شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

قول معاون وزير راه درباره راه‌‌های روستایی

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 388271
متاسفانه کمبود منابع لازم موجب شده است تا فقط یک سوم راه های روستایی کشور ازخط کشی علامت گذاری و استانداردسازی راهنمایی و رانندگی برخوردار باشند.
به گزارش جهان به نقل از پورت پرس، معاون وزیر راه و شهرسازی از آسفالت و مرمت تمام راه های روستایی منتهی به بنادرجنوب و شمال کشور خبر داد و گفت: با وجود آسفالته بودن بیشتر راه های روستایی استانهای ساحلی کشور اما در صورت وجود راههای شوسه و خاکی درچنین مناطقی تمام این راه ها تا پایان سال آسفالت می شوند.

سیدحسین میرشفیع درپاسخ به خبرنگار پورت‌پرس راجع به وجود برخی راه های خاکی در روستاه های بندری کشور و درخواست ساکنین این مناطق ازمسئولان برای آسفالت راه های منتهی به راه های مواصلاتی و مراکز شهری و بندری گقت: اگرچه اکنون بیش از ۹۰ درصد روستاهای کشور از راه آسفالته برخوردارند اما، چنانچه دربرخی مناطق روستایی که جمعیت آنها بالای ۵۰ خانوار هستند راهسازی همراه با آسفالت مشاهده نمی شود این معاونت موظف به آسفالت اين راه ها برای دسترسی آسان ساکنين اين مناطق است.

وی اضافه کرد: اکنون بیشتر راه های روستایی نوار ساحلی و بندری استان های خوزستان، هزمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، مازندران، گیلان و گلستان آسقالت شده است و چنانچه مشکل مرمت و ایجاد راه های جدید برای این مناطق احساس شود وزارت راه و شهرسازی موظف به ساخت آن و این معاونت نیز در اسرع وفت راه های ساخته شده را آسفالت می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: علاوه بر آسفالت راه های روستایی استاندارد سازی اجباری راه های ناهموار و تسطیع پستی و بلندی اين مسيرها از دیگر اقدامات وزارت راه و شهرسازی است که به آن توجه ویژه دارد.

در پايان میر شفیع خاطر نشان کرد: البته راه های روستایی کشور نیازمند خط کشی و علامت گذاری هستند تا با استاندارسازی و ایجاد تجهیزات تلفات جاده ای کاهش یابد اما متاسفانه کمبود منابع لازم موجب شده است تا فقط یک سوم راه های روستایی کشور ازخط کشی علامت گذاری و استانداردسازی راهنمایی و رانندگی برخوردار باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *