جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

تلاش مذبوحانه سناي آمريكا براي تشديد تحريم‌هاي ايران

پنجشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 168347
تعدادی از نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه سناي آمريكا در تلاش مذبوحانه طرحی را برای افزایش تحریم‌های ضد ایراني به این مجلس ارائه کرده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از شبكه خبري بي‌بي‌سي، این طرح با هدف تقویت تحریم‌های موجود و پیشگیری از "دور زدن آنها" به وسیله شرکت‌های خارجی تهیه شده است.

اين طرح مذبوحانه جدید که "قانون تثبیت تحریم های ایران، کره شمالی و سوریه در سال ۲۰۱۱" نام دارد، صنعت نفت و گاز، بانک‌های ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را هدف گرفته است.

اتحادیه اروپا نیز این هفته در ادامه تلاش‌هاي ضدايراني خود یکصد شرکت ایرانی را به خاطر ارتباط با برنامه صلح‌آميز اتمی كشورمان تحریم کرد.

بنابراين گزارش، طرح سنا یک روز پس از تحریم هفت شرکت به خاطر همکاری با صنایع نفت و گاز ایران ارائه شده است. شرکت دولتی نفت ونزوئلا، پنجمین صادرکننده نفت خام به آمریکا از تحریم شدگان است.

طرح مشابهی هم در مجلس نمایندگان (كنگره) آمریکا ارائه شده است و در صورت تصویب هر دو طرح، کنگره آنها را تلفیق و برای امضا به کاخ سفید خواهد فرستاد.

طرح سنا به وسیله سناتورهای جمهوری‌خواه به نام‌هاي "سوزان کالینز" و "جان کایل"، سناتورهای دموکرات "رابرت منندز" و "باب کیسی"، و سناتور مستقل، "جوزف لیبرمن" تهیه شده است.

کالینز هنگام معرفی طرح جدید گفت: "کنگره باید تحریم‌های تقویت شده علیه ایران را تصویب کند و دولت باید آن را به اجرا بگذارد تا از اتخاذ همه تدابیر برای پیشگیری از تهدید ایالات متحده و متحدانش در منطقه به وسیله تسلیحات اتمی ایران مطمئن شویم." وي در حالي از "تسليحات اتمي" ايران سخن به ميان مي‌آورد كه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تاكنون هيچ مدركي مبني بر انحراف برنامه صلح‌آميز هسته‌اي كشورمان ارائه نكرده و در عين حال، آمريكايي‌ها و متحدانشان همچنان در برابر زرادخانه هسته‌اي رژيم صهيونيستي سكوت پيشه كرده‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نيز در تلاشي هماهنگ با كنگره و سناي آمريكا، در تازه‌ترین گزارش خود که سه‌شنبه منتشر شد، از وجود آنچه فعالیت‌های محرمانه مربوط به تسلیحات هسته‌ای در ایران خواند، خبر داده است.

گفتني است اين رويكرد نخ‌نماي آمريكا و متحدان غربي آن در حالي همچنان ادامه دارد كه حتي تحليلگران غربي نيز به بي‌ثمر بودن تحريم بر ضد ايران اذعان مي‌كنند. ايران بارها بر صلح‌آميز بودن ماهيت برنامه هسته‌اي خود تاكيد كرده و تمامي تاسيسات هسته‌اي كشورمان تحت نظر آژانس بين‌المللي انرژي اتمي است.

اتحاد جمهوري‌خواهان و دموكرات‌ها بر ضد برنامه هسته‌اي ايران نيز همچون گذشته نشان‌گر عدم تفاوت ذاتي مواضع اين دو حزب در قبال كشورهاي مستقل است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این تحریم هاهمیشه به نفع ایران بوده وایران دربیشتر زمینها پیشرفت کرده وما ایرانی ها هیچ موقع زیر بار زور نرفته ونخواهیم رفت آمریکا هم هیچ غلطی نمیتواند بکند