چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۱

تشکیل خانواده بدون ازدواج در70% آمریکایی‌ها

دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب: 162118
يك استاد دانشگاه گفت: طبق آمار منتشر شده از سوي سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۷ ،۶۰ تا ۷۰ درصد خانواده‌هايي كه در آمريكا تشكيل شدند، خانواده‌هاي قراردادي است به اين معني كه اين افراد بدون ازدواج تشكيل خانواده‌ داده‌اند.
فرشته روح افزا در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در حال حاضر مشاهده مي‌كنيم كه زنان نقش و حضور گسترده‌اي در تظاهرات و راهپيمايي‌ها در خاورميانه و آفريقا دارند؛ در اروپا نيز زنان در اعتراض به وضع حاكم در كشورهايشان در تظاهرات شركت مي‌كنند به طور مثال چندي پيش در حدود يك ميليون زن ايتاليايي عليه نخست‌ وزيرشان راهپيمايي كردند.

وي با اشاره به اينكه اين موج خيزش‌هايي كه ايجاد شده ناشي از افراط و تفريط ‌ها در چنين جوامعي است كه نسبت به بشريت اعمال مي‌شود، عنوان كرد: در كشورهاي اروپايي زنان ابزار هستند؛ مصر و ليبي جا پاي فرهنگ غرب گذاشته و معتقدند زن وقتي هويت پيدا مي‌كند كه مورد پسند مرد قرار گيرد.

اين استاد دانشگاه تأكيد كرد: حضور پرشور زنان در قيام‌هاي اسلامي نشان مي‌دهد كه آنان از فرهنگ غرب حاكم بر كشورشان و تبعيت از آن ناراضي هستند و هويت خود و كشورهاي اسلامي‌شان را بالاتر از فرهنگ غيراسلامي مي‌دانند.

وي ادامه داد: مشاهده دستاوردهاي كشورهاي غربي از بحث‌هاي مدرنيته، سكولاريسم و فمينيسم موجب آگاهي جوامع از منحط بودن فرهنگ جوامع اروپايي كه دستخوش بحث‌هاي فمينيستي است، شد؛ حاكمان برخي كشورهاي شرقي، مصر، تونس و ليبي با انتقال نادرست فرهنگ غرب به كشورشان كاري كردند كه در جامعه‌ مسلمان زني مورد پسند بوده و هويت داشته باشد كه همانند زن غربي در جامعه حاضر شود و از اين طريق مي‌تواند هويت لازم را كسب كند.

* سالي ۲۱ ميليون كودك در اروپا به دنيا مي‌آيند كه پدرشان را نمي‌شناسند

روح‌افزا اضافه كرد: بعضي عقب‌افتادگان فكري در ايران كه مطرح مي‌كنند اسلام‌گرايي نوعي تحجر گرايي است، بايد بدانند كه اين عقايد را در حالي مطرح مي‌كنند كه دنيا از دستاورد "ايسم‌ها " براي خود غربي‌ها نيز آگاه شده‌ است چراكه طبق آمار سازمان ملل متحد سالي ۲۱ ميليون كودك در كشورهاي اروپا و آمريكا به دنيا مي‌آيند كه پدران خود را نمي‌شناسند.

وي بيان كرد: مشاهده مي‌كنيم چنين طرز تفكر كه غرب نسبت به زن دارد زنان را دچار مسئله و مشكل كرده است؛ انقلاب‌هايي كه در كشورهاي خاورميانه و آفريقا انجام مي‌شود و به نظر مي‌رسد كه در آينده در كشورهاي اروپايي و آمريكايي بعد از اين كشورها وارد چنين مرحله‌اي ‌شوند چراكه در كشورهاي اروپايي نيز ميزان گرايش زنان به اسلام بسيار زياد است و مردم در كشورهايي همچون مصر، ليبي و تونس آگاه شدند كه نمي‌شود در قالب‌هاي فرهنگ اروپايي هويت خودشان را به دست آورند براين اساس با اعتراض‌هايي كه انجام مي‌دهند خواستار پياده شدن قوانين اسلامي در كشورهايشان هستند.

اين استاد دانشگاه افزود: حضور زنان در راهپيمايي و تظاهرات كشورهاي مسلمان منطقه در حقيقت نه گفتن به ايدئولوژي غرب است و مي‌توان گفت اين قيام‌هايي كه امروزه شاهد آن هستيم نمونه‌اي از تكرار انقلاب اسلامي ايران است؛ شعار ها و نوع پوشش زناني كه در اين راهپيمايي‌ها شركت مي‌كنند خود گواه بر اين ادعاست.

وي تأكيد كرد: زنان در اين موج اعتراضاتي كه شاهد آن هستيم باشعار حجاب و پوشش جلو مي‌روند و با اين اعمال مي‌خواهند ابراز كنند كه خواستار انقلابي هستند كه عقيده نيز همراه آن است و تنها هدف‌شان مخالفت با حكومت و سركار بودن ديكتاتورها نيست.

روح‌افزا خاطرنشان كرد: بسيار از زنان محجبه در مصر براي دفاع از آزادي عقيده اسلامي در تظاهرات شركت كردند، اين خواسته زنان در كشورهايي مثل تركيه هم در حال شكل‌گيري بود ولي به دليل اينكه سران و مسئولان كشور تركيه تغييراتي در زمينه دادند از ميزان وجود تنش‌ها كاسته شد.

وي تصريح كرد: زنان در غرب از سوي دولت‌هايشان حمايت‌هاي مالي مي‌شوند ولي به دليل عدم وجود حمايت‌هاي روحي و رواني، از زندگي خود احساس رضايت نمي‌كنند؛ طبق آمار منتشر شده از سوي سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۷ ،۶۰ تا ۷۰ درصد خانواده‌هايي كه در آمريكا تشكيل شدند، خانواده‌هاي قراردادي است به اين معني كه اين ميزان از خانواده‌هاي آمريكايي بدون ازدواج تشكيل خانواده‌ داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Latvia
بدون تاييد وضعيت زندگي بدون ازدواج غربي ها، آيا ازدواج به سبك امروز در ايران با بيش از 50% طلاق عاطفي زن و شوهرها، رشد سرسام آور طلاق ، هزينه هاي ازدواج و مهريه هاي سنگين مملو از چشم و هم چشمي و زنداني شدن بسياري از مردان جوان در رابطه با مهريه و ... قابل دفاع است و نبايد مورد تجديدنظرجدي قرار گيرد؟!