جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

توقف ابولا در سنگال و نیجریه

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 381836
بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت تاکنون ۵۸۶۴ نفر به بیماری ابولا مبتلا شده اند که از این تعداد ۲۸۱۱ نفر در کشورهای غرب افریقا جان باخته اند.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت در آفریقا در بیانیه ای اعلام کرد: در مجموع می توان اعلام کرد شیوع ابولا در کشورهای سنگال و نیجریه، به میزان بسیار زیادی محدود شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: تنها یک مورد از ابتلا به بیماری ابولا در سنگال گزارش شده است و تمام تماس ها با فرد بیمار به مدت ۲۱ روز تحت نظارت بوده است. به علاوه، هیچ مورد جدیدی از ابتلا به این بیماری در این کشور گزارش نشده است.

همچنین بر اساس این بیانیه، شمار افراد مبتلا به ابولا در نیجریه به ۲۰ نفر کاهش یافته و افراد مبتلا تحت نظارت قرار دارند.

به گفته شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، سازمان جهانی بهداشت آمار جدید قربانیان ویروس ابولا را اعلام کرد؛ آمار منتشر شده حاکی است شمار قربانیان ابولا از ابتدای سال جاری به بیش از دوهزار و ۸۱۱ تن رسید.

بر اساس این گزارش، بیشترین شمار قربانیان به لیبریا تعلق دارد و بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن بر اثر ابتلا به ابولا در لیبریا کشته شدند.گینه و سیرالئون نیز هریک حدود ۶۰۰ قربانی داشتند.در نیجریه نیز هشت تن بر اثر ابتلا به ابولا جان باختند، در سنگال هم تنها یک تن به این بیماری مبتلا شد که در نهایت بهبود یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *