جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲

اصلاحات اساسی در دانشگاه هنر پس از ورود ده نمکی و پناهیان

يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 129502
به دلیل برخی نارسایی‌ها در متون درسی رشته‌های هنری در دانشگاه هنر، قرار است طرح تغییر و تحول اساسی در دانشگاه هنر مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جهان، پس از تغییراتی که در هیأت امنای دانشگاه هنر به وجود آمد و اعضای جدیدی در آن حضور پیدا کردند، قرار است نگاه ویژه‌ای به رشته سینما صورت گیرد و دانشجویان این رشته با شکل مفهومی هنر هفتم آشنا شوند. 

بانی فیلم در این زمینه می نویسد:آنچه از این طرح شنیده شده، این است که ابتدا متون درسی رشته سینما و سپس سایر رشته‌های هنری به شکلی تدوین و تبیین شوند تا دانشجویان دانشگاه هنر پیش از آن که به عنوان یک تکنسین سینما قلمداد شوند، دارای نگاهی معرفتی و شناختی به هنر هفتم شوند و بیش از آن که «تاریخ سینما» براي آنان اولویت باشد، «حکمت سینما» به عنوان یکی از دروس اساسی تدریس شود. 


براساس شنیده‌ها،قرار است کارگروهی براي مطالعه و تغییر برخی از دروس دانشگاه هنر آغاز به کار کنند. 

براساس این طرح، تغییرات ایجاد شده موجب می‌شود تا دانشجویان سینما را به شکل مفهومی و اندیشگی بشناسند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ده نمکی می خواهد متون را اصلاح کند؟ جل الخالق! لابد می خواهد همان ابتذالی که در اخراجیها و داراوندار بود را تئوریزه کند؟!؟!
Iran, Islamic Republic of
ده نمکی رو نمی دونم ولی علی رضا پناهیان خیلی خوبه