دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
۳۱
صف طولانی برای حج و خواهش و تمنای مسئولین به خادم الشیاطین

آیا حجمان قبول است؟

يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 162875
آیا حجمان قبول است؟
سرویس سیاسی جهان-محمد حسین زاده:بحرین امروز به دست مزدوران سعودی به خاک و خون کشیده شده است و مسئولین آل سعود هر روز به شکلی به تهدید و توهین علیه جمهوری اسلامی دست می زنند! مساجد را ویران می کنند و زن مسلمان را بازداشت می کنند و کاش اخباری که از بحرین می رسد در مورد سرنوشت دختران و زنان مسلمان دروغ باشد که ...!

اما مردم ایران برای رفتن به عمره صف بسته اند و مسئولین عربستانی هم هر روز به بهانه ای ویزا را صادر نمی کنند تا مسئول مربوطه در جمهوری اسلامی برود از او خواهش کند و التماس کند که بگذارید مردم ما به حج بروند!
کجای مسلمانی است که ما به دور خانه ی خدا بگردیم و دم برنیاوریم و کاری نکنیم برای بنده های همان خدا، که توسط ناکسانی که به نا حق خودشان را خادم الحرمین نامیده اند به شهادت می رسند! 

عمره را که سفر مستحب است آیا نمی توان تعطیل کرد تا حداقل مردم بحرین بدانند هم کیشانشان در ایران اگر نمی توانند کمک مستقیم به آنها بکنند این چنین یاریشان دادند! و البته چه بهتر خواهد بود که حاجی ایرانی به عمره برود و در آنجا که اجتماع عظیم امت رسول الله است فریاد مظلومیت مردم بحرین را به همه ی مسلمانان برساند و فریاد برائت از مشرکین و مزدورانشان را سر بدهند در حالی که هم خرید سوغات از آن کشور را تحریم کرده و مسلمانان کشورهای دیگر را نیز ترغیب می کند! اما حال که تجربه ی سال ۶۶ را داریم که خائن الحرمین سعودی آنقدر سفاک و جلاد هست که زائرین حرم امن الهی را هم به خاک و خون بکشد(چون می داند حقوق بشر فقط برای دشمنان صهیونیستهاست و با او کاری ندارد! ) پس همان بهتر که عمره را تعطیل کنیم!
و نگوییم که حج را نمی توان تعطیل کرد! 

سئوال من این است کسانی که در سال ۶۰ هجری به حج رفتند و آن هم حج واجب نه عمره، آیا حجشان درست بود در حالی که امام زمانشان احرام کربلا بسته بود؟ آیا قربانی آنها در منا قبول شد، یا قربانی حسین در کربلا؟ آنها حاجی شدند یا کاروان عاشورا؟ 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسنت...
Latvia
اي كاش تريليونها پول بي زباني كه هرسال توسط ميليونها ايراني به كيسه آل سعود ريخته مي شود در كشور ما صرف رفع بيكاري و مشكلات نيازمندان و بيماران و ساخت مدرسه شود.
Iran, Islamic Republic of
بنظر شما چرا هر چی میره جلوتر داریم از ارزشهای اسلام و انقلابمون بیشتر دور میشیم؟
دوره دفاع از فلسطین و بوسنی و افغانستان و عراق و غزه و ... و بحرین گذشته؟!
چرا دیپلماسی خارجی ما که تا یکی دو سال قبل همه قدرتها رو به زانو درآورده بود، الان بر اساس مکتب مشائیسم فقط صرف برگزاری جشن و منشور کورش و ... داره میشه؟! پس اهدافمون کو؟!
Iran, Islamic Republic of
كو گوش شنوا . مسئولين سازمان حج روز قيامت بايد جوابگو باشند .
Iran, Islamic Republic of
سلام
حال که ال سعود وال خلیفه دست به کشتار مسلمانان بحرین زده است
عمره را قطع کنید و بیشتر به عتبات بروید تا بلکه هزینه های این سفر به زندگی مردم شیعه عراق سرازیر شود
Latvia
به گرد کعبه می گردی پریشان
که وی خود را در آنجا کرده پنهان
اگر در کعبه می گردد نمایان
پس بگرد تا بگردی, بگرد تا بگردی
در اینجا همدم و همسایه ات در رنج و بیماری
تو آنجا در پی یاری؟
چه پنداری کجا وی از تو می خواهد چنین کاری؟
Iran, Islamic Republic of
حداقل از آنجا خريد نكنند كه با همين پولهاي خريد ما است كه بمب درست ميكنند و به سر مسلمانها مي زنند.
Iran, Islamic Republic of
حداقل كه مي شود مشابه كشور هاي مالزي و اندونزي اجازه بيش از يك ساكت شخصي را به حجاج ندهند.
اين كار شدني است. بايد مانع حمل بيشتر از يك ساك شخصي شد.
سازمان حج که به این کارا کاری نداره فقط به فکر سودشه ایول سازمان حج و زیارت پول بچسب بی خیال بحرین
باسلام واقعا دفاع از مظلوم واجب است وثواب دارد ياانجام حج آن هم از نوع مستحبي اين حج وبال آخرت انسان است در فرداي قيامت اين تذهبون
Iran, Islamic Republic of
اسلام همینه اگر یک دختر بی حجاب توی خیابون بیاد به خطر می افتد ولی اگر برادران مسلمان بحرین با پول حج ما به خاک و خون کشیده شوند هیچ مشکلی نیست
Iran, Islamic Republic of
باور بفرماييد شب گذشته در اخبار سراسري آقاي ليالي با متانتي بسيار مي فرمودند با تدبير سازمان حج و زيارت در حال رفع اشكال صدور ويزا هستيم . با خود گفتم مگر همين آل سعود نيستند كه در همين اخبار مي گوييم با شيعيان و ناموس شيعه در بحرين چه كارهايي كه نكردند و مارا رافضي مباح الدم مينامند . آيا خفت بيش از اين كه با ذلت بدنبال صدور ويزا و ريختن دلارهاي كشور به حلقوم اين وهابي ها باشيم . واقعا كجاست آن غيرت فارس و ايراني ما و آيا خوابند آنهايي كه بايد به اين بي حرمتي ها پاسخ مناسب بدهند . آيا در اين مرحله هم مثل هميشه ميخواهند از رهبر معظم انقلاب هزينه كنند؟!
فامیل های نزدیک من که مصمم به رفتن حج هستند !
ولی من به آنها گفته ام که برای من حق ندارند چیزی بخرند!
این تنها کاریه که من می توانم بکنم !
البته به دیگران هم گفته ام که نخرند !
خانم ها که اصلا قبول نمی کنند ! آخه بچه هاشون بی لباس می مونند !
Iran, Islamic Republic of
ادامه سیاست های تأمل برانگیز متولیان فرهنگی حج تا کی؟
جواب این سؤال را که آیا حجمان در این برهه حساس و تاریخی از زمان قابل قبول است یا خیر باید از مسئولان و متولیان فرهنگی حج در سازمان حج و زیارت پرسید.
چند سالی می شود که برنامه ریزان محترم سازمان حج و زیارت در امر مسائل فرهنگی تمام تلاش خود را با صرف بودجه های کلان مصروف آن داشته اند که فلسفه انجام فریضه حج را در سه عامل مهم 1- اتحاد و انسجام اسلامی 2- برائت از مشرکین و 3- معنویت و عبودیت دنبال نمایند. سه عامل مهمی که هریک در صورت توجه جدی به آن می تواند در کم شدن مشکلات و گرفتاری های مسلمانان در سراسر عالم نقش بسزا و تأثیر گذاری داشته باشد ولی متاسفانه فقط متولیان و مسئولان فرهنگی ما یاد گرفته اند که در ظاهر نسبت به این سه امر مهم بدون اینکه کوچکترین اثری در سرنوشت مسلمانان داشته باشد هر ساله با رفتاری متظاهرانه دم از آن بزنند. متأسفانه سیاست فرهنگی سازمان حج و زیارت آنقدر تشریفاتی، تجملی و تأمل برانگیز است که هیچگاه در چنین اوضاعی که دل همه مسلمانان در سراسر جهان به درد آمده، خود را متعهد و مسئول پذیر نمی بینند! متولیان محترم فرهنگی ما فقط در ظاهر آموخته اند که بر حسب عادت و نه تکلیف در صبح روز عرفه در محیطی بسته عده ای را جمع کنند ندای برائت از مشرکین را که نه به گوش جهانیان که به گوش صدا و سیمای جمهوری اسلامی برسانند. در حالیکه مصداق مهم و تأثیر گذار و عملی آیه 3 سوره توبه یا همان آیه برائت از مشرکین در شرایط فعلی است که مفهوم پیدا می کند.
متولیان
Iran, Islamic Republic of
خواهش میکنم به سازمان حج برای توقف عمره فشار بیاورید. هر عقل سالم و هر وجدان بیداری می فهمد که سرازیر شدن پول ما به جیب آل صهیون اشتباه است.
Iran, Islamic Republic of
کسی اگه پول زیادی داره برای خرج کردن انقدر خونواده مشکل دار و محتاج زیاده که اگه خواست می تونه به اونها کمک کنه
آیا شاد کردن دل خونواده های محتاج ،ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار ،تامین مسکن و هزار کار مفید دیگه از حج عمره مستحبی ثوابش کمتره؟!
Iran, Islamic Republic of
ما مریدان روی سوی قبله چون آریم چون
روی سوی خانه خمار دارد پیر ما
در حالیکه مردم توسط آل سعود قطعه قطعه می شوند رفتن سوی مکه چه معنایی دارد
Iran, Islamic Republic of
سلام
برادران عزيز و گرامي در سايت جهان برماست كه امروز همگي از حركت مردم مظلوم و شيعه بحرين حمايت كنيم حتي با نثار يك صلوات از هر بيننده ... خود شما خبره اينكار هستيد كه چه ابزاري مفيد تر است اما يا لينكي در صفحه اصلي ، يا استفاده از بنري و يا ...
Iran, Islamic Republic of
آدم واقعا خجالت مي كشد كه دولت عربستان از حج به صورت ابزاري استفاده مي كند و ما هم عين خيالمان نيست.در اين مقوله بصيرت لازم است. اگر ايراني ها به حج نروند به شما مي گويم كه اين عربستاني ها به التماس ما مي افتند بخش عمده درآمد آنان از ناحيه حج به واسطه حجاج ايراني است كه بازارهاي اقلام بنجل آنها را رونق بخشيده اند.
Iran, Islamic Republic of
با سلام
چند روز پيش براي انجام عمره در عربستان بودم؛ كاروان نخبگان سياسي و فرهنگي دانشجويان بود و شور و حرارت جواني موج مي زد. اما متاسفانه مسئولان كاروان در برابر اصرارهاي فراوان دانشجويان براي اقدامي عملي در حمايت از مردم مظلوم بحرين با اين استدلال كه صدور ويزا براي زائران بعدي با مشكل مواجه مي شود! به شدت مقاومت مي كردند.
Iran, Islamic Republic of
خوب مسئولتون راست گفته
هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد
اگر راست م یگفتید براتون مهمه اصلا نمی رفتید که عملا باعث تقویت وهابیت بشید ولی با چهار تا شعار بخواید حمایت کنید
Iran, Islamic Republic of
ان شاء الله هر چه زودتر مراجع تقلید بزرگوار ما آستین بالا بزنند و خیال ملت را راحت کنند.
Iran, Islamic Republic of
دلخوش از آنیم که حج میرویم
غافل از آنیم که کج میرویم
کعبه به دیدار خدا میرویم
او که همین جاست کجا میرویم؟
حج به خدا جز به دل پاک نیست
شستن غم از دل غمناک نیست
دین که به تسبیح و سر و ریش نیست
هرکه علی(ع) گفت که درویش نیست
صبح به صبح در پی مکر و فریب
شب همه شب ناله و امن یجیب
Iran, Islamic Republic of
این حداقل ممکن است ولی دلمان برای شیعیان مظلوم عربستان هم تنگ میشود لا اقل ما که میرویم انها احساس تنهایی نمی کنند
Canada
عمره را که سفر مستحب است آیا نمی توان تعطیل کرد تا حداقل مردم بحرین بدانند هم کیشانشان در ایران اگر نمی توانند کمک مستقیم به آنها بکنند این چنین یاریشان دادند!
Iran, Islamic Republic of
واقعا این محتاط بازی ها کجا و روحیه انقلابی کجا
ما از خدا بیشتر می ترسیم یا از تعطیلی عمره؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بر خلاف اکثر نظرات اعلام شده باید به عرض برسانم تعطیلی عمره و حج در این زمان، دقیقا همان چیزی است که آل سعود و استکبار می خواهند، اما به این دلیل راسا به این کار اقدام نمی کنند که حساسیت جهان اسلام را برنیانگیزند.
حضور ایرانی ها در عربستان بهترین مشوق و پشتگرمی برای شیعیان این خطه و مهمترین سرپل ارتباطی با سایر مسلمانان جهان است. ارتباطی سینه به سینه و به دور از تعارفات دولتی و دیپلماتیک.
Iran, Islamic Republic of
تصاویر این پست گویای همه مسائل است ،این مسئله باید به سرعت بررسی شود و تصمیمی اتخاذ شود چرا که اگر کار از کار بگذرد تا همیشه تاریخ ننگ بزرگی برای نسل ماست که با کج فهمی خودمان نور این بیداری اسلامی را خاموش کردیم.
Canada
ما از خدا بیشتر می ترسیم یا از تعطیلی عمره؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
حج عمره را لغو كنيم، بايد با اين آل سعود برخورد جدي كرد. چرا پولمان، ارز مملكت را به جيب مزدوران آمريكا بريزيم كه بمب بسازند و حسينه ها و مساجد شيعيان را خراب كنند. حالا اگر عمره نرويم مي ميريم.من خودم فيش عمره دارم و الان نوبتم رسيده است. ولي به نشانه اعتراض به حج عمره نمي روم.اميدوارم به عنوان يك كشوري با اكثريت شيعه مسئولين حكومت سريعاً چاره اي بينديشند. وهابیون دارند از خانه خدا نهايت سو استفاده را مي كنند.
بنده هم بر خلاف اکثریت میگویم نباید حج و عمره تعطیل شود اینکه بگوییم پول من به جیب کی میرود و.... خب محدودیت ایجا کنیم ولی با تعطیل کردن حج و عمره کسی که بیشتر متضرر میشود ما هستیم نه عربستان چون اولا آنها بلافاصله سهمیه مارا به دیگر کشور ها میدهند ثانیا با این همه اسم نوشتنهای پیشاپیش دولت باید جبران کند و ثالثا و مهمتر از همه اینکه وهابیون به آرزوی قلبی و دیرینه شان که همان عدم حضور شیعیان در بین بقیه فرق اهل تسنن هست میرسند ( خدا میداند همین حضور بدون هیچ کار دیگر برای آنها مانند خار در چشمشان است ) حج و تمتع تفریح نیست آنتالیا و سنگاپور نیست که با تعطیلی آن مقابله به مثل کنیم یک سفر زیارتی و عبادتی است که با هیچ چیز دیگر قابل مقایسه نیست برای مقابله با اعمال وحشیانه سعودیها در بحرین راههای دیگری هم هست