پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - 23 May 2024
 
۰

اعتقاد به ولیعصر(عج) با خرافه مخلوط نشود

شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب: 176249
عضو خبرگان رهبري با اشاره به ابعاد شخصيتي حضرت ولي عصر (عج) گفت: اعتقاد به ولي عصر نبايد با خرافه مخلوط شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله سيداحمد خاتمي در جمع زائران مسجد مقدس جمكران با بيان اينكه مسجد جمكران كانون عاشقان حضرت ولي عصر(عج) است، گفت: كم نيستند كساني كه در اين فضاي نوراني توفيق هم نفس شدن با گل معطر فاطمه را پيدا كردند.
وي بيان داشت: آنهايي كه در خصوص مسجد مقدس جمكران تشكيك مي‌كنند اگر تنها در نمونه‌هاي ذكر شده تاملي كنند پاسخ خود را دريافت خواهند كرد.
خاتمي گفت: به چشم خود بزرگاني را ديده‌ام كه با حضور در مسجد مقدس جمكران عاشقانه به حضرت حجت (عج) ابراز ارادت كرده و به او توسل پيدا مي‌كردند.
وي تصريح كرد: سرزمين جمكران سرزمين مقدسي است كه اين فضاي معنوي تنها عشق عاطفي و احساسي ما نيست بلكه اين عشق ناشي از مباني عقلي و نقلي است.
استاد حوزه علميه قم اضافه كرد: مبناي عقلي مي‌گويد خالق هستي و خداوند را دوست داشته باشيد زيرا همه نعمت‌ها از جانب خداست.
وي اظهار داشت: ابراز عشق به حضرت مهدي(عج) ابراز عشق به حضرت اميرالمومنين و ابراز عشق به خداوند است.
خاتمي بيان داشت: حب حضرت مهدي به آن دليل كه حب محبوب خداست عبادت است.
وي با اشاره به جنب و جوش مردم براي گراميداشت ولادت حضرت مهدي، گفت: هيچ جشني را سراغ نداريم كه از جشن نيمه شعبان مردمي‌تر باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به احاديث فراواني كه در خصوص وجود حضرت مهدي (عج) وجود دارد، گفت: نه تنها در كتب شيعي بلكه در كتب اهل سنت روايات و آيات فراواني در خصوص حضرت مهدي(عج) نقل شده است.
وي بيان داشت: بيش از ۵۰۰ روايت از پيامبر اكرم در رابطه با ريزترين خصوصيات حضرت مهدي (عج) از چهره تا غيبت صغري و كبراي ايشان وجود دارد كه از عظمت ايشان حكايت دارد.
خاتمي تصريح كرد: بيش از ۲۵۰ روايت از ائمه اطهار رسيده است كه آن هم مصداق همين جايگاه است.
وي گفت: همانطور كه مقام معظم رهبري در اوايل هفته اشاره داشتند بايد از ورود اعتقادات اصيل و خرافات به حوزه مهدويت جلوگيري كرد و اينكه كسي بگويد امام زمان چه زماني ظهور مي‌كند مصداق توقيت است.
عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: آنهايي كه وقت تعيين مي‌كنند انسان‌هاي دروغگو هستند.
وي بيان داشت: كساني كه سي دی هايي را توليد مي‌كنند و به تعيين وقت براي ظهور مي‌پردازند در عالم بي تقوايي به رندي دست مي‌زنند.
خاتمي گفت: اينكه كسي بگويد مقام معظم رهبري سيد يماني است همانطور كه خود مقام معظم رهبري فرمودند دروغگو هستند.
وي تصريح كرد: تطبيق‌هايي نادرست نه تنها اعتقاد به حضرت ولي عصر(عج) را تحكيم نمي‌كند بلكه به تضعيف باورها خواهد انجاميد.
استاد حوزه علميه قم ادامه داد: مبناي عقلي مي‌گويد خالق هستي و خداوند را دوست داشته باشيد زير همه نعمت‌ها از جانب خداست.
وي بيان داشت: كساني كه به ديدار حضرت مهدي(عج) نائل مي‌آيند داراي ۳ خصوصيت بارز هستند.
وي توضيح داد: اين افراد وقتي خود هم شرفياب مي‌شدند و به كسي مي‌گفتند تاكيد داشتند و قول مي‌گرفتند كه جايي اين را نگوييد.
عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: اين افراد حتي سيد بحرالعلوم هيچگاه ادعا نكرده اند كه هر موقع كه آنها خواسته‌اند توانسته‌اند امام را ببينند بلكه هرموقع امام خواسته است توانسته‌اند امام را زيارت كنند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: اعتقاد پولادين حضرت ولي عصر نبايد با خرافه مخلوط شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *