يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

فروش زنان آسیای‌مرکزی به عرب‌ها

دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب: 266339
در طول سال‌های استقلال کشورهای آسیای مرکزی، تعداد دفعات فروش و انتقال نامشروع زنان و دختران به کشورهای عربی افزایش چشمگیری داشته است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در طول سال‌های استقلال کشورهای آسیای مرکزی تعداد فرزندان نامشروع و انتقال زنان و دختران به کشورهای عربی افزایش چشم‌گیری داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کشتی سفید» قرقیزستان، این مرکز تعداد فرزندان نامشروع را در سال 1989، 7/12 درصد و در حال حاضر 31 درصد اعلام کرد و افزود: این میزان در قرقیزستان و در کشورهای دیگر منطقه نیز افزایشی قابل توجه داشته است.

این مرکز اعلام کرد که بحران اقتصادی و تضعیف روابط خانوادگی در ازبکستان باعث شده که برخی تجارت زنان و دختران را به کشورهای عربی منبع درآمد قرار داده و در واقع نان فاجعه را می‌خورند.

در تاجیکستان زنان به خاطر اینکه در آینده وارد یک شغل دولتی با دستمزد پایین شوند این راه را برای تأمین هزینه تحصیلی انتخاب کرده و فکر عواقب فرزند نامشروع را نمی‌کنند.

این در حالی است که چندی پیش یک پایگاه خبری قرقیزستان از رسوایی اخلاقی سربازان آمریکایی مستقر در ماناس قرقیزستان در اعزام دختران و زنان قرقیزی برای استفاده نامشروع سربازان آمریکایی در افغانستان خبر داده بود.

در همین حال، آمارها نشان می‌دهد در کشورهای آسیای مرکزی خودکشی مردان نیز افزایش قابل توجهی داشته و یکی از علل این موضوع، بحران اقتصادی است.

این مرکز با هشدار این مسأله که اگر این رویه ادامه یابد، جامعه زنان و دختران ما به چالشی غیر قابل جبران خواهند افتاد، تصریح می‌کند که با آموزش صحیح باید از ادامه این فاجعه جلوگیری کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *