چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۱۷

مبلغ جدید یارانه ها در مرحله دوم هدفمندی

سه شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 201025
با پیشنهاد حذف ده میلیون نفر در مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها و با افزایش 7500 تومانی ، مبلغ جدید یارانه ها به ازای هر نفر 53هزار تومان خواهد بود .

به گزارش مشرق، محمدرضا فرزین دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری برخی از برنامه های  مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش وی ضمن تایید سخنان رئیس جمهور مبنی بر افزایش مبلغ یارانه ها در مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها گفت: در نظر داریم با حذف 10 میلیون نفر از افرادی که در حال حاضر یارانه دریافت می کنند ، مبالغ یارانه آنها را به حساب دیگر افراد که حدود 64 میلیون نفر می باشند ،واریز نماییم.

وی ضمن اعلام اینکه در این مدت یکسال از آغاز طرح هدفمندی یارانه ها مطالعات زیادی روی شناسایی این افراد صورت گرفته افزود : کار مکاتبه با افرادی که مشمول حذف از لیست یارانه نقدی می باشند بزودی آغاز می شوند و اکثر آنها جزء خوشه های 9 و 10 می باشند و در این مکاتبه از آنها درخواست می کنیم که از دریافت یارانه انصراف دهند.
وی برای اولین بار نرخ رشد اقتصادی ایران در سال های اخیر را اعلام  و تصریح کرد :در سال 1388 نرخ رشد اقتصادی ایران 5/3 درصد و در سال 1389، 5/5 درصد می باشد که این آمار غیر رسمی و نرخ رشد رسمی توسط مرکز آمار اعلام خواهد شد و این میزان نرخ رشد در شرایط تحریم بدست آمده است .
 
فرزین از همکاری مردم در همکاری در اجراء طرح هدفمندی یارانه ها تقدیر و تشکر کرد و گفت : اگر همکاری و همراهی همه مردم ایران نبود ، قطعا تورم انتظاری مانع از رسیدن به اهداف نهایی این طرح ملی می شد .
 
لازم به توضیح است ، آقای احمدی نژاد در چند ماه گذشته وعده افزایش سه برابری یارانه نقدی را چند بار مطرح کرده بودند ، اما با مخالفت کارشناسان و اقتصاددانان مواجه شدند و در همین ارتباط مقام معظم رهبری در یک سخنرانی در سال جاری ، مسئولان را از دادن وعده هایی که محقق شدن آن امکان ندارد بر حذر داشته اند .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مگر همه مردم از حقوق مساوی برخوردار نیستند، اگر یک نفر توانمندی بیشتری دارد چرا باید آن را حذف کنند؟ آیا امیرالمومنین (ع) نیز نظام طبقاتی پیاده می کرد؟ در توزیع بیت المال آیا مساوات را رعایت نمی کرد؟ اتفاقا خلفا پیرو نظام طبقاتی بودند و جامعه را به 60 طبقه تقسیم کرده بودند و براساس آن بیت المال را تقسیم می کردند؟ ظاهرا در ورای این تقسیم بندی هدف انتخاباتی نهفته است!!!
Iran, Islamic Republic of
خیلی برایم جالب بود که آقای فرزین در برنامه هدفمندی یارانه ها گفت که ما از 10 میلیون نفر کم میکنیم و به بقیه می دهیم باید به ایشان یاد آور شد که تعدادی از افراد یارانه دریافتی خود را به مردم کم بضاعت هدیه می کنند . بنابراین بر اساس عدالت می باید یارانه بطور مساوی تقسم شده تا خود افراد بتوانند برای مصرف آن برنامه ریزی کنند نه دولت محترم
United States
مگه كسي ميتونه. يارانه كسي را قطع كنه. همه مال يك مملكت هستيم. دولت. بايد يارانه همه را بدهد. حالا اگر ميخواهد به قشر مستضعف. بيشتر برسد كمك هاي غير نقدي بدهد برنج شكر گوشت پنير وغيره بصورت مجاني يا نصف قيمت يا با تخيفف ٨٠ درصدي بدهد. نه اينكه حق يارانه ندهد.
Iran, Islamic Republic of
اگه این پول بیت المال هست خوب همه به یک اندازه حق دریافت دارن
United States
روایت جدیدی از همان خوشه بندی بی منطق در حال شکل گیری است.
لابد کسی که حقوق بگیر است و بیمه و مالیات حقوقش را می دهد ثروتمند است. حاجی بازاری میلیاردر که هیچ ردی از او نیست فقیر است.
چرا میخواهیم کار بی منطق کنیم
Iran, Islamic Republic of
بزرگوار یارانه یعنی برای افراد ضعیفه، در ثانی این مبالغ نا چیز در مقابل آنهمه پول آنها !!!! باشد و نباشد فرقی نمی کند
Iran, Islamic Republic of
تا کی باید پولدارها بیش از مستضعفین از یارانه بنزین و برق و گاز و... استفاده کنند؟
چرا سهم نفت محرومان - که کمترین بهره را از راه ها و پل ها و ... می برند - باید به پای پولدارها ریخته شود؟
خرج راه ها و پل ها را باید به صورت مالیات روی قیمت بنزین از حلقوم پولدارها بیرون کشید.
مستضعفین چه سهمی از بی نهایت همایش های به اصلاح فرهنگی با غذا و هدایای آنچنانی دارند؟
چرا لقمه ما را به سهم نفت محرومان آلوده می کنید؟
Iran, Islamic Republic of
به احمدي نژاد بگوييد ما اين مبلغ رو نمي خواهيم بابا هدفمندي يارانه ها را هم نخواستيم ده برابر اين پول را از مردم مي گيرند
Iran, Islamic Republic of
دستشون درد نكنه . خدا خيرشون بده . اين يارانه ها كمك خرج خوبي برا ما فقرا شده
Iran, Islamic Republic of
از بودجه بيت المال به متروي تهران كمك نشه مثل اينه كه يارانه به مردم داده ميشه! شهرداري تهران نبايد از بودجه ملي استفاده بكنه.
United Kingdom
خدا به احمدی نژاد خیر دنیا و آخرت عطا فرماید که بعد از مدت ها به یمن او نسیم خوش آهنگ عدالت در کشور فرصت وزیدن گرفت
Iran, Islamic Republic of
استاد معذرت ميخوام شما چه فقيري هستي که دسترسي به کامپيوتر و اينترنت داري؟
Iran, Islamic Republic of
اگر ملاك حذف يارانه خوشه بندي قبلي باشد بايد فاتحه عدالت هدفمندي راخواندچرا كه بعضا افرادي كه ميلياردروبلكه تريلياردربودند خودشان را مستاجروبدون درآمد معرفي نمودندودرخوشه هاي پايينتر از مابدبخت وبيچاره ها كه ميزان اقساط ماهانه ما ازحقوق مان بيشتراستقرارگرفتند جرم مااين است كه پس از دوازده سال مستاجري آلونكي ساخته ايم ودرآمد مان را صادقانه نوشتيم
Iran, Islamic Republic of
با یارانه ها موافقیم اما تورم و بیکاری ... درصدی رو چکار کنیم.
از اقدامات تا به امروز دولت جسورمان نیز ممنون و سپاسگذاریم.
Iran, Islamic Republic of
یارانه نخواستیم ولی گرانی را هم نمی توانیم تحمل کنیم!
Iran, Islamic Republic of
مردم اگرهدفمندی یارانه هارانخواهندچه کاربایدبکنند ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
سلام منظور از مبلغ دریافتی یارانه ها که میگن 5تا10درصد حقوق دریافتی باشه تا حذف بشه چیست؟
یعنی مبلغ دریافتی سر پرست تنها یا مبلغ دریافتی کل اعضا خانوار؟لطفا روشن نمایید