جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۱
قاب حماسه/

عکس / دست های گرم بابا

سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۱۱
کد مطلب: 286643
عکسی که می بینید، در اوایل دهه ی شصت(احتمالا حدفاصل سال 1361 تا 1363، در خیابان انقلاب تهران(روبروی سردر دانشگاه تهران) گرفته شده است.
به گزارش جهان نيوز، دهه شصت، برای بسیاری از مردم مسلمان ایران، دهه آزمون های بزرگ و فراموش نشدنی بود. جنگ، پدیده ای ملی و فراگیر بود اما کم نیستند آنانی که از کنار آن بی تفاوت گذشتند. اما کسانی که در سال های دفاع مقدس، تمام وجودِ خود را به این آزمون سپردند، در فردای تاریخ و پس فردای قیامت، بی شک سری برافراشته دارند و اگر وعده های الهی حق باشد(که حق است)، وارثانِ فردای زمین، آنان و میراث دارانشان خواهند بود.

عکسی که می بینید، در اوایل دهه ی شصت(احتمالا حدفاصل سال 1361 تا 1363، در خیابان انقلاب تهران(روبروی سردر دانشگاه تهران) گرفته شده است. آیین اعزام نیروهای داوطلب بسیجی به جبهه های نبرد بر پاست. لباس های مردم نشان از سردی زمستان دارد اما دست گرم پدری که شاید برای آخرین بار، دست کوچک پسرش را می فشارد، سرمای زمستان را به سخره گرفته است.

سلام خدا بر همه مجاهدان را حق. آنان که آن حماسه و شور را آفریدند
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علي
Iran, Islamic Republic of
دقيقا نيمه اسفند 1360شش ساله بودم به همراه خانواده براي بدرقه پدر به راه آهن مشهد رفتم پدر آخرين بار سر از پنجره قطار بيرون آورد مرا به دستانش سپردند نگاهش در نگاهم گره خورد و گرماي بوسه اش بر گونه هايم نشست ،در مقابل چشمان نگرانم گفت اگر پرسيدند بابايت کجا رفته بگو او رفته کربلا رفته لاله بکاره رفته آزادي بياره و ديگر نگاهم نکرد او رفت و من چشم از قطار برنداشتم تا از مقابلم ناپديد شد و ديگر نيامد ،بابا ي شهيدم در منطقه بستان و در عمليات فتح المبين براي هميشه ماندگار شد خوش بحالش خدا ما را نيز به شهدا برساند....شادي روح همه شهدا صلوات