سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
۲

حق دانشجویان برای شکایت از وزارت علوم

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب: 376428
رئیس دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه کسانی که بورسیه آنها افشا شده حق دارند علیه وزارت علوم اعاده حیثیت کنند، گفت: آنها برای احقاق حقوق از وزارت علوم شکایت کنند تا قاضی طبق هنجارهای قضایی مشخص کند چه کسی مسئول این هتک حرمت است.
به گزارش جهان،دکتر رضا روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به لزوم پیگیری قضایی درباره افشا کنندگان اسامی دانشجویان بورسیه اظهار داشت: رسانه‌ای کردن اسامی این لیست کار خطایی بود و دولت طوری دراین باره موضع گرفت که انگار همه این سه هزار نفر مخدوش است اما خودشان نهایتا تقلیل دادند و گفتند فقط اسامی ۱۰۰ نفر مورد ایراد است.

روستا آزاد با بیان اینکه آنها به خاطر یک سوم کل این لیست را مخدوش اعلام کردند، گفت: معاون اول رئیس‌جمهور هم در این زمینه گفت خسارتی که این سه هزار بورسیه وارد کرد از خسارت اختلاس سه هزار میلیارد هم بیشتر بود لذا فضایی در دانشگاه ایجاد شد که گویی فاجعه رخ داده و فقط افراد ناصالح و ناشایست انتخاب شدند، بنابراین این قضیه لطمه به وزارت علوم و آبروی این افراد بود که اگر بخواهند اعاده حیثیت کنند کار گزافی نکرده‌اند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه حق این افراد است که علیه وزارت علوم اعاده حیثیت کنند و درخواست رسیدگی بدهند، به بررسی آسیب‌های این موضوع اشاره کرد و گفت: قاطبه دانشگاهیان نسبت به این عده و جامعه نظر بسیار بدی پیدا کرده‌اند و از سوی دیگر این افراد زیر سؤال رفتند و هنوز هم ما به عنوان کسانی که در بستر دانشگاه‌ها هستیم می‌بینیم که کار درست نشده است.

وی در عین حال یادآور شد: با روندی که در مجلس شاهد بودیم برخی متوجه شدند این قضیه امری باطل بوده و در فضای سیاسی صورت گرفته است از این رو کسانی که در حقشان ظلم شده است حق دارند برای احقاق حقوق خود از وزارت علوم شکایت کنند تا قاضی طبق هنجارهای قضایی مشخص کند چه کسی مسئول این هتک حرمت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید
Iran, Islamic Republic of
ببخشید کجا باید از وزارت علوم شکایت کنم؟ میشه دقیقا آدرس بدهید
Iran, Islamic Republic of
بورسیه نابجا دادید تازه شکایت هم می کنید . جالبه