يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

سکه طرح جدید ۸۲۰ هزار و دلار ۱۸۴۰ تومان

شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب: 205048
فارس نوشت:

با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه صفر هم اکنون سکه طرح جدید در بازار تهران به ارزش ۸۲۰ هزار تومان و دلار با قیمت ۱۸۴۰ تومان فروخته می‌شود.
هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ارزش ۱۶۶۶.۵ دلار قیمت‌گذاری شده و بر همین اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار ۷۷ هزار و ۵۷۰ تومان و قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار ۳۳۶ هزار تومان نرخ‌گذاری شده و مبادله می شود.

در بازار داخلی ارزش بازار سکه طرح قدیم ۸۳۰ هزار تومان اعلام شده در حالی که هم اکنون ارزش طلا در بازار تهران (قیمت کف) برای این قطع سکه ۷۵۷ هزار تومان تعیین شده و البته ارزش این سکه براساس نرخ جهانی باید ۷۲۱ هزار و ۷۰۰ تومان باشد.
از انجایی که قیمت حقیقی سکه طرح قدیم هم اکنون باید ۷۸۹ هزار و ۳۰۰ تومان باشد قیاس این نرخ با نرخ فعلی سکه در بازار آزاد ۴۰ هزار و ۷۰۰ تومان حباب را نشان می‌دهد.

سکه طرح جدید نیز که در بازار ۸۲۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است در بازار تهران براساس ارزش طلا در بازار دارای نرخ ۷۵۷ هزار تومان بوده که البته ارزش جهانی این قطع سکه ۷۲۱ هزار و ۷۰۰ تومان باید باشد.
ارزش حقیقی سکه طرح جدید در بازار ۷۸۹ هزار و ۳۰۰ تومان باید باشد که قیاس این نرخ با نرخ موجود برای سکه طرح جدید حکایت از حباب ۳۰ هزار و ۷۰۰ تومانی را دارد.

نیم سکه در بازار تهران دارای نرخ ۴۱۰ هزار تومان است اما درحالی که ارزش این قطع سکه براساس ارزش طلای بازار باید ۳۷۸ هزار و ۵۰۰ تومان باشد.
همچنین براساس ارزش جهانی نیز نیم سکه باید دارای نرخ ۳۶۰ هزار و ۹۰۰ تومان باشد ولی از آنجایی که ارزش حقیقی این قطع سکه ۳۹۵ هزار و ۶۰۰ تومان است قیاس با نرخ موجود بیانگر حباب ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومانی در این قطع سکه است.

ربع سکه در بازار ۲۰۷ هزار تومان قیمت گذاری شده که این قطع سکه براساس ارزش طلای بازار باید دارای نرخ ۱۸۹ هزار و ۲۰۰ تومان و ارزش این سکه براساس ارزش جهانی طلا باید ۱۸۰ هزار و ۳۰۰ تومان باشد.
به هر حال ارزش حقیقی ربع سکه باید ۱۹۸ هزار و ۷۰۰ تومان باشد و از همین رو این سکه ۸ هزار و ۳۰۰ تومان حباب را نشان می‌دهد.

سکه گرمی نیز با قیمت ۱۰۵ هزار تومان فروخته می‌شود البته درحالی که طبق ارزش طلا در بازار این قطع سکه باید ۹۳ هزار و ۱۰۰ تومان و براساس ارزش جهانی طلا باید ۸۸ هزار و ۷۰۰ تومان نرخ داشته باشد.
ارزش حقیقی سکه گرمی ۱۰۰ هزار و ۴۰۰ تومان است که قیاس با نرخ‌های موجود حکایت از حباب ۴ هزار و ۶۰۰ تومانی دارد.

در بازار ارز نیز دلار با نرخ ۱۸۴۰ تومان مبادله می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *