جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۰
۶

دیدار ضرغامی با بختیاری‌ها و روایت یک اشتباه بزرگ +عکس

يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 345836
ضرغامی بی توجهی دست اندرکاران سریال سرزمین کهن به نامگذاری بختیاری در این فیلم را اشتباهی بزرگ توصیف کرد و اظهار داشت: اشتباه بزرگ همکارانم را که هرگزآنها را به خاطر این اشتباه نبخشیدم این بود که نام بختیاری را به گونه ای به کار بردند که شبهه اینکه ظرفیت برداشت برای اینکه بخواهند آن را تعمیم دهند وجود داشت و مردم حق داشتند.
دیدار ضرغامی با بختیاری‌ها و روایت یک اشتباه بزرگ +عکس
به گزارش جهان به نقل از رهیاب نیوز، عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما روز گذشته به طور سرزده برای دلجویی ازهموطنان بختیاری به شهرستان مسجدسلیمان رفت و در جمع مردم مسجدسلیمان در مسجد جامع این شهرستان انتقادات و مطالبات آن ها را شنید و به سوالات آن ها پاسخ داد.

رئیس سازمان صداوسیما در جمع مردم مسجدسلیمان با تقدیر و تشکر از مهمان نوازی و بصیرت مردم بختیاری اظهار داشت:انقلاب اسلامی در طول ۳۵سال گذشته این قدرت را داشته که بحران ها را تبدیل به فرصت کرده است ،این مساله ای را که پیش آمده را هر چند نمی توان بحران یا تهدید نامید چرا که بختیاری ها صاحبان این انقلاب و مدافعان ولایت و اسلام هستند اما تبدیل به یک فرصت بسیار تاریخی برای نشان دادن غیرت ، شجاعت و بصیرت مردم سلحشور بختیاری شد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000345/nf00345836-1.jpg

وی افزود:همانطور که قبلا در بیانیه ای خطاب به مردم بختیاری از صمیم قلب گفتم به خدا پناه می برم اگر یک ذره در دل این مردم فداکار و شهید داده که از انقلاب طلبی ندارند و هرچیزی داشته اند برای انقلاب داده اند کوچکترین ناراحتی و بی اعتمادی از رسانه ملی که افتخار اتصال به رهبر معظم انقلاب دارد به وجود بیاید.

رئیس سازمان صداوسیما عنوان کرد:هزاران شبکه ماهواره ای رنگارنگ هر کدام با یک حیله و جذابیت با پول های هنگفت آمده اند فقط بی بی سی به اندازه کل صداوسیمای ما بودجه می گیرد ،در اوضاع بد اقتصادی کشور انگلستان که بودجه همه دستگاه ها کم شد بودجه بی بی سی کم نشد و افزایش پیدا کرد برای اینکه بتواند جنگ رسانه ای ایجاد کند و مردم ما را مایوس کند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000345/nf00345836-2.jpg

عزت الله ضرغامی با اشاره به هجمه رسانه ای دشمن به کشورمان گفت:در هیچ کجای دنیا به اندازه جمهوری اسلامی ایران قابلیت دریافت شبکه های ماهواره ای متنوع مبتذل وجود ندارد در آسیا،آمریکای لاتین و اروپا هم اینطور نیست در جغرافیای جمهوری اسلامی ۳۰ ماهواره معروف با ۳هزار شبکه از شبکه های مبتذل پورنوگرافی و سایر موضوعات انحرافی برای جوانان ما دام پهن کرده اند.

وی افزود: شرمنده می شوم اگر به یک شهری مثل مسجدسلیمان با آن تاریخ بزرگ بیایم و مردم در جای جای شهر و روستاهای آن به من بگویند ما امکان دریافت شبکه های جمهوری اسلامی را نداریم.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000345/nf00345836-3.jpg

ضرغامی با توضیح داستان سریال سرزمین کهن ماجرای شخصیت اول این فیلم یعنی رهی بختیاری را تشریح کرد و به تمجید از شخصیت وی که قهرمان این سریال است پرداخت.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه شخصیت رهی در سریال سرزمین کهن حضور در جریان های مختلف از جمله جبهه ملی را تجربه می کند گفت:اول انقلاب جبهه ملی نامه نوشت و جلوی لایحه قصاص ایستاد ولی امام خمینی (ره) فرمودند که این ها مرتدند چون قوانین اصلی ورسمی اسلام را منکر شدند امروز هم شما می بینید یک روزنامه ای فرصت پیدا می کند حرف های آن ها را در خصوص قصاص نشخوار می کند.

ضرغامی بی توجهی دست اندرکاران سریال سرزمین کهن به نامگذاری بختیاری در این فیلم را اشتباهی بزرگ توصیف کرد و اظهار داشت: اشتباه بزرگ همکارانم را که هرگزآنها را به خاطر این اشتباه نبخشیدم این بود که نام بختیاری را به گونه ای به کار بردند که شبهه اینکه ظرفیت برداشت برای اینکه بخواهند آن را تعمیم دهند وجود داشت و مردم حق داشتند.

وی در پایان از حذف برخی بخش های این سریال و جایگزینی آن با بسته ای جذاب برای بختیاری ها خبر داد و عنوان کرد: زمان را از دست نمی دهیم و در آینده زمانی که کل این بحث بختیاری از این داستان حذف شد با همکاری فرهیختگان و همکاران یک مجموعه بسیار جذاب و خوب از بختیاری ها در این سریال پخش خواهد شد که اگر بار اول شما آن را ملاحظه کنید اصرار داشته باشید که زودتر مجموعه ای ساخته شود که این موارد در آن دیده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آفرين بر ايشان به خاطر شجاعت در عذر خواهي از مردم بختياري
یک بختیاری از خوزستان
درود بر آقای ضرغامی عزیز...
مجید
بارها دیدیم که به تهران و تهرانی ها در مجموعه های مختلف و سریال ها تیکه انداختن و اینطور القا شده که تهران شهر دود و ناپاکی و دروغ و نیرنگ و این حرفهاست.
همین مجموعه ی زیبای پایتخت1،تهران رو شست و کنار گذاشت!!
اما ما گلایه ای نداشتیم،خیلی هم خوشمون میومد از این سریال،
بخشی از اون تیکه ها رو قبول داشتیم،
بخشی هم که شوخی بود رو اونقدر بچه نیستیم که به خودمون بگیریم.
ما هم شهرمون تهران رو دوست داریم و با تمام مشکلاتش دوست داریم و بیشتر از یک هفته نمیتونیم از اون دور باشیم،
...
امين
مجيدخان من خودم آذري ام ولي از حرف شما را درك نكردم. تو پايتخت كه بيشتر از تهراني ها با شمالي ها شوخي شده بود.
در ثاني چرا اكثريت فيلمسازاي كشور ما مي خوان تهران رو مهد تمدن و پيشرفت و تهراني ها رو بزرگ نشون بدند. هرجا هم يه بنده خداي شهرستاني رو مي خوان نشون بدند اون رو با لهجه و يك كارگر و فقير و ساده لوح نشون مي دند. اين جوري ميشه كه مردمي مثل من نسبت به پايتخت وهنرمنداي تهران نشين بدبين ميشن.
حمزه
Iran, Islamic Republic of
آقا مجید خودت داری میگی تهران رو گفتن شهر دود و ناپاکی و دروغ و نیرنگ ... اولا اینکه تهران شهر دود و ناپاکی درسته ، یعنی به آلوده بودن و ناپاک بودن هوای تهران شک داری !!!!؟ ... از طرفی هرچی گفتتند ، گفته شده تهران ، نه تهرانی ... ولی در این سریال به شخصیت قوم شخیص بختیاری ، ایل بزرگ و نجیب بختیاری توهین شده ... موضوع رو قاطی نکنید لطفا ...
درود بر آقای ضرغامی که با این کارش، فرصت را از شبکه های معاند بخوبی گرفت