شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

منطق ترور

مالک
يکشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 187274
ابوالفضل فیاضی در وبلاگ مالک نوشت:

ترور دو استاد برجسته هسته ای دانشگاه شهید بهشتی موضوعی است که می توان با نگاهی به مناسبات جهانی و برآیند فعالیت های دیپلماتیک ایران و کشورهایی نظیر آمریکا ،انگلیس و فرانسه به برخی زوایای مهم و پشت پرده آن پی برد.

منطق ترور

آمریکا هم اکنون با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می کند ، چنانکه با تزریق چند میلیارد دلاری پول نتوانسته چرخ اقتصادی این کشور را به حرکت در آورد.علاوه بر این پا گرفتن دولتی در عراق که همسو با ایران است و هم چنین پیروزی جبهه شمال در انتخابات پارلمانی افغانستان گواهی بر شکست بخشی از اهداف استراتژیک غرب و حامیان آن ها در منطقه هست.از طرفی کنترل اوضاع داخلی بعد از حوادث سال ۸۸ و مایوس شدن مجدد بد خواهان از ایران نیز به مزاج کشورهای فوق الذکر خوش نیامد.

با توجه به نزدیک بودن مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ که قرار است در سوئیس برگزار شود و نبود نقطه روشنی در فعل و انفعالات داخلی و خارجی کشورهای طرف مذاکره با ایران برای مطرح کردن در این مذاکرات ،ترور دو استاد هسته ای می تواند دستاویز خوبی برای به چالش کشیدن نظم و امنیت داخلی ایران و تسلط دولت و حکومت بر روی اوضاع داخلی باشد.غرب احساس می کند نسبت به سال گذشته در موضع ضعیف تری قرار گرفته است و این در حالی است که موقعیت ایران به دلایلی که عرض شد به نسبت مثبت تر از غرب است.اما روشن است که بروز چنین حوادثی نمی تواند ملاک ارزیابی امنیت برای یک کشور قرار گیرد و مسلما ایران همچنان نقش خود را در محافل سیاسی مختلف داخل و خارج با قوت ایفا خواهد کرد.

از زاویه دیگر اگر به ماجرا نگاه کنیم پیشرفت های هسته ای ایران برخی از کشورهای پیشرفته صاحب این علم را نگران کرده است.دستیابی روز افزون دانشمندان هسته ای ایران به علوم روز و مورد نیاز هسته ای بر کسی پوشیده نیست.همت و شجاعتی که جوانان برومند این مرز و بوم به خرج دادند تا ایران و ایرانی را در بین ملت های متعدد سربلند کنند قابل تحسین است.فعالیت دانشکده های مهندسی هسته ای در داخل کشور و تربیت استادان زبردست و پیشبرد روز افزون بحث انرژی هسته ای کشور موجب شد تا جمهوری اسلامی بتواند در مذاکرات هسته ای برگ برنده خود را که همان استقلال به وجود آمده از سعی و تلاش علمی جوانان این ملت است رو کند.

ظالمان عالم و در رأس آن ها آمریکا می خواهند با طراحی این چنین سناریوهایی از سرعت پیشرفت علمی کشور بکاهند و با ایجاد فضای رعب و وحشت بین دانشجویان کشور بتوانند جلوی این موفقیت ها را بگیرند ، اما اگر زورگویان بیانات امام (ره) را از یاد برده اند مردم ایران هنوز این عبارت ها را از یاد نبرده اند و در ذهن و عمل خود مرورشان می کنند:

بكشيد ما را؛ ملت ما بيدارتر مي شود. ما ازمرگ نمي ترسيم ؛ و شما هم از مرگ ما صرفه نداريد. دليل عجز شماست كه در سياهي شب ، متفكران ما را مي كشيد. براي اينكه منطق نداريد. اگر منطق داشتيد كه صحبت مي كرديد؛ مباحثه مي كرديد. لكن منطق نداريد، منطق شما ترور است ! منطق اسلام تروررا باطل مي داند. اسلام منطق دارد؛ لكن با ترور شخصيتهاي بزرگ ما، شخصهاي بزرگ ما، اسلام ما تاييد مي شود. نهضت ما زنده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *