جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اخبار ريز و درشت از فوتبال ايران

چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۰۱:۰۶
کد مطلب: 105148
معاون سازمان خصوصي سازي درباره چگونگي واگذاري باشگاههاي ورزشي در سال 89 گفت: واگذاري سهام شرکتهايي مانند ايران خودرو، سايپا و باشگاههاي استقلال و پرسپوليس در گروه يک قرار دارند و واگذاري آنها در قانون بودجه ديده شده و در سال 89 واگذار مي شوند.
فروش استقلال در 2 دقيقه!

اسماعيل غلامي در مورد ارائه اطلاعات باشگاههاي ورزشي به سازمان خصوصي سازي گفت: اين باشگاهها بايد صورتهاي مالي و تعداد بازيکنان را به سازمان خصوصي سازي ارائه دهند، در حالي که ارائه اين اطلاعات براي اين دو باشگاه کاري ندارد و در صورت ارائه اطلاعات باشگاه استقلال در دو دقيقه به فروش مي رسد.
غلامي اظهار اميدواري کرد اين شرکتها در سال 89 به فروش برسند.


براي شرکت در تورنمنت چهارجانبه؛تيم ملي فوتسال به تايلند رفت
تيم ملي فوتسال ايران براي شرکت در تورنمنت چهار جانبه دوشنبه شب راهي تايلند شد.
اين تيم پس از ورود به بانکوک، پرواز يک ساعته ديگري را نيز پيش رو دارد و پس از آن ملي پوشان روز پنجشنبه هفته جاري برابر آرژانتين قرار مي گيرند.
روز دوم رقابتها نيز با رويارويي تيمهاي ايران و ازبکستان همراه خواهد بود و روز شنبه هفته آينده نيز تايلند ميزبان تورنمنت برابر تيم برتر سال 2009 جهان صف آرايي مي کند.
تيم ملي ايران روز يکشنبه 22 فروردين ماه به ايران باز خواهد گشت.
حسين سلطاني، مسعود دانشور، جواد اصغري مقدم، مصطفي نظري، محمد کشاورز، محمد هاشم زاده، محمد طاهري، مجيد رئيسي، حميدرضا ابراري نيا، سيد علي کيايي، علي اصغر حسن زاده و محمد قاسمي بازيکناني هستند که به سرمربيگري حسين شمس و مربيگري علي صانعي و امير فراشي و سرپرستي مهدي خراتي دوشنبه شب تهران را به مقصد تايلند ترک کردند.


کفاشيان استعفاي تاج را پذيرفت
علي کفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال در گفتگو با ايسنا از پذيرش استعفاي مهدي تاج خبر داد.مهدي تاج دوشنبه شب در برنامه نود اعلام کرد از سمتش به عنوان رئيس کميته تيمهاي ملي استعفا داده است و در اين باره اظهار داشت: به دليل مشغله کاري که در فدراسيون دارم از سمتم به عنوان رئيس اين کميته استعفا دادم و پيش از اين نيز با کفاشيان در اين باره صحبت کرده ام.
تاج در اين راستا مذاکره اش با فاتح تريم و برخي مربيان ديگر را براي پذيرفتن سرمربيگري تيم ملي تأييد کرد و گفت: به نمايندگي از فدراسيون فوتبال و به عنوان نايب رئيس اول اين فدراسيون با فاتح تريم مذاکره کردم و ايشان نيز در صورت موافقت ما با درخواستهاي مالي اش حاضر است هدايت تيم ملي ايران را بپذيرد.همچنين با مربيان ديگري از جمله اريکسون سوئدي مذاکره کرديم و او نيز حاضر است با مبلغ يک ميليارد و ششصد ميليون تومان هدايت تيم ملي را بپذيرد. گمان نمي کنم مبالغ اين چنيني و هزينه کردن دو - سه ميليارد براي آوردن يک مربي خارجي بزرگ بر رأس کادر فني تيم ملي کشور بزرگ ايران مبلغ زيادي باشد. همچنين با صحبتهايي که انجام داديم افشين قطبي سرمربي فعلي تيم ملي هم مي پذيرد که کنار مربي خارجي بزرگ در تيم ملي کار کند.



وکيل دايي: فدراسيون قصد داشت هزينه هاي مالياتي را به دايي تحميل کند
وکيل علي دايي يکي از دلايل شکايت او از فدراسيون فوتبال را تحميل هزينه هاي مالياتي از سوي فدراسيون دانست.
عسگري پيش بين در گفتگو با فارس در مورد شکايت علي دايي از فدراسيون فوتبال مبني بر دريافت حق و حقوق مربيگري در تيم ملي گفت: نماينده حقوقي فدراسيون فوتبال دفاعيه خود را در مورد شکايت دايي ارائه کرد و ما هم نسبت به اين دفاعيه لايحه مفصلي را به کميته انضباطي ارائه کرديم. انتظار داريم حداکثر تا آخر فروردين ماه جاري رأي اين پرونده از سوي کميته انضباطي صادر شود.
وي ادامه داد: نام علي دايي در اين پرونده باعث شده صدور رأي حدود دو ماه و نيم تا سه ماه زمان ببرد وگرنه کميته انضباطي در ساير پرونده ها در مدت دو يا سه هفته رأي صادر مي کند.
وکيل دايي در مورد بحث شکايت به فيفا از فدراسيون فوتبال، اظهار داشت: اين مطلب را دايي در مصاحبه هايش بيان کرد. من هم مي گويم اگر به حقوق مسلم دايي بي توجهي شود راه شکايت به فيفا باز است.
پيش بين در مورد غرامت يک ميلياردي مطرح شده در برخي از رسانه ها عنوان کرد: برخي از رسانه ها بر پايه رقم دستمزد سال اول علي دايي چنين رقمي را مطرح مي کنند و مي گويند زماني که دايي در سال اول 800 ميليون تومان دستمزد مي گيرد با توجه به تورم و ساير مسائل در سالهاي دوم و سوم چنين رقمي مطرح است، اما واقعيت اين است که ما رقم خاصي از فدراسيون مطالبه نکرديم.
وي در ادامه گفت: براساس قراردادي که وجود دارد، فدراسيون حق اخراج دايي را از تيم ملي نداشته و حال که اين قرارداد يک طرفه از سوي فدراسيون فسخ شده اين مربي مي تواند پيگير حق و حقوقش باشد. او قصد شکايت نداشت، اما زماني که آنها قصد داشتند هزينه هاي مالياتي را به دايي تحميل کنند و نسبت به دايي هم بي توجهي نشان دادند او تصميم گرفت شکايت کند.
پيش بين در مورد اينکه فدراسيون فوتبال قصد داشت هزينه هاي مالياتي به دايي تحميل کند، تصريح کرد: در اين زمينه اطلاعات خود دايي کامل تر و بهتر است از او سؤال کنيد، اما اين تحرکات و بدگويي از دايي باعث اين شکايت شد يعني مجموعه اي از عوامل مانند بي توجهي به دايي و بازي کردن با آبروي او باعث شد اين مربي شکايت کند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *