شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۹

چرا هاشمی‌رفسنجانی از نمایشگاه اسناد سری مهدی هاشمی بازدید نکرد

يکشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 195842
سيدمحمود عليزاده‌طباطبايي، وکيل خانواده هاشمي‌رفسنجاني، هفته گذشته سخنانی مهمی را درباره اسناد موجود در دفتر مهدی هاشمی انجام داد که باوجود اهمیتش، رسانه ها چندان آن را مورد توجه قرار ندادند.
چرا هاشمی‌رفسنجانی از نمایشگاه اسناد سری مهدی هاشمی بازدید نکرد
به گزارش جهان، وکيل خانواده هاشمي‌رفسنجاني با عنوان اینکه مهدی هاشمی دفتری را محور فعالیت در انتخابات ریاست جمهوری دهم قرار داده بود، افزود: او در بعد از ظهر روز جمعه که نتايج قطعي آرا هنوز از سوي وزارت کشور اعلام نشده بود، آن اسناد و اطلاعات را در دفتر کار خود منهدم کرد.

ستاد قیطریه

به گفته وي مهدي گفته است اطلاعاتش را "به هيچ کس جز شخص آقاي هاشمي" نداده است. عليزاده‌طباطبايي در ادامه به ستاد قیطریه هم اشاره و تلویحا از نقش مهدی هاشمی در آن سخن می گوید:‌ شب شنبه که هنوز نتيجه انتخابات از سوي وزارت کشور اعلام نشده بود، درست در زماني که مهدي هاشمي تمام اسناد و مدارک خود را در دفتر کارش منهدم کرده بود، چند نفر از ستاد پليس امنيت به ستاد انتخاباتي قيطريه آمدند و درگيري هايي را با افراد ستاد ايجاد کردند که با حضور مقامات عالي انتظامي اين درگيري ها فيصله پيدا کرد.

بنابر اطلاعاتی که پس از آشوب ها افشا شد ستاد قیطریه ستاد اصلي برنامه ریزی، هدایت و پشتیبانی آشوب ها از نظر سياسي، مالي و ميداني بود که ارتباطات آشکاری با لندن داشت.

البته اطلاعاتی که وکيل خانواده هاشمي‌رفسنجاني درباره منهدم کردن اسناد عنوان کرده، تایید می کند که منظور او دفتر مهمی است که نقش اصلی آن را هم مهدی هاشمی بر عهده داشت و پر از اسناد محرمانه بوده که البته اکثر آن ها پیش از کشف منهدم شدند.

کشف اسناد

در همین راستا، دادسرای تهران ۷ خرداد ۸۹ با انتشار بیانیه‌ای اعلام كرد در بازرسي از دفتر هيات امنای دانشگاه آزاد، اسناد و مدارك زيادي درباره برخي قراردادهاي نفت و گاز، اسناد مالي غير مرتبط با دانشگاه آزاد، اسناد محرمانه دولتي و نيز گزارشهاي مرتبط با يكي از متهمان حوادث بعد از انتخابات رياست جمهوري را كشف و ضبط کرده است.

دادسرای تهران، علت این اقدام را "دريافت گزارشهايي مبني بر نگهداري این اسناد در ساختمان محل استقرار دفتر هيات امنا و نيز تلاش عده اي براي خارج كردن اين اسناد و مدارك از مركز ياد شده " عنوان کرد.

جزئیات ماجرا

آنچنان که کاوه اشتهاردی، مدیر مسئول سابق روزنامه ایران،‌ در دادگاه شکایت مهدی هاشمی افشا کرد: ساختمان دفتر هيات امناي دانشگاه آزاد مركز فعاليت هاي اقتصادي ، سياسي و امنيتي مهدي هاشمي بوده و كاملاً به مانند يك ستاد بحران، تجهيز و آماده سازي شده بود. براتعلي سرلك رئيس دفتر مهدي هاشمي در دانشگاه آزاد، در جريان اين بازرسي بازداشت شده و اعترافات قابل توجهي داشته است. روز ۲۳ خرداد ۱۳۸۸، يك روز پس از انتخابات دهم رياست جمهوري مهدي هاشمي به سرلك دستور مي دهد كه به همراه چند نفر ديگر ساختمان مذكور را پاكسازي كنند تا اثري از اقدامات خاص مهدي هاشمي باقي نماند. سرلك به همراه آقايان اماني و ابوالفتحي اسناد مكتوب و تعداد زيادي سي دي را در چند كيسه از محل ساختمان خارج مي كنند و ابتدا به ويلايي در منطقه دارآباد تهران منتقل و شبانه و تحت حفاظت گارد شخصي كه با پول مهدي اجير شده بودند و در يك عمليات مخفيانه در جاده لواسان امحا كرده اما خوشبختانه بخش قابل توجهي از اين اسناد بازيابي شده است.

به گفته مدیر مسئول سابق روزنامه ایران "در اين ساختمان اسناد ويژه و حتي اسنادي با طبقه بندي محرمانه - خيلي محرمانه- سري و بكلي سري از نهاد هايي چون وزارت اطلاعات، ستاد كل نيروهاي مسلح، رياست جمهوري، بانك مركزي، قوه قضائيه، شوراي عالي امنيت ملي، وزارت نفت و ... نگهداري مي شده و جاي شگفتي دارد كه تعداد زيادي از بولتن ها، گزارش ها و نامه هاي رسمي، سري و بكلي سري برخي دستگاه هاي امنيتي درباره اقدامات مجرمانه و مفاسد سياسي و اقتصادي مهدي هاشمي نيز در دفتر او موجود بوده و در فايل هاي جداگانه بايگاني شده بود. كاست هاي ضبط شده از جلسات هيات امناي دانشگاه آزاد و برخي جلسات محرمانه مجمع تشخيص مصلحت نيز به اين ساختمان منتقل شده و اقداماتي به واسطه آن صورت گرفته بود."

سال گذشته از بخشی از همین اسناد يك نمايشگاه محرمانه برپا شده بود که به گفته اشتهاردی "برخي نزديكان آقاي هاشمي رفسنجاني پس از بازديد از اين نمايشگاه از عملكرد مهدي هاشمي ابراز تأسف كرده و خواستار بازديد شخص حجت الاسلام والمسلمين اكبر هاشمي رفسنجاني از اين نمايشگاه شده اند."

هاشمی در جریان اسناد بود

البته آقای هاشمی هرگز از این نمایشگاه بازدید بازدید نکرد چرا که به گفته علیزاده طباطبایی "هاشمي رفسنجاني مي دانست مهدي در دفتر كارش چه كاری انجام مي دهد." وکیل خانواده هاشمي در ادامه مصاحبه اخیرش عنوان کرده است: "ما هم نمي دانيم مهدي در دفتر خود چه كاري انجام مي داده و چه اطلاعاتي را جمع آوري مي كرده است."

به نظر می رسد اسناد مربوط به کمیته موسوم به "صیانت از آرا" که مهدی هاشمی به عنوان نماینده پدرش در آن حضور داشت نیز، در دفتر هیئت امنا وجود داشته است. البته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تنها فعالیت مهدی هاشمی در انتخابات خرداد ۸۸ حضور در این کمیته توصیف و هرگونه نقش آفرینی او در آشوب ها را انکار کرده است.

آقای هاشمی رفسنجانی آذرماه سال ۸۸ در این باره گفت: ‌من مطمئنم مهدی در این انتخابات در هیچ بخشی دخالت نداشت، "جز در مسئله کمیته صیانت از آرا ". مهدی نه پولی دارد و نه به کسی پول داد. گفتند: او پول داده تا افرادی در اغتشاشات شرکت کنند، در حالی که از این کارها بیزار است!

مهدی هاشمی پس از آغار دادگاه های متهمان فتنه ۸۸ و اعترافاتی که علیه او مطرح شد اوایل شهریور ماه سال ۸۸ به بهانه ماموریت از ایران خارج شد. دفتر هیئت‌امنای دانشگاه آزاد در واکنش به انتقادات مطرح شده،‌ به دفاع از مهدی هاشمی (رئیس این دفتر) پرداخت و با صدور اطلاعیه‌ای سفر وی را یک "مأموریت سازمانی" عنوان و تاکید کرد: وی قطعاً بعد از اتمام "مأموریت سازمانی " خویش جهت پاسخگویی به مطالب کذب مطرح شده در دادگاه به کشور بازخواهد گشت.

با وجود اعتراضات دنباله دار و افزایش درخواست ها برای بازگشت پسر آقای هاشمی و بازداشت وی،‌ تاکنون خبری از مهدی هاشمی نشده و حتی به گفته وکیل وی "دستگاه قضايي نيز تاکنون هيچ احضاريه اي به مهدي ابلاغ نکرده است."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز

1- اقای علیزاده مطالب دیگری را هم کفتند که مهمتری آن در مورد پرونده نفتی بوده است و دادگاه هیچگونه اتهامی را متوجه مهدی هاشمی ندانسته است.

2- پرونده های اقتصادی نفتی مربوط به قبل مسائل سال 88 بوده است و ارتباط آن به مسائل سال 88 درست نیست

3- رهبری فرمودند تا اتهام کسی در دادگاه اثبات نشود مطرح نشود و نمایشگاه و ارائه اسناد تا در محکمه اثبات نشود استناد به آن خلاف شرع است
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای هاشمی
اگر تمامی خدمات شما را دریک کفه ترازو قرار دهند و حمایت بی قید و شرط از فرزندان متخلف و همچنین توهم پدر مردم ! بودن و عدم سرنهادن به فرامین رهبر عزیزمان و صدها مواردی که در این چند ساله بوجود آوردید را در کفه دیگر ترازو قراردهیم مطمئن باشید شما بسیار بدهکار مردم می شوید باور نمی کنید چرتکه بیندازید!!
Iran, Islamic Republic of
ولی دمش گرم. این علیزاده عجب وکیل رازداریه ها...!!!
Iran, Islamic Republic of
عجب ماموریت طولانی رفته این آقا مهدی! خوش بحالش! کجا از این ماموریتا میدن ماهم بریم بگیریم؟!!!
Iran, Islamic Republic of
چقدر جالبه که به این صراحت اعتراف میشه ولی برخوردی دیده نمیشه واقعا جالبه
Iran, Islamic Republic of
چرا درد ما را تازه مي كنيد ما فرياد محاكمه سر دادیم ولي كو گوش شنوا؟!
Iran, Islamic Republic of
درود خداوند بر یاران دیرینه امام راحل
Bulgaria
دشمنان انقلاب كه از آيت الله هاشمي زخم خورده اند و ميبينند كه روزبروز بر محبوبيت ايشان بخاطر دلسوزي به كشور و انقلاب و بويژه مردم افزوده ميشود هرروز سعي بر تخريب چهره ايشان دارند غافل از اينكه خداوند حامي و حافظ ايشان و ساير آزاد مردان ميباشد.
United States
اي كاش اين آقايان و كليه دست اندركاران و رجال سياسي و اقتصادي و نظامي مملكت كلام امام را هرروز در ذهن خود به ياد بياورند كه ميگفت "اگر من هم روزي از اسلام تخطي كنم، همين مردم مرا عزل خواهند كرد" روحش شاد و راهش پر ره رو باد.