جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۳۲

گزارش کیهان از حوادث دیروز/ از آتش زدن سطل زباله تاشعارعلیه سوریه!

پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۱۶
کد مطلب: 247943
فتنه گران كه از ماه ها قبل از سوي محافل سياسي و رسانه اي بيگانه خط داده مي شدند با اجراي يك شوي توأم با ارعاب و تهديد، تلاش كردند كاريكاتور يك اقدام خودجوش را به نمايش بگذارند.
به گزارش جهان، کیهان نوشت:
تحركات روز گذشته فتنه گران عليه بازار تهران نشان مي دهد اقدام آنها دقيقاً در راستاي پروژه آمريكا و رژيم صهيونيستي بوده است.

در حالي كه مقامات رژيم صهيونيستي و آمريكا طي روزهاي گذشته اظهارات متعددي در زمينه القاي اثرگذاري تحريم ها داشتند، عناصر همسو با آنها سعي كردند با شايعه پراكني و ارعاب و لطمه به فعاليت بازار، براي حرف دشمن سند دست و پا كنند.

گزارش ها حاكي از آن است كه پريروز برخي پيامك ها به بازاريان ارسال شد مبني بر اينكه بازار فردا (ديروز) تعطيل خواهد بود. صبح ديروز هم پيامك هاي ديگري -اين بار نه با مضمون دعوت بلكه با چاشني ارعاب و تهديد- به بازارياني كه به محل كار رفته بودند، ارسال شد و متعاقب آن به اختلال و مزاحمت چندساعته و از جمله آتش زدن چند سطل زباله دست زدند.

احمد كريمي اصفهاني رئيس انجمن اصناف بازار روز گذشته ضمن گفت وگو با خبرگزاري ها تأكيد كرد: اين مسائل اصلاً ربطي به بازار و بازاريان ندارد و بازاريان به دليل اين كه نگران بودند مشكلي براي آنها پيش بيايد، مغازه خود را بستند. اين افراد مربوط به بازار نبودند. بازاري داد و فرياد نمي كشد و امنيت را به هم نمي زند. كساني دنبال اخلال گري در بازار هستند و ما انتظار داريم نيروهاي انتظامي با آنها برخورد كنند.

وي تأكيد مي كند: گويا تعدادي اخلالگر مأموريت پيدا كرده اند كه تهديد و ناامني ايجاد كنند. در چند راسته بازار عده اي مغازه داران را تهديد كرده اند كه بايد مغازه هاي خود را تعطيل كنند.

در واقع فتنه گران كه از ماه ها قبل از سوي محافل سياسي و رسانه اي بيگانه خط داده مي شدند با اجراي يك شوي توأم با ارعاب و تهديد، تلاش كردند كاريكاتور يك اقدام خودجوش را به نمايش بگذارند اما اقدام آنها در آتش افروزي، حمله به چند مغازه و شكستن شيشه برخي اماكن از جمله در اطراف صرافي ها، ضمن اينكه هويت مرتبط آنها با بيگانگان را شفاف كرد، باعث خشم مردم و بازاريان حاضر در اين صحنه ها شد كه شعار مرگ بر فتنه گر و مرگ بر فرصت طلب مي دادند.

در اين فتنه انگيزي سياسي- اقتصادي برخي رسانه هاي ضدانقلاب به ويژه سايت كلمه و بي بي سي و راديو فردا و بالاترين طبق معمول، اقدام به گزارش هاي مجعول و تحريف آميز و در عين حال تحريك كننده كردند اما نكته جالب، اقدام سايت بازتاب امروز در هماهنگي با فتنه گران در ساعات آغازين صبح و سپس موضع گيري نسبت به آن در ساعت بعدازظهر (پس از آن كه معلوم شد يخ اغتشاش و فتنه نگرفته) بود. اين سايت با وجود تحريك قبلي، بعد از ظهر ريتم كاري خود را عوض كرد و برخلاف رويه صبح خود نوشت «اين درگيري ها مشكوك بود. درگير شوندگان بازاري نيستند» و سرانجام اذعان كرد: «اكثر افراد فعال در درگيري از بازاريان نبوده و به نظر مي رسد ايجاد التهاب خياباني و اغتشاش، سازمان يافته و غيرخودجوش مي باشد. تعدادي از اراذل و اوباش هم با مراجعه به مغازه ها آنها را مجبور به تعطيل كردن مغازه هايشان كرده اند. آنها شيشه هاي برخي مغازه ها را كه مقاومت مي كردند، شكسته اند. آتش زدن ها توسط چند موتورسوار انجام شد كه فقط پودري داخل سطل ها مي ريختند و بعد از چند ثانيه آتش مي گرفت». اين اعتراف ديرهنگام در حالي بود كه گزارش هاي شيطنت آميز سايت مذكور به طور مكرر مستند گزارش هاي بي بي سي، راديو فردا و بالاترين قرار گرفته بود.

نكته ديگر كه قابل تأمل و توجه است اصرار اوباش موتوري به سردادن شعارهايي عليه جبهه مقاومت در سوريه - هماهنگ با مواضع آمريكا و رژيم صهيونيستي- و گريختن از صحنه بود و همين امر ماهيت وابسته آنان را آشكارتر مي سازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Germany
وزارت اقتصاد کجاست؟
Sweden
آقا صرافی واسه چیمونه؟ ببندید در این صرافیها رو بلکه جنس ارزون بشه
United Kingdom
برخورد باید شود
اگر سران فتنه محاکمه شده بودند و در جریان دادگاه روسای خارجیشان افشا می شد امروز شاهد این اتفاقات نبودیم
من موندم اون وسط دوتا اروپایی چیکار میکردند
مرگ بر فتنه گر
مرگ بر وطن فروش
Iran, Islamic Republic of
آنها که نمیتوانند بازار را کنترل کنند کنار بروند
Malaysia
سلام - ما سالهاست با اين بازي آشنا هستيم، يعني همه چيز را گردن دشمن فرضي انداختن. و البته همه مي دانند اين بخاطر انتخابات است.
از وفادارترین افراد به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستم.در خط روشن ولایت مفتخر به پیروی از آرمانهای امام راحل (قدس سره)و مقام معظم رهبری(روحی فداه)هستم اما وضعیت تاسفبار اقتصادی و معیشتی چنا تسمه ای از گرده ی من و عائله ام کشیده که دو راه بیشتر نداریم:1-خود ....2-تن به هر خواری و خفت .... برای سیر کردن شکم.گناه من و عائله ام چیست؟
مرگ بر فتنه گر
Iran, Islamic Republic of
پدر مردم دراومد. همه اش می گن آمریکا
هرجا كم مياوريد و اعتراض هاي به حق را ، فتنه مي ناميد.
حاج حسین گرسنگی و اجاره خونه بالا و 1000 چیز دیگه رو با این حرفها نمیشه ساکت کرد
United States
کیهان جان دم خروس و باور کنیم یا اسب حضرت عباسو؟ مگه نگفتی چشم فتنه کور شده و نابود شده؟
هرکی التهاب شدید اینروزهای بازار ارز ایران و ندیده باشه بهتره هرچه سریعتر بره دکتر کافیه یک هزارم یورو بره رو مالیاتهای اروپاییان تمام مردم میریزند توی خیابون و اعتصاب میکنند چرا شما انتظار دارید دلار 1000تومنی به 4000تومن برسه و کسی هم صداش در نیاد چرا هر اعتراضی رو فتنه میبینید
Iran, Islamic Republic of
همه میدونن لازم نیس شما کاراگاه بازی دربیارین
وضع اقتصاد مردم خیلی بده
Iran, Islamic Republic of
وقتی رئیس جمهور مملکت میگه تحریمها تاثیر گذاشتن تو ....چی میگی؟!
Russian Federation
. همش مردم رو به دشمن نچسبون تا اشتباهات خودتون رو رفع و رجو کنین
Iran, Islamic Republic of
آیا مدیریت ضعیف فتنه نیست آیا ایجاد گرانی ها فتنه نیست ایا فشار بر قشر کارگر فتنه نیست. ایا از جیب فقرا برای سیاستهای خود خرج کردند فتنه نیست .
Iran, Islamic Republic of
آمريكا داره پول خرج مي كنه اين ...ها را اجاره کنه
United States
مرگ بر فتنه گر
تا یه اعتراضی میشه سریع نندازید گردن آمریکا و اسرائیل که خودتون را راحت کنید...
بابا برید بشینید حرف دلشون را بشنوید..
Iran, Islamic Republic of
هر دم از این باغ...
Iran, Islamic Republic of
آقای ....خدا را شکر که شما حقوقت سر ماه میاد تو حساب ما که 6 ماهه حقوق نگرفتیم
انشاالله با همدلی این مشکلات حل خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
چرا؟ مشکل چی بود؟
Iran, Islamic Republic of
کیهان نفرمودند با این گرانی افسار گسیخته چه باید کرد؟نقش مسئولین چیست؟ آقای شریعتمداری کی از لج بازی دست بر می دارد و بخاطر کسی که از او حمایت کردی از مردم عذر خواهد خواست؟
Iran, Islamic Republic of
ظهور خیلی نزدیک است...
آقای ....شما سیر هستید ،هنوز فشار اقتصادی بر شما وارد نشده اینها ارازل نیستند...
مگر ارز گرون شده؟
آیت اله جوادی آملی چند ماه پیش فرمودند چوب این سوء مدیریت را می خوریم. همه می دانند ما دشمن داریم و دشمن هم مترصد فرصت است چرا بهانه به دست آنها می دهیم ؟ چرا سوء مدیریت در کشور را قبول نمی کنیم ؟ مجلس کجاست ؟ دولت چه می کند؟
كيهان نطري هم به فتنه گران دولتي بيندازد تا يكسويه نرود