چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

کمک صهیونیست ها به کودتاچیان هندوراس

يکشنبه ۵ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۰۵:۳۹
کد مطلب: 68022
کميسيون بين المللي حقوق بشر اعلام کرد کودتاچيان هندوراس از جنگ افزارهاي ناشناخته و گازهاي سمي عليه مردم اين کشور استفاده کردند.
به گزارش واحد مرکزي خبر از بوينوس ايرس ؛ نظاميان هندوراس اين جنگ افزارها را براي سرکوب هزاران نفر که در اطراف سفارت برزيل تجمع کرده بودند و همچنين براي وادار کردن پناهجويان در سفارت برزيل به خروج از اين محل به کار گرفتند.
اين سازمان حقوق بشر فاش کرد گازهاي سمي و ناشناخته موجب مسموميت، خونريزي، استفراغ و سرگيجه در تظاهرکنندگان و افراد مستقر در سفارت برزيل شده است.
بر پايه اين گزارش ؛ ميچلتي سردسته کودتاچيان هندوراس درخواست کمک پزشکي ديپلمات هاي برزيلي را رد کرد و از ارسال کمک هاي پزشکي يا نزديک شدن گروه صليب سرخ به سفارت برزيل جلوگيري کرد و محاصره نظامي سفارت ادامه دارد.
ميچلتي در سخنراني تلويزيوني مدعي شد محاصره نظامي سفارت به درخواست برزيل انجام شده است اما تاکيد کرد حتي اگر دولت برزيل خواستار لغو محاصره نظامي شود با ان موافقت نخواهد کرد.
در همين حال پاتريسيا روداس وزير امور خارجه دولت قانوني هندوراس که به منظور شرکت در نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد در امريکا به سر مي برد با ارائه اطلاعات تازه فاش کرد گازهاي سمي استفاده شده به دست کودتاچيان در هندوراس بخشي از جنگ افزارهاي ساخت رژيم صهيونيستي است که اين تل اويو به کودتاچيان هندوراس تحويل داده است.
روداس فاش کرد در روزهاي گذشته مقامات نظامي رژيم صهيونيستي با هواپيماي اختصاصي وارد هندوراس شدند و تجهيزات و جنگ افزارهاي ناشناخته در اختيار اين رژيم قرار دادند.
دستگاه ايجاد اختلال در تلفن هاي ماهواره اي و مخابرات سفارت برزيل از جمله همين تجهيزاتي است که رژيم صهيونيستي به کودتاچيان هندوراس تحويل داده است.
مانوئل زلايا با محکوم کردن همکاري صهيونيست ها با کودتاچيان هندوراس يادآور شد رژيم صهيونيستي تنها رژيمي است که کودتاچيان هندوراس را به رسميت شناخته است و از انان حمايت مي کند. دولت امريکا نيز به مشارکت در کودتاي نظامي و حمايت از کودتاچيان هندوراس متهم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *