سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

به ياد ماندني‌ترين تصوير انقلاب مصر

پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 160390
صحنه نماز بر روي يكي از پل‌هاي رود نيل در حاليكه مردم تحت حمله پليس و ماشين‌هاي آب پاش بودند از ماندني‌ترين تصاوير قيام اسلامي مردم مصر است.
به گزارش فارس، نرگس قديريان همسر رئيس دفتر حافظ منافع ايران در قاهره، خاطرات خود را از آغاز انقلاب مردم اين كشور تا پيروزي مردم و كنار رفتن ديكتاتور مصر حسني مبارك نگاشته است.

جمعه ۲۲ بهمن روز انتقام نام گذاري شده بود و مردم قرار راهپيمايي ميليوني را در ميدان تحرير گذاشته بودند.

قرار بود بعد از نماز جمعه راهپيمايي كنند. جالب بود كه نماز جمعه ميعادگاه مردم شده بود و در مواقع ديگر هم مردم در خطرناكترين شرايط نماز خود را به جماعت اقامه مي‌كردند، اين صحنه‌ها و پلاكاردهايي كه بر روي آن شعار (هيهات من الذله) نوشته شده بود در كنار ارادت شديد ملت مصر به اهل بيت و خصوصاً امام حسين(ع) و حضرت زينب(س) انسان را به ياد وقايع عاشورا و نماز امام حسين در روز عاشورا مي‌انداخت. صحنه نماز بر روي يكي از پل‌هاي رود نيل در حاليكه مردم تحت حمله پليس و ماشين‌هاي آب پاش بودند از ماندني‌ترين تصاوير قيام اسلامي مردم مصر است.


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *