يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

انتصاب‌ نجفی بیمار جای تامل است

دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب: 376839
سخنگوی انجمن اسلامی پزشکان ایران با اشاره به اینکه انتخاب نجفی مبتلا به بیماری قلبی برای سرپرستی وزارت علوم جای تامل دارد،گفت‌:پیام استیضاح وزیر علوم، وحدت و انسجام اصولگریان است، مبنی بر اینکه فتنه گران جایی در روند سیاسی کشور ندارند.
به گزارش جهان؛ سید علی ریاض در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به جلسه استیضاح وزیر علوم اظهار داشت: رای عدم اعتماد نمایندگان ملت در مجلس پیام واضح و شفافی در مورد این بود که فتنه گران جایی در روند سیاسی کشور ندارند و پرچم ضد فتنه همچنان برافراشته است.

وی با بیان اینکه جلسه استیضاح وزیر علوم به مثابه آزمونی مهم برای مجلس بود که از وحدت و انسجام اصولگرایان و برخورداری آنان از استدلال قوی و تقوای سیاسی حکایت داشت، تصریح کرد: عدم اجازه به نفوذ فتنه‌گران در حاکمیت مهمترین پیام استیضاح وزیر علوم بود.

رئیس کمیته سیاسی انجمن اسلامی پزشکان ایران افزود: مجلس اصولگرا تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهد داد که فتنه گران به درون حاکمیت نفوذ کنند.

وی با اشاره اینکه فرجی‌دانا در وزارت علوم، تحت نفوذ عده ای از عناصر فتنه قرار گرفته بود، اظهار داشت: این افراد معلوم الحال می‌کوشیدند از فضای ایجاد شده در جهت سیاسی کردن دانشگاه و رسیدن به اهداف خود استفاده کنند، اما مجلس با قاطعیت عمل کرد و دست عناصر فتنه را از دانشگاه‌ها کوتاه و با عملکرد صحیح خود مقدمه ایجاد فتنه جدید را خنثی کرد.

ریاض، سیاه‌نمایی و تلاش اصلاح‌طلبان برای متهم کردن جبهه پایداری به طراحی استیضاح وزیر علوم را تلاشی در جهت بر هم زدن انسجام اصولگرایان برشمرد و افزود: اصولگرایان می‌بایست نسبت به این توطئه هوشیار باشند و وحدت خود را تحت هر شرایطی حفظ کنند.

وی با بیان اینکه عدم رای اعتماد به فرجی دانا در نتیجه وحدت اصولگردایان بود، گفت: برخی در تلاش هستند اینگونه القا کنند که عدم رای اعتماد به وزیر علوم توسط جبهه ای خاص صورت گرفت، اما وحدت همه اوصولگرایان پیام واضح این استیضاح بود.

سخنگوی انجمن اسلامی پزشکان ایران با اشاره به انتخاب محمد علی نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم اظهار داشت: این مسئله که در سال گذشته، مجلس به نجفی به عنوان وزیر آموزش و پرورش رای اعتماد نداد و اینک وی در سمت مهمتری به کار گرفته شده است جای تامل دارد.

وی افزود: از طرف دیگر نجفی بعد از آنکه رئیس سازمان میراث فرهنگی شد پس از مدت کوتاهی به دلیل آنچه بیماری قلبی نامیده شد، استعفا کرد، پس چگونه است که وی به عنوان سرپرست وزارت علوم انتخاب شده است؟

ریاض در خاتمه با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه از حق طبیعی نمایندگان ملت در جلسه استیضاح حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: نگاه وحدت گرایانه رئیس جمهور و اظهار احترام به رای نمایندگان جای تقدیر دارد و امیدواریم رئیس قوه مجریه همچنان در مسیر وحدت قوا گام بردارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *