سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۹

عربستان نفتکش ایران را گروگان گرفت

پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۶
کد مطلب: 692947
یک نفتکش ایرانی در بندر جده عربستان، توسط این کشورمتوقف شده و اجازه خروج و بازگشت به این نفتکش را نمی دهند.
عربستان نفتکش ایران را گروگان گرفت
به گزارش جهان نيوز، منصور حقیقت پور، نماینده دور نهم مجلس شورای اسلامی و عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس در این خصوص گفت: مطلع شدیم که یکی از نفتکش‌های ایرانی در مسیر انجام مأموریت خود، دچار مشکلات فنی شده که شرایط حاکم بر محیط، این نفتکش را مجبور به پهلوگیری در سواحل عربستان می کند، ولی پس از انجام تعمیرات، عربستان اجازه خروج این نفتکش را نمی دهد.

وی افزود: اخبار رسیده حاکی از این است که عربستان برای انجام تعمیرات، هزینه بسیار گزافی را درخواست کرده که نیاز است برای حل مشکل پیش آمده، وزارت امور خارجه موضوع این نفتکش را پیگیری کند.

به گزارش تسنیم؛ همچنین بیژن زنگنه وزیر نفت در خصوص سرنوشت نفتکش ایرانی در بندر جده گفت: مقامات ایرانی از طریق شرکت ملی نفتکش دنبال این موضوع و بازگرداندن کشتی به ایران هستند، زیرا علاوه بر هزینه‌های مالی، حضور نیروهای ما در آنجا و احتمال فاجعه زیست‌محیطی نیز مطرح است.

گفتنی است نفتکش ایرانی که در حال تردد در آبهای آزاد بوده و دچار نقص فنی شده، به علت نزدیکی به بندر جده عربستان، مطابق قوانین بین المللی دریانوردی، تقاضای پهلوگیری در این بندر کرده تا کارهای تعمیراتی روی نفتکش انجام شود اما بعد از انجام تعمیرات، عربستان اجازه خروج این نفتکش را نداده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عربستان نفتکش ایران را گروگان گرفت به خاطر ناتوانی، کوتاهی، سکوت دولت، دولتمردان، مسئولین و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
بازگشت به اصل کردن ابن سعودیا به فرمایش قرآن الاعراب اشد کفرا و نفاقا
Iran, Islamic Republic of
انتظار دارین عربستان با نفت کش ما طبق قوانین بین المللی رفتار کنه؟

اینا کی به قانون پایبند بودن که الان چنین انتظاری داشته باشیم؟
اینا اصلا نمیدونن قانون چیه؟ خوراکیه یا پوشیدنی یا وظیفه ای انجام دادنی!
Iran, Islamic Republic of
این از نفتکش تو دست عربستان عقب‌افتاده، اونهم از کشتی که انگلیس توقیف کرده.. ظاهرا یک دستورالعمل یکسان و همه‌جانبه در جبهه دشمن برای تحت‌فشار گذاشتن و شکستن ابهت ایران وجود داره. شمشیر در برابر شمشیر! اگر قرار به اینگونه قلدری‌هاست، ما تا آخرش هستیم، مسئولین و دولتمردان هم دیگه باید مسامحه رو کنار بذارن و به دشمنان درس فراموش نشدنی بدهند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دولتمردان . عجب حرفی
مهدی
آقایون مسئولین ما منتظر فشار ایمیلی هستیم
Iran, Islamic Republic of
خودکار! خودکارررر!!!