چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۲۶

روح الامینی: پس ازدیدن جنازه پسرم به دو نفر زنگ زدم

جمعه ۱۴ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب: 142714
روح‌الاميني گفت: «بعد از ديدن جنازه پسرم با دو نفر تماس گرفتم؛ با يکي از دوستانم كه از او خواستم مرا راهنمايي کند تا چه کنم و دومين تماس را با بيت رهبري گرفتم.»

روح الاميني، دبيرکل حزب توسعه و عدالت در برنامه‏اي که با عنوان «گفته‏‌ها و ناگفته‏‌هاي تسخير لانه جاسوسي و روايتي از فتنه 88» در دانشگاه شيراز برگزار شد، درباره حوادث سال گذشته، گفت: «با وجود اين‌که حوادث سال گذشته را دنبال مي‏کردم، اما بعد از ديدن جنازه پسرم با دو نفر تماس گرفتم؛ با يکي از دوستانم كه از او خواستم مرا راهنمايي کند تا چه کنم و دومين تماس را با بيت رهبري گرفتم که جان و مال ما همه فداي انقلاب و امام و رهبري باد، اما بچه‏‌هاي مردم را دريابيد».

وي ادامه داد: «اين دستاوردها از همه ما و فرزندان ما عزيزتر هست، زيرا اين انقلاب حاصل تلاش‏هاي چندين ساله و خون هزاران شهيد است که از اين نگاه مسائل سال پيش را نظاره کردم، تاکنون نيز گفته و ناگفته‏‌هاي زيادي وجود دارد که نيازي هم نيست همه را همين الان بگوييم».

اين فعال سياسي با بیان اینکه بعدها مي‏توان مسائل سال گذشته را با فراغ بال بهتري دنبال کرد خاطر نشان کرد: «الان نمي‏توانم همه حرف‏ها را با سند بگويم، ولي دست عوامل خارجي مطمئنا وجود داشت و شواهد و قرائن نيز گوياي اين امر است که عده‏اي مي‏خواستند کشور را به بن بست برسانند و آن اتفاق‏ها نقطه مشترک همه مخالفان نظام جمهوري اسلامي شده بود».

وي معتقد است، اگر فرزندان ما کشته نمي‏شدند، بايد اين احتمال را داد که مرگ هزاران نفر رقم مي‏خورد که مطمئنا کشته شدن فرزندان ما از اين اتفاقات جلوگيري کرد.

وي در عين حال با بيان اين عقيده كه « حوادث سال گذشته موجب افزايش هزينه‏ها شد»، تصريح کرد: «اين‌که فضا امنيتي شد و مي‏شد وضعيت را بهتر مديريت کرد، صحيح است، اما نبايد اصل و فرع را با هم يکي کرد، البته سوءمديريت موجب اين اتفاقات شد».

روح‌الاميني با انتقاد شديد از فرستادن بازداشت‌شدگان به کهريزک، گفت: «وقتي دليل را از آن‌ها پرسيديم، گفتند جا براي بازداشت شدگان نداشتيم. اين پرونده را پيگيري كرديم که قتل عمد در کهريزک به تاييد دادگاه رسيد، اما به دلايلي از مجرمان گذشتيم».

وي با تاکيد بر اين‌که «بايد ناجوانمردي رسانه‏اي به جوانمردي تبديل شود» گفت: «نمي‏شود بسياري از خانواده بزرگ انقلاب به دليل تفاوت سليقه بايکوت شوند و اين ناجوانمردي است. همه را به چند دسته تقسيم کرده‏اند که فلاني سبز است يا سبز منحرف يا سبز محترم اما نبايد اين‌گونه باشد که بگوييم يا همه با من هستند يا عليه من».

وي با اشاره به اين‌كه « نظام متحمل ضربات زيادي شد و با مظلوميت حلم را پيشه کرد»، افزود: «خوشبختانه فضا دوباره آرام مي‏شود و نشاط سياسي ـ که از دستاوردهاي اصلي انقلاب ماست ـ در حال شکل گيري دوباره است».

اين فعال سياسي در پاسخ به سوالي مبني بر اختلاف نظرش با احمدي‌نژاد، اظهار کرد: «خانواده اصولگرايان مشترکات زيادي دارند اما اگر اختلاف نظري هست بر سر اداره امور کشور است ولي به خاطر اندک اختلاف سليقه نبايد ديگران را متهم کنيم زيرا مواضع من کاملا روشن است و همان سال گذشته هم گفتم بهتر بود ايشان ديگر وارد صحنه نمي‏شدند و به همان چهار سال اول کفايت مي‏کردند».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چه عجب از کی تا حالا اختلاف سلیقه شده ریختن تو خیابون و آتش زدن اموال عمومی و رعب و وحشت ایجاد کردن؟
Iran, Islamic Republic of
"همان سال گذشته هم گفتم بهتر بود ايشان ديگر وارد صحنه نمي‏شدند و به همان چهار سال اول کفايت مي‏کردند"
لابد باید ... و موسوی به جای ایشان رئیس جمهور می شدند که کشور را راحت بر باد دهند. آقای روح الامینی هدف شما از رای دادن، صلاح کشور بوده یا خراب کردن آن؟!
Iran, Islamic Republic of
عجيب است که آقای روح الامينی نظر سال گذشته خود را مجدد تکرار کردند . در واقع ايشان به بصيرت بی محلی کردند , ظاهرا" مرحوم فرزند ايشان هم به تبعيت از پدر پادر راه عوامل فتنه گذاشته بود !
Iran, Islamic Republic of
البته درست است كه اگر انها كشته نميشدند هزاران نفر كشته ميشدند ولي نه از كودتا گران خبيث جاسوس امريكا بلكه از بسيج و حزب الله كه انهم ميليونها ،
Iran, Islamic Republic of
در طول یک سال و نیم گذشته همواره یک پرسش برای من بی پاسخ مانده است و آن اینکه مرحوم محسن فرزند برادر عزیز دکتر روح الامینی در بین اغتشاش گران و هتاکان 30 تیر چه می کرد ؟
به قول شما نباید اصل و فرع را با هم یکی کرد. اما اگر آقای احمدی نژاد در انتخابات شرکت نمی کرد آنوقت آن سردسته آشوب تنها و بی رقیب و با شعارهای دروغین جای اصل را می گرفت و امروز هزینه های به مراتب سنگین تری باید نظام اسلامی ما پرداخت میکرد.
Iran, Islamic Republic of
البته ايشان كم‌كم دارد يادشان مي‌رود كه فرزند عزيزشان به جرم اغتشاشگري و آشوبگري عليه نظامي كه اين همه شهيد داده است بازداشت شده بودند.
اگر وضع به همين منوال پيش برود، امثال ايشان طلبكارتر از اين حرف‌ها خواهند شد و مدعي مي‌شوند كه اصلا چرا نظام ، با براندازان برخورد كرد!؟
Iran, Islamic Republic of
نمي‌دانم اين حرفها چه ربطي به 13 آبان دارد و چرا به مناسبت 13 آبان تريبون را در اختيار اين آقا گذاشته‌اند كه به جاي عذرخواهي از مردم و نظام و خوانواده‌هاي شهدا به‌دليل اغتشاشگري و آشوب‌طلبي فرزندش، خود را طلبكار هم بداند؟
Iran, Islamic Republic of
سوال مهم و مغفولی بود؟:

آن اینکه مرحوم محسن فرزند برادر عزیز دکتر روح الامینی در بین اغتشاش گران و هتاکان 30 تیر چه می کرد ؟
Iran, Islamic Republic of
آقای روح الامینی نفرمودند که اعتقاد پسر مرحومشان در تقلب آرا راباور دارن با پسرشان هم فریب به اصطلاح فتنه گران را خوده بود.

Latvia
دوستاني كه توضيح نوشته اند بدانند كه معترض با اغتشاش گر و برانداز بسيار متفاوت هستند و براي برخي جرم هم تلقي نمي شود چه رسد به جريمه مرگ!
اين دوستان اگر قاضي بودند براي تراشيدن ريش هم حكم مرگ صادر ميكردند!
Iran, Islamic Republic of
ای کاش آقای روح الامینی به آراء مردم احترام می گذاشتند و به خود اجازه نمی دادند به حدود 25 میلیون نفر توهین کنند . این فتنه ها برای این بود که ملت آگاهانه رئیس جمهور مردمی و ولایتمدار را انتخاب کردند و دشمنان داخلی و خارجی و جاه طلبان داخل راه را بر خود تنگ دیدند . خدا را شکر می کنیم ایشان به چهار سال خدمتگزاری بسنده نکرد و ملت هم بصیرت داشت و فریب نخورد.
Iran, Islamic Republic of
آقای روح الامینی
به نظر شما فرزندتان که در سالگرد واقعه کوی دانشگاه ( واقعه ای که معاندین نظام طراحی و اجرا کرده بودند ) شرکت کرد و دستگیر شد و سپس کشته شد ( البته ناجوانمردانه ) شهید است؟
مگر میشود مخالفین و معاندین نظام را شهید محسوب کرد؟(حتی اگر ناجوانمردانه کشته شده باشند)
Iran, Islamic Republic of
ایشان به این درک رسیده اند که فرزندشان برای مقابله با این نظام وارد صحنه شده بودندوقطعا آقای روح الامینی نتوانسته اند جلوی فرزند خود را بگیرند وبخاطر این است که حرفی برای گفتن ندارند البته از این بابت باید تاسف خورد که چرا نتوانسته است صحیح تربیت کند این جوان را وشاید هم از لج ولج بازی با پدر وعقاید او وارد این معرکه شده باشد
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم مسئولین سایت جهان از این سخن بنده برنتابند. بنده سهم بسیار کوچکی در این انقلاب داشتم. اما این که میگویم در نظام خانواده سالاری حاکم است این برای نظام عواقب دارد. شما فقط سخن زیبای شهید صیاد شیرازی را در این زمینه به خاطر آورید. فرزند اقای روح الامینی (فاتح سفارت آمریکا) با وجود این که مقابل نظام ایستاد کشته شد (حالا من آن وضع را تایید نمی کنم) اما چه طور شد که ایشان و آن دو نفر دیگر به شهید بدل شدند اما دیگرانی اعم از بسیجی و غیر بسیجی (در هر دو طرف) مردند و فرزند پدر و مادر شدند. آیا غیر از این است که چون فرزند یکی از مسئولین عالیرتبه نظام بود ؟ چرا نظام با کروبی و موسوی به خاطر فریب این جوانان برخورد نمیکند؟ مطالبی که آقای رئیس جمهور در مورد سوء استفاده کروبی گفت، قطره‌ای از دریا بود. این روزها هم که دیدید هم موسوی به مجمع تشخیص دعوت شد. هم پسر عضو هیئت علمی آقای کروبی به آن مشاوره داد. راستی سهم بچه های سیستانی از حضور در ساخت قدرت چقدر است؟ آیا اگر افراد از روی شایستگی به منصبی برسند در خدمت رساندن کوشش بیشتری نمی کنند تا از روی اقازادگی. و کار حتی به آنجا برسد که حضور این قبیل فرزندان خواص در هر سمت دیگری بعد از کنار رفتن از منصب قبلی قابل پیش بینی باشد. آیا دست علی (ع) کج بود که به فرزندانش در آن دوران پر آشوب سمت و پست بدهد؟! آنها که دیگر شایسته‌ترین بودند. پس بیهوده خود را به علی و مرام علی منتسب نکنیم و نام شیعه را لکه دار
که ما هم تشنگان قدرتیم نه شیفتگان خدمت.
Iran, Islamic Republic of
فقط اعدام سران فتنه میتونه مرهمی بر دل این پدر باشه
Iran, Islamic Republic of
ما بیست و پنج میلیون ادم هستیم که بین ما بسیار با سواد تر از ایشان هست
و اونوقت ایشان به این راحتی درباره رئیس جمهور منتخب ما حرف می زند
Netherlands
خود كرده را تدبير نيست.خودش را اصلاح كند.
Iran, Islamic Republic of
داغ فرزند برای ادم های معمولی طاقت فرسا است. که اقای روح الامینی در کسوت روشنفکر ظاهر شده است! من هم به عنوان نصیحت برادرانه میگویم سمپاشی را بس کنید. ملت بزگ ایران در سایه دیانت و ولایت نیاز به قیم ندارد. قیمی که ازکنترل وهدایت فرزند خویش ناتوان بوده است.
Iran, Islamic Republic of
یاد جمله معروف امیر المومنین(ع) می افتم که در مورد دو نفر اهل باطل که همدیگر را کشتند فرمود
القاتل والمقتول کلا هما فی النار
Iran, Islamic Republic of
به اون آقایی که گفته بعضی ها برای تراشیدن ریش حکم مرگ صادر می کنند می گم
آقا شما نظام رو براندازی نکن هر چی دلت می خواد ریشتو بزن
شما جیب ما رو نزن ریش زدن پیش کش
Iran, Islamic Republic of
كاشكي به جاي بها دادن به خانواده قربانيان اغتشاشگر به خانواده شهداي سال گذشته كه براي دفاع از ولايت قرباني شدند مي پرداختيم.
Iran, Islamic Republic of
رهبر فقید انقلاب حضرت امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بارها فرموده اند که ملاک حال افراد است. اینکه آقای روح الامینی جزو دانشجویان پیرو خط امام در اشغال لانه جاسوسی بوده یا در جنگ شرکت داشته و... هیچ کدام اینها ملاک نیست. اگر این آقا در این زمان همان روش اول انقلاب را که دفاع از اسلام و انقلاب است دارد، مورد تایید ماست.
اما ظاهرا ایشان نیز مانند خیلی های دیگر همچون عباس عبدی، موسوی خوئینی، محسن میردامادی و ... از کرده های اول انقلاب خود پشیمان گشته اند.
از طلا بودن پشیمان گشته ایم
مرحمت فرموده ما را مس کنید!
تذکری برادرانه به آقای روح الامینی دارم: هر وقت دلت برای فرزندت تنگ شد و برای از دست دادن او محزون شدی، سری به گلزار شهدای بهشت زهرا بزن، سری به منزل یکی از شهدا بزن و با پدر و مادر آن شهید ملاقات کن. ولی هیچ گاه خودت را با آنها مقایسه نکن...
به نظرم آقای روح الامینی به جای محاکمه رئیس جمهور و 25 میلیون رای دهنده به ایشان؛ خودش را ملامت کند ...
در ضمن احمدی نژاد در بین کاندیداها تنها کسی بود که با معیارهای اعلام شده ی رهبری سنخیت داشت و این نشان از رضایت رهبری از حضور مجدد ایشان دارد. هر چند که برخی با اینهمه ادعای ولایتمداری!! این اقبال رهبری و ملت را برنتابند.
Iran, Islamic Republic of
کاش یک تریبونکی هم به مادر شهید بسیجی (بخوانید شهید واقعی بدون پارتی بازی) می دادند
تا فقط بشینه و در کمال سادگی و کم سوادی ولی بابصیرت فقط بشینه بگه :جوونم کشته!! شد تا مملکت آشوب نشه
(حالا یه آشوبگر به ناحق کشته شد به چه آلاف و الوفی رسید
شد شهید و کوچه به نامش و ...)
به آقای روح الامینی : آتش که گرفت خشک و تر می سوزد
و اونیکه آتش به پا کرده طلبکار نمیشه
ما که نشستیم و سوختیم طلبکاریم برادر نه شما و آقازاده تون
Iran, Islamic Republic of
"همان سال گذشته هم گفتم بهتر بود ايشان ديگر وارد صحنه نمي‏شدند و به همان چهار سال اول کفايت مي‏کردند"

این گونه سخنان نشان می‌دهد که ذهن جناب آقای روح الامینی هنوز هم متاثر از فتنه است و راه زیادی دارند تا بصیرت پیدا کنند.
برای ایشان و ... آرزوی توفیق و عاقبت به خیری دارم