شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

گیج شدن جرس از سخنان اخیر عماد افروغ و مجید انصاری

چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۳۱
کد مطلب: 143533
 

يك سايت حامي فتنه گران ضمن انتشار چند مصاحبه و مقاله و مانور روي «منشور برادري» امام خميني(ره) چنين القا كرد كه منكوب شدن جريان فتنه، به معناي تك صدايي و يكدست كردن جامعه و مخالف ديدگاه هاي امام است.
به گزارش کیهان سايت كلمه مصاحبه سايت جماران با مجيد انصاري را با اين عنوان منتشر كرد «مجيد انصاري: منشور برادري به رسميت شناختن چند صدايي در جامعه اسلامي است» و براي مقاله عماد افروغ هم اين تيتر را برگزيد «امام، مخالف يكدست جامعه بود».
نكته جالب در اين ميان اين است كه در هر دو مصاحبه و مقاله اشارات روشني نسبت به مرزبندي امام با مخالفان اصل نظام و انقلاب وجود دارد كه همان گمشده اصلي جريان فتنه گر مدعي اصلاحات است. به عبارت ديگر اين جريان به اعتبار برهم خوردن مرزبندي اش با ضد انقلاب بلكه تعامل و تفاهم و ائتلاف با محافل ضد انقلاب نمي تواند صلاحيت و رسميت حضور در درون خانواده انقلاب را داشته باشد.
به عنوان مثال در مقاله افروغ اگر چه قيد شده كه «اگر كسي در اين نظام در فكر حذف و يا تخريب ديگران برآيد و مصلحت جناح و خط خود را بر مصلحت انقلاب مقدم بدارند، پيش از ضربه به رقيب به اسلام و انقلاب لطمه زده» اما در عين حال اين نكته هم اشاره شده كه «حضرت امام محور وحدت را حفظ اصول مي دانند و به طور خاص بر حفظ جمهوري اسلامي اصرار مي ورزند» و «امام در منشور برادري اشاره مي كنند: توجه داشته باشيد كه شما هر دو [جناح]، دشمن مشترك داريد و اگر ديديد فردي در داخل گروه شما يا در گروه ديگر از اصول تخطي مي كند بايد قاطعانه مقابلش بايستيد.»
بنابراين طبيعي است بپرسيم جرياني كه آشوب خياباني راه انداخت، مقابل راي مردم و جمهوريت ايستاد، علناً روي «اسلام» خط كشيد و شعار جمهوري ايراني سر داد، به ضديت با ولايت فقيه پرداخت و هماهنگ با دشمن رفتار كرد، آيا بايد تحمل شود يا «قاطعانه» مورد برخورد قرار گيرد؟
مجيد انصاري عضو مركزيت مجمع روحانيون نيز در مصاحبه خود از لزوم چند صدايي كردن جامعه براساس منشور برادري سخن گفته و خواستار تحمل جريان متبوع خود از سوي اصولگرايان و نظام شده است. او هم اگر چه به برخي پرسش هاي صريح مطرح درباره عملكرد مدعيان اصلاح طلبي جواب نداده اما در عين حال جملاتي قابل تأمل و قابل احتجاج بيان كرده است؛ «امام مي فرمايند جناح ها به اسلام و قرآن و انقلاب وفادارند. فهرست اصول اينهاست؛ اصل اسلام، اصل قرآن و اصل انقلاب اسلامي. طبيعي است كه به اين ترتيب اگر گروهي پيدا شد و اساس انقلاب را قبول نداشت مثلاً سلطنت طلب باشد يعني كسي كه اصل انقلاب را نهي مي كند مفهوم و معنايش اين است كه او همان ارزش هاي نظام شاهنشاهي را مناسب مي دانسته، طبيعي است كه او فردي نيست كه در دايره وحدت بگنجد.»
جا دارد از آقاي انصاري پرسيده شود دفاعيات جانانه سلطنت طلبان فاسدي چون رضا ربع پهلوي، داريوش همايون، فرح پهلوي و ده ها خائن نظير آنها نسبت به اصلاح طلبان و به طور مشخص موسوي و كروبي و خاتمي ـ با ذكر دليل اين حمايت، يعني خيانت آنها به جمهوري اسلامي و ايجاد آشوب و فتنه ـ چه معنايي مي تواند داشته باشد؟
همچنين مجيد انصاري با استناد به «منشور برادري» حضرت امام خميني مي گويد:« امام مي‌گويند اكثريت هر دو جريان مي خواهند كشورشان مستقل باشد ... پس استقلال كشور يكي از اصول است. اگر گروهي و حزبي اعتقادش بر اين باشد كه چه اشكالي دارد در اين نظم نوين جهاني يك بچه حرف شنویي باشيم، كشور تسليمي باشيم و ببينيم كه نظم جهاني چه مي گويد و ما همان را انجام دهيم، هر چه آمريكا و قدرت هاي جهاني مي گويند و مي پسندند ما خارج از دايره قدرت جهاني حرفي نزنيم يا اگر در جايي كه لازم است بايستيم، ايستادگي نكنيم ولو به بهاي از دست دادن استقلال كشور، اين ها نيز از دايره اصول خارج اند.»
درباره اين استناد هم جا دارد بپرسيم آيا منطق تسليم طلبي در برابر نظم نوين جهاني آمريكايي غير از حلقوم مدعيان اصلاح طلبي بلند شد و هم اكنون هم در بيانيه هاي موسوي و كروبي و مشاركت و ديگران جز همين منطق نهفته است؟ همچنين بايد پرسيد حضرات كدام رويكرد خائنانه و ذلت بار را پيشه كرده اند كه سران جبهه استكبار در آمريكا و رژيم صهيونيستي و اسرائيل علناً و با ذكر نام بارها از «مبارزات شجاعانه و الهام بخش آنها با جمهوري اسلامي»! تمجيد كرده اند؟ اگر به تعبير آقاي مجيد انصاري، گروهك آمريكايي نهضت آزادي يكي از خط قرمزهاي خط امام است، بايد از ايشان پرسيد چگونه نامزد مجمع روحانيون (ميرحسين موسوي) طي يك سال و نيم گذشته، از جمله با سران اين گروهك بارها ملاقات و رايزني كرده و يا پس از چند بار انكار، خبر يكي از همان ملاقات ها را خردادماه گذشته علناً و رسماً در سايت خود ـ كلمه ـ منتشر كرد؟ و چرا كوچك ترين اعتراضي به اين تحركات منافقانه از سوي «مجمع» و كساني چون آقاي انصاري نشد؟ اين است وفاداري به مضامين بلند منشور برادري و خط امام؟!
نهايتاً بايد تصريح كرد كه خط امام و اصول بنيادين آن، رسواكننده است و جريان نفاق هر چه بيشتر بكوشد خود را پشت اين عنوان پنهان كند، به اعتبار اصول و شاخص هاي روشن اين خط، بيشتر رسوا خواهد شد. در اين ميان از اصلاح طلباني كه هنوز مدعي اند به خط امام وفادارند توقع اين است كه در صورت داشتن صداقت، قبل از هر چيز از فتنه گران و آشوب طلبان نوكر آمريكا و اسرائيل اعلام برائت و بيزاري كنند. اين كمترين اداي دين به خط امام است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *