چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰

دايي: از داخل مجموعه پرسپولیس حاشيه‌سازي مي‌كنند

چهارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 164422
سرمربي پرسپوليس گفت: از كساني ‌كه در داخل مجموعه پرسپوليس حاشيه‌سازي مي‌كنند ناراحت هستم.
به گزارش فارس، علي دايي امروز به همراه سپهر حيدري در نشست خبري پيش از مسابقه با مس كرمان در روابط عمومي سازمان ليگ به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

* روز سختي داريم

با توجه به حساسيت‌هاي جدول ليگ و شرايط هر دو تيم بازي بسيار حساسي را برابر مس داريم. مس تيم خوبي است كه نتايج خوبي گرفته و ما روز سختي را در ورزشگاه آزادي خواهيم داشت. سعي مي‌كنيم سه امتياز را بگيريم تا شرايط خود را بهتر كنيم.

* آنهايي كه در پرسپوليس حاشيه بوجود مي‌آورند من را ناراحت مي‌كنند

دايي در پاسخ به اين سؤال كه اعلام گزينه‌هاي جديد براي سرمربي‌گري پرسپوليس باعث برهم خوردن تمركزش مي‌شود يا نه گفت: نه، از اين مسائل ناراحت نمي‌شوم و تمركزم را به خاطر اين چيزها از دست نمي‌دهم. اين مسائل هميشه هست. من تا آخر فصل قرارداد دارم و بعد از مربي آزاد محسوب مي‌شوم و با هر كس دوست داشته‌ باشم حرف مي‌زنم.

در مورد آينده كاري‌ام تا زماني كه قرارداد دارم با هيچ باشگاهي صحبت نمي‌كنم. مسائل حاشيه‌اي كه از بيرون بوجود مي‌آيد براي من نگراني ايجاد نمي‌كند بلكه از مسائلي كه خودمان بوجود مي‌آوريم و از آن ضربه مي‌خوريم ناراحت مي‌شوم. بيرون خيلي‌ها و شايد هم، نه خيلي‌ها موفقيت ما را نمي‌خواهند اما زماني دل من به درد مي‌آيد كه از خود مجموعه با هر عنواني به آدم نزديك مي‌شوند و اظهار لطف مي‌كنند كه ما پرسپوليسي هستيم و دوست داريم پرسپوليس موفق شود و بعد پشت سر، كار ديگري مي‌كنند، ناراحت مي‌شوم.

همه اينها مي‌گذرد و ما كار خودمان را انجام مي‌دهيم. اميدوارم با آبرو اين ۲۰، ۳۰ روز آينده كارمان را انجام دهيم و پس از آن اگر رفتني باشم، مي‌روم و اگر ماندني باشم با قدرت‌تر كارم را ادامه مي‌دهم.

*به كارلوس كي‌روش حق مي‌دهم

وي در پاسخ به اين سوال كه كي‌روش گفته سن بازيكنان ايراني زياد است گفت: اكثر باشگاه‌ها تيم‌هاي پايه ضعيفي دارند، بنابراين در سطح تيم‌هاي پايه ما كاري انجام نمي‌شود. به غير از آنكه تيم ملي در زمان علي دوستي موفق شد چه كاري در سطح تيم‌هاي پايه ديديد؟ كدام باشگاه از تيم‌هاي پايه خودش تغذيه مي‌كند؟

بارسلونا كمتر بازيكن از ساير باشگاه‌ها جذب مي‌كند زيرا آنها بر روي تيم‌هاي پايه خود كار مي‌كنند اما در ايران باشگاه‌‌هاي بزرگ ما از دسترنج باشگاه‌هاي ديگر استفاده مي‌كنند چون كاري در تيم‌هاي پايه صورت نمي‌گيرد. تك و توك باشگاه‌هايي مثل فولاد و چند باشگاه ديگر در زمينه پايه خوب كار مي‌كنند اما ساير باشگاه‌هاي ما فقط اسم تيم‌هاي نوجوانان و جوانان را دارد.

حرف كارلوس كي‌روش درست است. من بازيكن جوان از كجا بياورم وقتي به من بازيكن از تيم‌هاي پايه داده نمي‌شود. در كشور ما استعداد‌يابي نيست. كدام يك از مربيان در زمينه استعداديابي كار مي‌كنند؟ در اين مدتي كه من كار كرده‌ام هرگز نديده‌ام كه يك مربي بيايد و به من بگويد اين سه استعداد را كشف كرده‌ام، لطفا از آنها تست بگير. من چنين چيزي نديدم. مطمئنا چنين اتفاقي نمي‌افتد. در تيم‌هاي ليگ برتري ما چند بازيكن جوان فيكس هستند؟ در تيمي مثل شالكه آلمان در ليگ قهرمانان اروپا شاهد حضور بازيكن ۱۷ ساله هستيم. شما در باشگاه‌هاي ما در اين سطح بازيكن جواني مشاهده مي‌كنيد؟

* دلايل فراز و نشيب ما زياد است

وي در پاسخ به اينكه چرا پرسپوليس فراز و نشيب داشت گفت: قبول دارم كه ما فراز و نشيب زياد داشتيم اما اين مسئله دلايل زيادي دارد. در چند بازي من مدافعان وسطم را نداشتم و در چند بازي كل مهاجمانم را در اختيار نداشتم و در خيلي مواقع نمي‌گويم بدشانسي، شايد دقت نكرديم و در برخي مواقع نيز عوامل بيروني تأثيرگذار بود.

در برخي مواقع نيز ناداوري‌هايي شد كه به آن نمي‌پردازم. همه اين عوامل باعث شد كه ما امتياز از دست بدهيم. كادر فني هم نقش داشت. در بعضي مواقع درست تصميم نگرفتيم و همين مسائل باعث فراز و نشيب ما شد اما اكثر بازي‌هايي كه باختيم و در آن ۵ مسابقه‌اي كه پشت سر هم شكست خورديم من دفاع وسط نداشتم. در چند بازي هم سپهر حيدري را با زور آمپول بازي دادم. اين مسائل باعث شد بد نتيجه بگيريم اما از نظر فوتبالي خوب بازي كرديم.

* برابر مس هجومي بازي مي‌كنيم

وي در مورد اينكه رويارويي با مس را چطور ارزيابي مي‌كند گفت: بازي سختي است. مس كرمان، مديريت توانا و كادر فني خوبي دارد اما ما بازي‌هاي گذشته را فراموش مي‌كنيم و از دقيقه يك براي بردن به ميدان مي‌رويم و سعي مي‌كنيم مسائل فني و تاكتيكي خودمان را به تيم حريف تحميل كنيم تا سه امتياز را بگيريم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *