جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

بازتاب سفر احمدي نژاد به پاکستان

سفر رييس جمهور ايران به پاکستان بازتاب وسيعي در مطبوعات امروز اين کشور داشت.
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 27478
به گزارش«جهان» وبه نقل از واحد مرکزي خبر ، تمام تيترهاي روزنامه هاي انگليسي و اردو زبان امروز پاکستان درباره سفر "محمود احمدي نژاد" به پاکستان بود.

روزنامه انگليسي زبان ديلي تايمز در صفحه نخست با چاپ تصويري از نشست مشترک روساي جمهور ايران و پاکستان در اسلام آباد نوشت: "محمود احمدي نژاد" و "پرويز مشرف" موانع پيشروي طرح انتقال گاز ايران به شبه قاره را رفع کردند.

روزنامه انگليسي زبان دان نيز با اشاره به اهميت سفر رييس جمهوري ايران به پاکستان نوشت: يکي از نتايج مثبت اين ديدار ، سفر آتي وزير نيروي ايران به پاکستان و ديدار وي با همتاي پاکستاني خود براي گفتگو درباره تامين برق مناطق مختلف پاکستان است.

اين روزنامه افزود: با توجه به اينکه پاکستان با بحران کمبود انرژي برق روبرو است و روزانه در سراسر اين کشور شش تا ده ساعت برق قطع مي شود ، پيشنهاد احمدي نژاد براي تامين يکهزار و 100 مگاوات روزانه ، مي تواند به حل مشکل بحران کمبود انرژي برق در پاکستان کمک کند.

همچنين روزنامه انگليسي زبان نيشن در صفحه نخست با چاپ تصوير "محمود احمدي نژاد" نوشت: رييس جمهوري ايران خواهان گسترش روابط همه جانبه با کشور دوست و برادر پاکستان است.

اين روزنامه افزود: روساي جمهور ايران و پاکستان بر حل مسائل منطقه اي بدون دخالت بيگانگان تاکيد کردند.

روزنامه اردو زبان جنگ نيز در صفحه نخست نوشت: پاکستان از فعاليت هاي هسته اي صلح آميز جمهوري اسلامي ايران حمايت مي کند.

اين روزنامه افزود: پرويز مشرف به زودي براي امضاء توافقنامه طرح انتقال گاز ايران به شبه قاره هند عازم تهران خواهد شد.

همچنين روزنامه اردو زبان نواي وقت در سرمقاله امروز نوشت: درحالي که آمريکا تنش و بحران در منطقه ايجاد کرده است ، سفر احمدي نژاد به پاکستان از اهميت بالايي برخوردار است .

در اين مقاله آمده است: با توجه به سياست هاي استکباري آمريکا ، سردمداران کاخ سفيد در صددند تا از بحراني که در منطقه ايجاد کرده اند به بهترين شکل استفاده کنند ، بنابراين همکاري عميق ايران و پاکستان مي تواند به ثبات و امنيت منطقه کمک شاياني کند.

روز گذشته نيز شبکه هاي تلويزيون ملي و خصوصي پاکستان به طور وسيعي خبرهاي ديدار "محمود احمدي نژاد" با "پرويز مشرف" رييس جمهور و "سيد يوسف رضا گيلاني" نخست وزير پاکستان را پوشش دادند.
https://jahannews.com/vdch6kni.23nqqdftt2.html
jahannews.com/vdch6kni.23nqqdftt2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *