جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۹
حمله به حکم قرآنی قصاص و حجاب زنان مسلمان؛

روزنامه ایران دوران اصلاحات نیز چنین گستاخی نکرد

شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 181036
جریان انحرافی که چند هفته ای ترجیح داده بود در مقابل موج بزرگ انتقادات فعالان سیاسی و افکار عمومی دست کم اقدامات خود را علنی نکند، این بار در حرکتی گستاخانه پیکان حمله تبلیغاتی خود را به سوی "حجاب" و پوشش برتر زنان مسلمان نشانه رفته است.

به گزارش جهان، بار تمسخر و توهین بی سابقه به عفاف و حجاب را روزنامه ایران در قالب یک ویژه نامه به دوش کشیده است. این روزنامه توسط علی اکبر جوانفکر مدیریت می شود.

روزنامه دولتي ايران ویژه نامه رایگان خود را به همراه شماره امروز منتشر کرده و در آن پوشش اسلامی زنان و چادر مشکی را مورد بی‌پرواترین اهانت‌ها قرار داده است.

مدیران روزنامه ایران که نام "خاتون" را بر این ویژه نامه مخصوص حجاب گذاشته‌، "چادر مشکی" را نامتناسب با ویژگی زنان و دختران ایرانی و تحمیل شده ناصرالدین‌شاه قاجار معرفی کرده اند.

این روزنامه در بخشی از ویژه نامه با مهدی کلهر، مشاور رسانه‌ای معزول رئیس‌جمهور به گفت وگو نشسته و به نقل از او رنگ مشکی چادر را "متکبرانه" و نتیجه تحمیل شاهان قاجار به زنان و دختران ایرانی دانسته که از مجالس عیاشی شبانه در اروپا بیرون آمده است.

کلهر در سخنانش درباره زمان و نحوه ورود چادر مشکی به ایران مدعی شده است: ناصر الدین شاه در سفرهای اروپایی شب که به مجلس عیاشی می‌رفت، می‌دید آنجا لباس مردها مشکی است. کلاه سیلندری مردها مشکی است و زن‌ها هم با لباس مشکی می‌آیند. این به نظرش آمد که یک نوع سنگینی و وقار دارد وگرنه در اسلام به صراحت داریم که رنگ تیره مکروه است. این رنگ مشکی متکبرانه را ناصرالدین شاه آورد. خدا لعنتش کند. همین‌جور آتش به قبرش ببارد. خیلی مرد ملعونی است.

خلاف ادعای عجیب و فتوای من درآوردی مشاور معزول احمدي‌نژاد، اتفاقا مراجع عظام فتوا داده اند که رنگ مشکی برای چادر، عبا و عمامه نه تنها مکروه نیست که در مورد چادر استحباب هم دارد.

کلهر پا را از این هم فراتر گذاشته و در سخنانی که عجیب و اهانت بار با بیان اینکه چادر مشکی پوشش اشرافی بازمانده از شاهان قاجاریه است، گفته است: از لحاظ فلسفه حجاب، قطعا چادر بدترین پوشش است چون چهره زن را قاب می کند!

روزنامه ایران در ادامه این مصاحبه بی سابقه از قول کلهر قانون حجاب و عفاف را با "یاسای چنگیز" -فرمانده خونخوار مغول- مقایسه کرده و طرح امنیت اخلاقی و گشت ارشاد را هدف حمله قرار داده است. 

این روزنامه در راستای همین شیوه توهین آمیز، هفته گذشته هم در حرکتی شگفت آور حکم قرآنی قصاص را زیر سوال برد و به نقل از یک بازیگر سینما آن را "وحشتناک" نامید. 

ایران از قول داوود رشیدی اجرای احکام اللهی را "فاجعه" خواند و با اشاره به اصرار آمنه بهرامی بر قصاص پسر اسیدپاش نوشت: قصاص و مجازات عامل این جنایت به راستی وحشتناک است.

اما زیر سوال بردن احکام قرآنی و حمله به پوشش اسلامی زنان و دختران مسلمان خصوصا حجاب برتر در شرایطی در دستورکار تریبون اصلی جریان انحرافی قرار گرفته است که مدیران روزنامه ایران در دوران افراطی گری‌های دولت اصلاحات هم مانند این روزهای جوانفکر، بی پرده علیه احکام اسلامی تبلیغات نمی کردند. 

البته تقریبا روشن است که رویه کنونی جریان انحرافی و رسانه های متعلق به آن ادامه رویکرد افراطیون اصلاح طلب و جریان فتنه امروز است زیرا مشابه اهانت های امروز روزنامه ایران پیش تر از سوی فعالان جریان فتنه بیان شده است. آنجا که فائزه هاشمي بهار سال ۸۸ در يك برنامه تلويزيوني گفت: متأسفانه بعد از انقلاب ما يک سري رفتارها براي خانم ها ارزش شد، رنگ مشکي ارزش شد، چادر مشکي، مانتو مشکي، مقنعه مشکي، روسري مشکي، و رنگ هاي تيره و مرده ارزش شد. اين ارزش‌ها خوب نبود از هر لحاظ بهداشتي، پزشکي، و روانشناسي، عمل مثبتي نيست.

در نتیجه این رویکرد خطرناک روزنامه رسمی دولت است که بسیاری از فعالان فرهنگی و دلسوزان انقلاب نسبت به آن هشدا داده و خواستار رسیدگی نهادهای قانونی از جمله قوه قضائیه به این اهانت‌ها هستند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شما یک آیه یا یا حدیث و روایت و یک عکس تاریخی و کتاب تاریخی نشان بده که در آن تایید شده باشد از طلوع خورشید اسلام تا پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران رنگ مشکی در حجاب زنان ایرانی و مسلمان وجه غالب را داشته است. کسی منکر حجاب نیست. حجاب انواع دارد یکی از انواع آن چادر است و یکی از رنگها مشکی است شما ثابت کن که رنگ مشکی چادر وحی منزل و دستور الهی است و نافی آن منحرف و بی دین است
Iran, Islamic Republic of
شما ميخواهيد تفكر طالباني را در مملكت حاكم كنيد و اين ظلم به اسلام است امام خميني و رهبر معظم انقلاب بارها از تفكراتي كه شما نشر ميدهيد ابراز برائت كرده اند
Iran, Islamic Republic of
بريد فكر نون كنيد كه خربزه آبه
بعداز سوريه نوبت شمايه !!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
هر پوششي كه بتواند قداست و پاكدامني زن مسلمان راتامين نمايد احترام دارد اگر حضرت زهرا.س. نگران تشييع جنازه مطهرش بود بدليل اينكه تابوتهاي آن زمان دارای پوشش مناسبي براي جسم متوفی نبود بايد قبول كنيم كه خيلي از حجابهاي فعلي حجاب نيستند اگر مي خواهيم الگوي حجاب را از كشورهاي غربي بگيريم يك حرف ديگر است ولي اگر بدنبال يك حجاب برتر هستيم كه چشم نامحرمان را از زنان مسلمان دور كند چادر آن هم با رنگ مشكي بهترين نوع پوشش است آنها كه چادر مشكي را مي خواهند از قداست بيندازند بايد در دين داري خود شك نمايند
Russian Federation
ایران دولت خدمتگزار با استیلای جریان انحرافی بیشتر ویران است تا ایران
United Arab Emirates
قربون چادر مشكي حضرت زهرا.
جووناي مثل من و امثال من با كارهاي فكري و تحقيقاتي اجازه نميديم اين باور مضحك و غلط و سطحي بعضي ... گرد دولت تبديل به ارزش بشه و جاي واقعيت رو بگيره.
امثال من بسيار زياد هستند كه ميتونن با اقتدا به مولاشون در مقابل كار فكري مسموم شما كار فكري در همه عرصه هاي روزنامه، مجله، بروشور، سايبر و ... انجام بدن و توطئه هاي شما را خنثي كنن.

فكر كردين با اين كارا ميتونين خودتونو به اصلاح طلبان براي شركت در انتخابات نزديكتر كنين و هم جهت شين؟...
بعید نیست که این جریان انحرافی به علت سیاه بودن موی اکثر انسانها، علیه خداوند متعال هم ویژه نامه صادر کند.
چه دیدی شاید به رنگ تیره و سیاه شب هم اعتراض کنند. از اینا بعید نیست.
Iran, Islamic Republic of
شك نكنيد اصلاح طالبان از شما مقيد تر به احكام دين مبين اسلام هستند. ضمنا سوابق حضور در جبهه مجلس ششم و مجلس فعلي را مقايسه كنيد تا بدانيد به كجا چنين شتابان مي رويم!!!!!
Iran, Islamic Republic of
"شك نكنيد اصلاح طالبان از شما مقيد تر به احكام دين مبين اسلام هستند ... "


ما هم شک نداریم چون اونها دین رو بهتر می شناسن و تخصصی تر ضربه می زنن مثل 8 سال ریاستشون به مملکت که وقاحت و حرمت شکنی و شبهه افکنی رو باب کردن و در لباس دین بدترین ضرباتو زدن