي اگر مليت مهمتر از اسلام باشد،و حتي اگر فلسفه ولايت فقيه اشتباه باشد،اين كارها در حال حاضر چيزي جز اسيب به ماهيت كشور و اقتدار كشور ندارد.چرا عدي به خاطر خواسته هاي نفساني بسيار زشت و بي ارزش و براي مال دنيا جلوي يشرفت ملت را مي گيرند.جالب اين است كه طرفداران حزب سبز اغلب از خانواده هاي بي غيرت و بي بند و بار و بسيار مرفه جامعه هستند و اين از همان روز اول هم اصل خواسته انها را براي عاقلان روشن ميكرد كه افراد مرفه و غرب زده به نظر شما چه مي خواهند . انسانيت و مليت نمي فهمند. و ادعا ميكنند اگر مسلمان نيستيم ،ايراني كه هستيم.بفرماييد براي ايران چه كار مثبتي به جز توهين و انتقاد و خراب كاري كرديد.(((انهايي كه جان خود را براي ايران دادند ،راه امام را براي كشور برگزيدند.)))
Iran, Islamic Republic of
اولا كساني كه در روز عاشورا سوت وهلهله ميكنند قطعا در مسلمان بودن انها شك بايد كرد دوما كساني كه براساس پيشنهاد رساناهاي بيگانه به خيابانها مريزند وبه آتش زدن اموال بيت المال دست ميزنند مطمئناتعدادي وطن فروش وخائن ميباشند كه در ايراني بودن آنها شك بايدكرد
Iran, Islamic Republic of
باسلام
1-طبق قانون نيروي انتظامي در برخورد با كساني كه به مقر انتظامي حمله كنند حق تير دارد ولي ما شاهد مماشات اين نيرو و حتي ترك مقر يا ماشين هم هستيم
2- مسلما سربازي كه براساس تكليف كار نكند هنگام فرار فقط بفكر راه گريز است و اين حادثه را ممكن است بوجود آورد
3- در آخر اينكه هر كسي خربزه ميخواد بايد ...
Iran, Islamic Republic of
من خودم اونجا بودم ماشين نيرو انتظامي خالي بود يكي رفت سوارش شد و لباس نيرو انتظامي هم نداشت چند خيابون اونورتر همون ماشين رو آتيش زدند
Iran, Islamic Republic of
این هم باز سناریوی خودشونه!!!
مثل قتل ندا و قتل خواهر زاده موسوس
Iran, Islamic Republic of
كساني كه عملا براي اشوب واسيب رسوندن به مردم به ميدون ميان نبايد انتظار داشته باشن هيچ اسيبي نبينن اما از وحشيگري هاي اين جماعت سبز من به چشم خودم صحنه هايي ديدم كه اگر تصوير برداري ميشد دنيا رو تكون ميدادكه به طور مثال حمله با ماشين به سمت من بود كه پياده همراه پرچم كوچكي در حال حركت بودم وقصد داشتند مرا زير بگيرند كه به لطف خدا ناكام موندندويا روز عاشورا وقتي با دختر نوجوانم در حال رفتن به عزاداري بوديم ما را سنگ باران كردند كه دخترم به شدت اسيب ديد واو را به بيمارستان برديم ويا بلاهايي كه سر مردم ونيروي انتظامي اوردن كه هيچ كدوم اونها به نمايش در نيامده اما مطمئن هسم آه ملت ايران وهمه مظلوماني كه از سوي اين جماعت وحشي مزدور امريكا اسيب ديدند به زودي دامن انها را خواهد گرفت ويك نمونه ان هم تقاص پس دادن شون به همين شكل هست.
Iran, Islamic Republic of
بسم الله . سلام . فیلم را بدقت بررسی کردم : 1- نسخه ای از فیلم وجود دارد که د ر انتهای آن فردی را خونین و مالین روی زمین نشان می دهد. اما اثباتی برای یکی بودن این دو فرد ( تصادف کرده و این فرد خونین ) ارائه نمی دهد. 2- دو خودرو در این فیلم وجود دارد. خودروی اول تویوتای بسیار مدل پایین است که در حال حاضر در سازمان پلیس تهران مشاهده نمی شود . خودروی دوم جزو خودروهای متعارف پلیس است. 3- هر دو خودرو نشانه های اسپرت شدن دارند. خودروی قدیمی ، لاستیک های پهن اسپرت دارد و مانند خودروی جدیدتر ، قاب پنجره اش هم اسپرت شده . خودروی جدید تر ، دور قاب گلگیر اسپرت دارد که کاملا مشهود است. 4- رنگ طراحی شده برای این دو خودرو به پلیس عادی ( پیشگیری) نه ضد شورش شباهت دارد لیکن روی این خودروها سپرهایی روی ناحیه جلو نصب شده که ماهیت نامفهوم دارد . گارد جلوی خودروهای "ضد شورش" برای جلوگیری از آسیبل رسیدن به ناحیه جلوی این خودروها طراحی و نصب شده ولی روی این خودرو که طراحی رنگ پلیس عادی را دارد گاردی نصب شده که بیشتر شبیه چنگک لودر است ! 5- شیشه های جلو و جنبی این دو خودرو دودی است !!! بطوریکه از بیرون چهره و وضعیت راننده کاملا نامشخص است 6- هیچ توجیهی برای ورود این دو خودرو از ضلع جنوبی میدان ولی عصر به ضلع غربی و بعد ، برگشتن بشکل دنده عقب خودروی مدل بالاتر و عبور خوروی مدل پایین تر از جنوب به غرب و بعد شمال و بعد ، شرق ، وجود ندارد. خصوصا اینکه هنگام ورود این خودروها به این میدان ، تجمع وجود داشته و کانکس پلیس در ضلغ غربیبه آتش کشیده شده بود. 7- تحلیل جهان نیوز از آرامش فیلم بردار کاملا منطقی است. تنها کسی که اصلا فرار نمی کند فیلم بردار است.
جمع بندی :
دو خودروی با وضعیت اسپرت با گاردبندیهای غیرپلیسی ، اما با رنگ خودروی فرم پلیس ، وارد تجمع پرتعداد ضد انقلاب می شوند و ظاهرا پس از زیر کردن یک نفر ( که هیچ گزارشی از این حادثه به هیچ فرد یال مرجعی داده نشده ) از میدان خارج می شوند . نهایتا یا تصادف است یا قصد برای زیر گرفتن ضد انقلاب. نهایتا می توان اولی را متصور بود که با زیر گرفتن مثلا همراه شده است که بشدت کاریکارتوری می گردد. خودروها نیز بنظر می رسد متعلق به نیروی انتظامی نیستند و ماجرا یک صحنه سازی بنظر می رسد.
Iran, Islamic Republic of
میدونین چی واسه ما درد داره؟ اینکه این خائنین به مملکت خودشون رو به نقهمی و کری و کوری زدن و مارو متهم به این نفهمیدن میکنن. من یه سوال میپرسم ازشون. چطور میشه فرض کرد اینهمه آشوب و اغتشاش کار عده ای باشه که مقید به اسلام و مکتب امیرالمونین هستند؟ ولی کار عده ای نیست که نه تنها تقیدی به اسلام ندارن بلکه مخالف صد درصد اسلام هستن و کینه عمیقی از این مردم انقلابی دارن؟
لطفا یه کمی فکر کنید و اون مغز فندوقیتون را بکار بندازین . جریانی که از سمت بی بی سی و voa و نوریزاده و مخملباف و ... هدایت میشه ، قطعا یک جریانیه که به هر حربه ای متوسل میشه و هر جنایتی رو مرتکب میشه. جنایت کار کسانی هستند که وطن فروشانه، برای شادی انگلیس و آمریکا،دست به هر کثافت کاری میزنند.نه کسانیکه عشق اباعبدالله و اهل بیت در تار و پود وجودشون، نقش بسته. جنایت کار کسانی هستند که در طول تاریخ این مملکت، همیشه مزدور و مواجب بگیر دشمنان این مملکت بودند.
خوشحالم که مرز بین کفر و باطل این روزها کاملا مشخص شده. عده ای بخاطر یک کینه نسبت به یک جریان سیاسی، کارشون به کینه از اسلام و مردم متدین رسیده. همیشه همینطور بوده. قطعا این افراد یا بی دین هستند یا اگه ادعای دینداری داشتند، بخاطر بعضی حب و بغضها، دینشون رو به قیمت ناچیزی فروختند.
Iran, Islamic Republic of
اين تصوير نهايت مظلوميت و صبر نيروي انتظامي را نشان مي دهدكه مورد هجوم اغتشاش گران واقع شود وحد اقل براي دفاع از خود هيچ گونه حركتي انجام ندهد . اميدواريم به بركت صبر اين برادران جان بركف و ولايت مدار اغتشاش گران را به راه راست هدايت فرمايد
سلام

توجه توجه توجه

بايد توجه داشته باشين كه قبلش اين اراذل چي كار كرده بودن. به پاسگاه پليس حمله كرده بودن و اون رو به آتيش كشيده بودن. اين كه سر مامورها چه بلايي آوردن خدا عالمه. اون بنده خدايي هم كه سوار ماشين بوده مشخصه خيلي ترسيده بوده و فقط مي خواست از صحنه فرار كنه و جونش رو نجات بده. پس اون حركت ها تو اون شرايط به نظر طبيعي مياد.
در ضمن در نظر بگيرين كه توي عرف كشورهاي ديگه پليس در اين جور شرايط چه جوري عمل مي كنه. توي امريكا پليس اگه به شما ايست بده و شما از ماشين پياده بشين حق تير داره. يعني پليس در صورت كوچكترين شكي به شما مي تونه از خودش دفاع كنه. حالا اين جا در نظر بگيرين كه پاسگاه پليس رو به اتيش كشيدن و بدبخت ها همه از ترس جونشون فرار كردن.

خوشحالم از اين كه كل رسانه هاي دنيا با فيس بوك و توييتر و يوتيوب روي هم باز هم نمي تونن مردم ما رو فريب بدن
Netherlands
وقتی به پلیس حمله میکنند و قصد کشتن او را دارند او هم حق دارد مثل هر انسان دیگری از خودش دفاع کند و یا از مرگ فرار کند. در این فیلم هم تازه اگر راننده آن ماشین پلیس از عوامل انتظامی باشد طبیعی است که به شدت ترسیده و قصد فرار از مهلکه را دارد و خوب در آن وضعیت هر اتفاقی میتواند بیفتد و مسئولیت آن به گردن حمله کنندگان به پلیس و تهدید کنندگان جانی مامورین پلیس است.
Canada
با وجود تحلیلی که شما کرده اید و هدف ان تشکیک در فیلم است، این فیلم واقعیت دارد. دلیل آن هم شاهدان عینی بسیاری هستند که در وبسایتهای مختلف مشاهدات خود را بیان کرده اند. قسمتهای بعدی این فیلم هم در سایتها موجود است که تصاویر دلخراشی از فرد له شده با ماشین را نشان میدهد.
این هم البته مشخص است که ماشین پلیس بخاطر فرار از محاصره مردم به این رفتار وحشیانه دست میزند و نه صرفا کشتن مردم.
مساله اصلی اینجاست که چرا باید وضع ما به جایی برسد که رابطه بین مردم و پلیس مثل رابطه دو تا حیوان درنده نسبت به هم باشد؟ کجای کار برادران مهرورز اشکال داشته که به اینجا رسیده ایم؟
Canada
ا همه با نگارنده موافقیم و این بار تقصیر صدا و سیماست که مستدل و منطقی این تحلیل ها و تصاویر را به مردم نشان نمیدهد مگر چه می شود که مردم به تلویزیون خودمون اعتماد پیدا کنند؟
مثل تصویر قمه خورده دختری در لبنان
مگر چه میشود اگر کمی از این چاشنی ها نشان داده شود آنوقت مردم دنبال یوتیوب و فیس بوک و توئیتر و اینتر نت و بی بی سی و صدای آمریکا نمیروند
مردم دیگر از نازک دلی شون گذشته این حرفها مال زمان جنگ بود نه حالا که بچه 5 یا 6 ساله هم این تصاویر خشن را می بیند
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر شما مثل اینکه فقط نظرات ... رو درج میکنید باز هم لعنت بر شما
Iran, Islamic Republic of
اگر مبارزيد و مي جنگيد ژس چرا مظلون نمايي مي كنيد!
شما به نيروي انتظامي و بسيجيان حمله مي كنيد و 40، 50 نفري به قصد كشت مي زنيد، سرباز نيروي انتظامي هم براي فرار از سنگ پراكني و وحشي گري شما فرار مي كند و غير عمدي كسي را زير مي گير.
اگر شما اينگونه صحنه ها را پخش مي كنيد ما هم از توحش شما صحنه هاي زيادي داريم:
براي ديدن كليپ ها به سايت mobarezclip.com مراجعه كنيد.
Iran, Islamic Republic of
b_oro minim babaaa
jamesh kon in saite dare piteto