جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

دستور کار خانه ملت در هفته آینده

جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب: 427510
مجلس در هفته آینده، طرح‌های «الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای ملت ایران» و «استانی شدن انتخابات مجلس» را بررسی نهایی می‌کند؛ دو وزیر دولت نیز در صحن مجلس پاسخگوی سؤالات نمایندگان خواهند بود.
به گزارش چهان به نقل از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات علنی هفته پیش رو، علاوه بر بررسی دستور کارهای جاری و چند مورد تقاضاض تحقیق و تفحص از دستگاه‌ها، میزبان دو وزیر نیز خواهند بود که برای پاسخ به سؤالات ملی دو تن از نمایندگان در بهارستان حاضر می‌شوند.

بر این اساس، نمایندگان در هفته آینده گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور را درباره «طرح استانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی» بررسی خواهند کرد؛ یک فوریت این طرح پیش از این به تصویب مجلس رسیده بود و جزئیات طرح نیز، هفته گذشته در کمیسیون شوراها و امورداخلی تصویب شد. نمایندگان در این هفته همچنین گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی درباره «طرح اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کال و ارز» را که یک فوریت آن سال گذشته به تصویب رسیده بود، بررسی خواهند کرد.

با توجه به پایان بررسی «لایحه دائمی شدن قانون تاسیس و اداره مدارس، مراکز آموزشی و مراکز پرورشی غیردولتی» در جلسه چهارشنبه هفته گذشته مجلس و ارجاع برخی مواد آن به کمیسیون تخصصی برای رفع ابهام، احتمال می‌رود در جلسات هفته آینده، مواد ارجاع شده در صحن علنی بررسی و تعیین تکلیف شود.

بر اساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، نمایندگان در این هفته همچنین «طرح اساسنامه شرکت ملی نفت ایران» را که یک فوریت آن ۲۲ اردیبهشت ماه سال گذشته به تصویب مجلس رسیده بود، بررسی خواهند کرد؛ پیش از این نیز چند بار این طرح به عنوان دستور کار هفتگی مجلس اعلام شده بود، اما نوبت به بررسی آن در صحن علنی نرسیده بود.

خانه ملت در هفته پیش رو، «طرح یک فوریتی الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته ای ملت ایران» را که یک فوریت آن در ۱۴ بهمن ماه سال گذشته به تصویب رسیده بود، بررسی خواهند کرد؛ این طرح سه‌شنبه هفته گذشته در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نهایی شد.

پاسخ واعظی و حجتی به سؤالات ملی قاضی‌پور و کوچکی‌نژاد

در جلسه علنی سه‌شنبه هفته آینده مجلس همچنین، سوال ملی نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه از محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سوال ملی جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت از محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، مطرح و با حضور وزرای نامبرده بررسی خواهد شد.

بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از «دوتابعیتی‌ها و صاحبان گرین کارت» و «بورسیه‌های ۶۸ تاکنون»

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات علنی هفته آینده، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تقاضای «تحقیق و تفحص از دو تابعیتی ها و افراد دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاء‌های قانونی در این حوزه» را بررسی خواهند کرد؛ گزارش «تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم در خصوص نحوه اعطای بورس تحصیلی و جذب هیئت علمی از سال ۱۳۶۸ تاکنون» نیز از دیگر دستور کارهای مجلس شورای اسلامی است که پیش از این نیز چند بار به عنوان دستور کار هفتگی اعلام شده، اما بررسی نشده بود.

بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره «تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان چای کشور» نیز از دیگر دستورکارهای هفته آینده مجلس است.

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در این هفته همچنین یک نفر را به عنوان عضو ناظر مجلس در هیئت امنای کتابخانه های عمومی کشور موضوع ماده ۲ قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه های عمومی انتخاب خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *