شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۳
۳

دستور روحانی به بانک‌ها برای واگذاری شرکت‌ها و دارایی‌ها

يکشنبه ۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 366546
پس از کش و قوس های فراوان در خصوص غیر قانونی بودن شرکت داری بانکها و سهامداری بانکها در شرکتها و اعلام نظر صریح بانک مرکزی و رییس کل آن در این خصوص، در جلسه اخیری که مدیران عامل بانکها با رییس جمهور داشته اند، دکتر روحانی شدیداً از عدم اجرای این بند قانونی گله کرده و دستور اکید برای واگذاری تمام شرکتهای زیرمجموعه بانکها را صادر کرده است.
دستور روحانی به بانک‌ها برای واگذاری شرکت‌ها و دارایی‌ها
به گزارش جهان، ترکان در برنامه ثریا پس از اعلام این خبر افزود: رییس جمهور نه تنها شرکتها بلکه دارایی بانکها را مجاز نداسته و دستور به واگذاری داراییها داده و حتا اعطای تسهیلات توسط بانکها به زیرمجموعه های خود را نیز ممنوع اعلام کرده است.


گفتنی است آخرین موضع گیری سیف رییس کل بانک مرکزی در خصوص "شرکتداری بانکها" در همایش بانکداری الکترونیک بود که ضمن تأیید فعالیت شرکت داری برخی از بانک ها به صورت غیر قانونی، از برخورد با بانکهای متخلف خبر داد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000366/nf00366546-1.png

وی همچنین گفت بانک مرکزی هیچ بخشنامه ای در خصوص مجاز بودن فعالیت بانکها در خصوص شرکتداری و کارخانه داری نداشته است. طبق ماده ۳۴ قانون پولی و بانکی کشور نیز که در زیر امده است هرگونه خرید سهام یا مشارکت در سرمایه شرکتها ممنوع است.

منبع: مسیرآنلاین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احتمالا دوستان خودشون قصد دارند این شرکت ها و بانک ها رو خریداری کنندحالا صبر کنید تا در آینده فساد ناشی از فروش شرکت های بانکی رو ببینید
علی
به نظر میرسد با این سیاست یکی از عوامل غیر مستقیم افزایش تورم از بین برود و نقدینگی به مسیر درست اعطای تسهیلات و تولید توسط کار افرینان هدایت شود
ان الله مع الصابرین امید است مانند پروژه 650 میلیون یورویی نشود