جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۲
در حاشيه بلاتكليفي وزارتخانه‌هاي رفاه و صنايع

سوء استفاده جريان خاص در بلعيدن غيرقانوني خودروسازان

سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب: 166105
بلاتكليفي 2 وزارتخانه رفاه و. صنايع فرصتي را فراهم كرده است تا جريان وابسته به آقاي خاص در اقتصاد به فكر واگذاري شبهه آلود ايران خودرو بيافتند.

به گزارش جهان انتشار آگهي عرضه بلوكي سهام ايران‌خودرو در سايت بورس اوراق بهادار تهران و اعلام عرضه بيش از ۵% سهام ايران‌خودرو از سوي سرمايه‌گذاري تأمين اجتماعي درمعاملات فردا چهارشنبه در حالي صورت مي‌پذيرد كه اولاً شوراي رقابت رأي به عدم اجازه واگذاري بلوكهاي خودروسازان به صورت ضربدري داده است و ثانياً طبق شنيده‌ها مجموعه خريدار سايپا (سرمايه‌گذاري رنا و سرمايه‌گذاري سايپا) كه خود البته زيرمجموعه سايپا هم شده‌اند در پرداخت وجوه خريد ايران‌خودرو (كه به صورت غيرقانوني و برخلاف قواعد بورس از مجموعه تأمين اجتماعي و صندوق بازنشستگي كشوري خريداري شده است) با مشكل مواجه شده‌اند. 

از سوي ديگر شنيده‌ها حاكي است كه ياران مجموعه خاص  توانسته‌اند بلوك حدود سه درصدي شركت ملي صنايع مس ايران را به قيمت ۱۹۰۰ تومان براي هر سهم به يكي از مجموعه‌هاي فروشنده ايران‌خودرو قالب كنند تا بدين واسطه مشكل عدم توانايي پرداخت پول خود را نيز رفع نمايند. اين در حالي است كه بلوك حدود ۱.۵ درصدي ملي مس اخيراً‌ از سوي سازمان خصوصي سازي فقط به قيمت ۱۲۰۰ تومان عرضه شده و روي ميز ماند و كسي خريدار آن نشد و الان نيز در بازار قيمت آن كمتر از ۱۴۰۰ تومان است. 

مجموعه سرمايه‌گذاري رنا نيز اكنون در اختيار شركت سايپا است و فروش ايران‌خودرو به آن شركت مصداق كامل و بارز معاملات ضربدري خودروسازان است كه شوراي رقابت آن را منع كرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Latvia
متاسفانه خودروسازي در ايران با همه مشكلاتي كه از نظر زيست محيطي ، حوادث دلخراش مرگ و جرح ناشي از كيفيت پايين، قيمت بالاي تحميلي، سوءمديريت وحشتناك مثل سرمايه گذاري عظيم زيان ده براي توليد برخي خودروها نظير تندر در ايران خودرو و ... ضرر هاي جبران ناپذيري را بر كشور وارد كرده و در حال بلعيدن پتانسيل ملي هستند.
Iran, Islamic Republic of
یک سری به ایران خودرو بزنید، علیرغم بخور بخور، از کیفیت پایین محصولات حتی از دیگر خودروسازان داخلی گزارش تهیه کنید، چند مورد آتش سوزی پژو 405، 206، پرشیا را سر چهارراه ایران خودرو شاهد بودیم، بسه این همه تساهل..!