چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - 5 Jun 2024
 
۰
۲۲
با انتشار بیانیه جدید;

میرحسین موسوی باز هم انتخابات را زیر سوال برد

دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 80992
میرحسین موسوی باز هم انتخابات را زیر سوال برد
میرحسین موسوی در بیانیه ای که به مناسبت 16 آذر منتشر کرد نوشت: جامعه ایران بعد از انتخابات اخیر دچار تحول شده است.

به گزارش بی بی سی موسوی در ابتدای این بیانیه ، با اشاره که سه دانشجویی که در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ و در صحن دانشگاه تهران کشته شدند، می نویسد: "در روزهای تلخ بعد از کودتای 28 مرداد و در تاریکترین برهه از تاریخ ملت ما، زمانی که همه آرزوها برباد رفته به نظر می‌رسید آنچه در شانزدهم آذر ۱۳۳۲ روی داد شاهدی بود که معلوم می‌کرد روح مردم و خواسته‌های تاریخی‌شان هنوز زنده است. آن "سه قطره خون" و آن "سه آذر اهورایی" که روز دانشجو را پایه گذاشتند، اگر پس از نیم قرن هنوز از تازگی، درخشندگی و اهمیت برخوردارند، به خاطر آن است که نسبت به وجود و حیات واقعیتی عظیم‌تر در جان مردم شهادت ‌دادند."

میرحسین موسوی در ادامه بیانیه خود به تحولاتی که جامعه ایران در ماه های اخیر تجربه کرده پرداخته است و بزرگترین سوال پیش روی طرفداران و مخالفان خود را این دانسته که "ماهیت دقیق این دگرگونی چیست؟"

میرحسین موسوی در ادامه نوشته است: "مشکل آن است که یک ملت بزرگ نمی‌نشیند تا در روز روشن رایش را ببرند و هیچ نگوید. یک ملت بزرگ انتخابات درجه دو انتصابی را تحمل نمی‌کند ... یک ملت بزرگ از شورای نگهبان انتظار دارد آنها را قانع کند که تقلبی در انتخابات روی نداده است، نه آن که تنها یک ادعا پیش رویشان بگذارد و ادعای خود را باطل کننده انبوهی از مشاهدات و مستندات بداند." 




نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چه كند بينوا ؟ همين دارد !...
ولي خدا پدر شما مطبوعاتي ها را بيامرزد ( يا طول عمر و سلامتي بدهد ) كه گاه به گاه اين عكس را چاپ مي كنيد و سبب انبساط خاطر همه مي شويد ... نشده است كه بنده اين عكس را ببينم و به شدت نخندم .
Iran, Islamic Republic of
يك ملت بزرگ از مدعيان راه امام چون موسوي مي خواهد كه دست از همراهي با امريكا و انگليس خواسته يا ناخواسته بردارد.و بيش از اين خود را زير پاي خاتمي له نكند. راه امام امريكا ستيزي است
Iran, Islamic Republic of
ماهیت اون دگرگونی که ایشون دوستش دارند دقیقا اهداف خود محورانه خود ایشون وعقده ه ای ناگشوده ی ایشان و به دنبالش عقده های ناگشوده ی عده ای رفاه زده ی دنبال هیجان و تفریح.
Iran, Islamic Republic of
کدام مشاهده و مستند؟آقای موسوی شما بهد از 6 ماه از انتخابات هنوز از تقلب حرف می زنید؟؟خب شواهد و مستندات شما کجاست که این همه وقت اثری از آن ندیدیموشما حرف از ادعا می زنید در حالی که البینه علی امدعی هست.شما ادعای تقلب کردید و شما می بایست مستندات ارائه کنید.امیدوارم هر چه زودتر از خر شیطان پایین بیائید هر چند که به قول یکی از دوستان صحیح تر اینست که بگوئیم شیطانی از این... پایین بیاد.
Iran, Islamic Republic of
ببخشید اونی که ادعای تقلب کرده، باید ادعای خودشو اثبات کنه؟ یا شورای نگهبان؟ یه سوال اقای موسوی، چرا در اخرین روز رسیدگی علی رغم معرفی محتشمی پور به عنوان نمایندتون و توافق ایشون با شورای نگهبان،شما درخواست رو که اطلاعات سه جلدی و خطوط و ... بررسی شود را نپذیرفتید؟؟؟ نکنه خدای نکرده مطمئن بودید تقلب نشده؟؟؟
United States
اگه يه مرد تو اين مملكت باشه اون موسويه!!!!
Iran, Islamic Republic of
جالب اینجاس که مثل 13 آبام حتی یک کلمه هم از ماهیت ضد آمریکایی این روز حرف نزده
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی آقای موسوی مجبور به پاسخ گویی نشه همینه !
France
می دانم كه این حرفها در اندیشه منجمد شما تاثیری ندارد و از نظر شما مرغ همسایه همچنان قاز است اما :

آقا شما كه مدعی هستید طرفدارای موسوی 50 اغتشاشگر بیشتر نیستند . پس چرا این همه در مورد ایشان مطلب می نویسید . كشور 70 میلیونی كه 40 میلیون نفرشان در انتخابات شركت كنند یعنی كه آن كشور از یك ثبات فوق العاده برخوردار است . پس این همه دلهره ، اضطراب ، نگرانی و وحشت شما به چه دلیلی است ؟!!!! از نظامی با این استحكام و قدرت كه برای 50 دانشجوی معترض پنچ شش هزار نیرو در اطراف دانشگاه تهران مستقر می كند اینترنت را مختل می كند تلفن را قطع می كند ماهواره را پارازیت می اندازد ایجاد رعب و وحشت می كند اینجور كارها خیلی بعید است . مگر اینكه واقعیت چیز دیگری باشد . مگر اینكه سر مردم را با هر روشی شیره مالیده باشند . آیا این نوع برخورد حاكمیت با مردم خود دلیل قاطعی از تقلب و كلاهبرداری در انتخابات نبوده است .
والا تا جایی که ما یادمون میاد 6 ماه پیش همین جناب "تنها یک ادعا" مطرح کرد و "انبوهی از مستندات" را نپذیرفت .
بعید نیست سال دیگه تو بیانیه ش بنویسه "مصاحبه احمدی نژاد با بی بی سی و ادعای دامادی تهران زمینه ساز آشوب شد" !!!
Iran, Islamic Republic of
میرحسین جون توکه آدم این حرفها نیستی,ادبیات بیانیه هایت هم که از خودت نیست ومحمدخاتمی اونارو برات می نویسه, لطفا حرف زیادی نزننننننننننننننننننننننننننن
Iran, Islamic Republic of
دوستاني كه هوادار موسويند و مي گويند چرا از ما مي نويسيد و ما را در دلهره و تشويش و اضطراب مي دانند بدانند اينكه از شما مي گوييم و مي نويسيم دليل بر بزرگ بودن شما نيست زيرا همانطور كه خودتان نيز فكر كرده ايد ما هم مي دانيم با نوشتن از شما شمايان احساس بزرگي مي كنيد و هويت خود را در مخالفتهاي ملت با خويش مي يابيد اما دليل اصلي همان است كه رهبري فرمودند جذب حداكثري يعني تمام تلاشها بر اين است كه يك نفر را از انحراف برحذر داشت والا حضرت امير (ع) نيز بارها با خوارج سخن مي گفت اين نشان از عظمت خوارج نبود بلكه مبناي مسلمان هدايت است
Iran, Islamic Republic of
سلام
برای شناخت حق از باطل باید شاخصه هایی را در نظر گرفت. یکی از این شاخصه ها اینست که برای جناح حق اسلامی ، هیچ وقت هدف وسیله را توجیح نمی کند "

برای مثال امام علی ع چون برایشان هدف وسیله را توجیح نمی کردد حتی برای دفاع از دین کتک خوردن همسر خود را نیز تحمل کردند
اماشما آقای موسوی حتی تحمل ارایه پرونده همسر خود را ندارید !!!
از همان مناظره بعد از ارایه پرونده همسرتان برآشفتید....
اگر بر حق بودید برای دستیابی به اهداف خود دست به دامان بی بی سی و خانم گوگوش با لباس سبز اموی نمی شدید....
Iran, Islamic Republic of
این مهندس اگر انتخابات را زیر سوال نبرد باید به طرفداران خود پاسخ بدهد که با چه استنادی جوانان را به خیابانها کشانده است و باعث کشته شدن برخی از آنها شده است.بنابراین برای فرار از این اتهام راحت تر آن است که هی جر بزند.اما این جر زنی هم دیگر نه تنها برای طرفداران وی بلکه برای سناریو نویسهای غربی مهندس هم خسته کننده و بی مزه شده است.
Iran, Islamic Republic of
بابا جون این موسوی بعد از انتخابات دچار توهم پیروزی شد و امروز کاملا دیوانه شده مگویید نه به بیانیه ها و رفتارش نگاه کنید.
Iran, Islamic Republic of
مردم می تونند نظرات متفاوت و حتی دقیقا عکس هم داشته باشند، و فلسفه دموکراسی همین است که در عین تقابل نظرات، اداره مملکت برای 4 سال بدست تفکر با اکثریت آرا بیفتد. حالا مشکل کجاست؟!!؟؟

ما در زمان حکومت 8 ساله خاتمی شدیدا ناراضی بودیم، اما به احترام رهبری ابراز نکردیم. ولی حالا که نامزد مطلوب ما رای آورده عده ای(از جمله خود خاتمی) دموکراسی رو زیر سئوال می برند!
اگر این روش رای گیری و نظارت بر انتخابات را قبول نداشتید و صادقانه نمی دیدید؛ چرا دو دوره با همین شرایط بر مسند ریاست جمهوری نشستید!!!!؟!؟؟!؟!؟ چرا در موقعی که قدرت دستتان بود مشکلات مثلا نظارتی بر انتخابات را حل نکردید؟!؟!؟!؟!

تنها جواب: بعضی ها دموکراسی را تا وقتی به نفعشان باشد قبول دارند...
Iran, Islamic Republic of
این آقای موسوی چیزی از امنیت ملی + چیزی از منطق + چیزی از انصاف حالیش میشه ؟ اگه نه پس چرا هی چیز چیز میکنه ؟
Germany
پیامی در رابطه با شانزدهمین بیانیه موسوی

بسمه تعالی

این جملات را برای کسانی مینویسم که 30 سال پیش نبودند و اگر بوده اند وقایع را فراموش کرده اند.
برویم با هم نامه های مسعود رجوی و بنی صدر رابه ملت ایران مرور کنیم و اگر مقایسه با این پیام بکنیم به یک شباهت مشترک میرسیم و آنهم دوری نویسنده گان آنها از توده ملت مسلمان, ملتی که با دل آنها خداست که ارتباط برقرار می کند و فرمان می دهد.
دوران حکومت آقای موسوی را جوانان آنزمان فراموش نکرده اند، عملیات رمضان و در خاتمه قبولی قطعنامه 598 شورای امنیت.
بیاییم برای عبرت خودمان هم که باشد این پیام را ضبط و حال و احوال درونی خودمان را نیز ثبت نماییم تا بعد از 20 سال انشاالله زمان دوری و نزدیکی افکار ونییات پیام دهنده را به پروردگار عالم و ملت مسلمان ایران روشن نماید.
Iran, Islamic Republic of
سلام من جوانی هستم 18 ساله
مردم کشورم را دوست دارم و در خانواده ای زندگی می کنم که نیمی طرف دار موسوی هستند و نیمی طرف دار رئیس جمهور و دولت هر دو گروه مشکلاتی دارند هر دو اشتباهاتی میکنند اما چه گروهی به کشور من ضربه میزند؟ای ایرانی که ادعای تمدن میکنی کجای کاری؟علم و تاریخ ات را سالها پیش گرفتند و امروز فرهنگ حیا و پاکی ات را می برند!!!اصلا جنبش سبز اعتراض دارد می خواهد تظا هرا کند چرا اموال عمومی را به اتش میکشید ؟چرا من در روز 16 اذر برای رفتن به پیش دانشگاهی ام باید در ترس و واهمه باشم؟زمان انقلاب
کجا مردم به یکدیگر اهانت میکردند؟
ایا برادر یا خواهر بسیجی خوب یا بد ایرانی نیست؟
ایا فکر میکنید افراد بسیجی طرفدار موسوی نداریم؟دوستان خود من بسیجی هستند و طرفدار موسوی حال ان که بعضی ها بسیجی نیستد و طرفدار موسوی نیستند
رمز موفقیت هر انقلاب اتحاد است
در کشور ما دیگر مشکل حکومت نیست بلکه مردم در تقابل یکدیگرند که این باعث شکست هر دو جناح است
من گریه میکنم برای دوستم که طرفدار حکومت نبود و به جرم ریش داشتن کتک خورد
گریه میکنم برای دوستم که طرف دار موسوی نبود و به جرم رد شدن از محل تظاهرات کتک خورد
اهای غیرت مردان ایرانی کجا هستید که نام زنان ایرانی به علت ارایش زیاد به هرزه گی معروف شده!!!!!!!!!!!!!!
ما از اسطوره ای چون رستم و سهراب پسر کشی و برادر کشی اموختیم!!!!!!!!!
بیدار شوید ای مردم ایران
اتحادتان کجاست؟
غیرتتان کجاست؟
من برای اینده ی کشورم نگران هستم و بدانید ما ایندگان کشور از افرادی که کشورمان را به زوال میکشند و باعث تفرقه ی ملت میشوند نمیگذریم
تا کی برای قدرت میجنگید؟
تا کی جوانان ما در جهل و نادانی مقابل یکدیگر قرار میگیرند؟ تا کی؟
Iran, Islamic Republic of
در علم روانپزشکی به باور غلطی که یک فرد علیرغم تمامی شواهد مستند بر علیه آن داشته باشد می گویند هذیان. ظاهرا آقای موسوی دچار هذیان سبز رنگ شده است.
Iran, Islamic Republic of
آقاي موسوي
آيا نظارت شوراي نگهبان بر انتخابات و تاييد انتخابات جز قانون اساسي نيست؟
پس چطور مدعي اجراي قانون اساسي هستيد؟
رو كه رو نيست،سنگ پاست
یک توهم/
بابا این همه جون کندی و کامنت گذاشتی ؛ لااقل نوع نگارشت رو متفاوت میکردی تا دیگران نفهمند که همه از یک ناحیه اس . ویا به جای این جون کندنا همه مطالبی رو و همه فحش و فضیحتی رو که می خواستی از باب دم تکون دادن برا اربابت به موسوی بدی در همین چند سطر خزعبلات اضافه میکردی . این همه چرندیات بار این بنده خدا میکنن یکیش هم تو. لا اقل وقت ارزشمندت رو با زمان بندی برا نوشتن کامنتها نمی گرفتی . آرزوی شفای عاجل برات دارم.