يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۵۰
بی توجهی مجدد دولت به شان مجلس شورای اسلامی

دستور رئیس جمهور به بهبهانی بدترین اهانت به مجلس است

سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 155314
دستور رئیس جمهور به بهبهانی بدترین اهانت به مجلس است
 احمد توکلی نماینده تهران در جلسه علنی روز سه شنبه و در بررسی طرح استیضاح بهبهانی وزیر راه گفت :رییس جمهور به بهبهانی گفته به مجلس نرود.

به گزارش جهان احمد توکلی گفت: اینکه امروز آقای رئیس جمهور به وزیرش دستور می دهد که در جلسه مجلس شرکت نکند بدترین بی احترامی به مجلس است. مجلس طبق آیین نامه داخلی خود بدون حضور وزیر نیز می تواند کارش را انجام دهد.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: حرمت مجلس و جلوگیری از استبداد اقتضا دارد که دوستان در برابر این طور برخوردها واکنش مناسب نشان دهند و به استیضاح وزیر رای مثبت دهند.

گفتنی است چندی قبل رییس جمهور گفته بود "مجلس در راس امور است" جمله ای است که مربوط به همان سالهای دهه ۶۰ است و امروز دیگر کاربردی ندارد و این قوه مجریه است که در صدر امور قرار دارد.

نامه اخیر احمدی نژاد نیز که در آن انتقاد های تندی به مجلس صورت گرفته بود مورد اعتراض بسیاری از دلسوزان انقلاب قرار گرفت.
رئیس جمهور معتقد است که مجلس در امور داخلی دولت دخالت می کند و به این بهانه هرازگاهی، نمایندگان و رئیس مجلس را به باد انتقاد می گیرد.اگرچه ممکن است در مواردی نظر دولت صحیح باشد اما نباید به این بهانه حدود و ثغور قوا زیرپا گذاشته شود و قوانین اصلی کشور مورد بی اعتنائی قرار گیرد.

گفتنی است چند سال پیش در ماجرای استیضاح مرحوم کردان نیز این رئیس جمهور بود که تاکید داشت تا وزیر کشور استعفا ندهد و بر موضع خود پافشاری کند و همین باعث شد در جلسه استیضاح  رئیس جمهور شرکت نکرده و از وزیرش دفاع نکند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


واقعا برای این مجلس متاسفم ، از روز روشن تر است که این تصمیم مغرضانه بوده

آقای توکلی فکر می‌‌کنند مردم نمی‌‌فهمند

من نمی‌‌خواهم از احمدی نژاد طرفداری بیجا کنم و نمی‌گویم بهبهانی‌ ضعف نداشته

اما کاری که این مجلس دارد با دولت می‌کند سابقه نداشته

هیچ دولتی تا به حال این قدر از طرف مجلس در فشار نبوده

احمدی نژاد اگر به بهبهانی‌ گفته باشد نرو اشتباه کرده

ولی‌ بلاخره یکی‌ باید به این مجلس بگوید که این قدر لجاجت نکند
Iran, Islamic Republic of
به نظر من دولت اگر فشارهایی هم از جانب سایر قوا بهش تحمیل می شه باید از خود گذشتگی کنه و با سایر قوا کنار بیاد چرا که ادامه این روند حتما مساوی با رای آوردن اصلاح طلبان ضد نظامی است که با تمام قوا برای انتخابات ریاست جمهوری به میدان میان.
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کند کردان را.این داستان سر اون بنده خدا هم یک بار تکرار شد و آبرویش رفت.تو این دولت کار کردن خیلی هزینه داره.یا تو سفر برت می دارند و یا موقعی که باید حمایتت کنند پشتت را خالی می کنند
Iran, Islamic Republic of
آقايي كه مي گويي اين تصميم مجلس مغرضانه بوده لطفا كمي به ديگر كشورهاي جهان نگاه كنيد ببينيد در مواقعي كه بعلت اشتباه يك دستگاه دولتي عده اي بيگناه كشته مي شوند خود وزير و فرد مسئول استعفا مي دهد و نيازي به استيضاح و اين همه لجاجت نيست.
Iran, Islamic Republic of
مجلس قانون شکنی کرده است و کار دولت صحیح بوده است :
طبق مفاد آئين نامه داخلي مجلس كه تصريح دارد زمان پيشنهادي براي جلسه استيضاح بايد كتباً از سوي وزير مربوطه و حداقل 10 روز پس از اعلام وصول نهايي مشخص و پس از تاييد مجلس نهايي شود اما تمام اقدامات از اعلام وصول اوليه در 3/11/89 تا جلسه استيضاح در 12/11/89 تنها 9 روز طول كشيد، اين در حالي بود كه حتي زمان پيشنهادي استيضاح نيز از سوي وزير راه و ترابري اعلام نشده بود.
آقای توکلی و لاریجانی به خاطر این قانون شکنی جدید باید پاسخگو باشند و محاکمه گردند، مخالفین دولت تا چه زمانی آبروی کشور را بازیچه خود می کنند؟؟
Iran, Islamic Republic of
مجلسي درراس اموراست كه نمايندگاني چون مدرس دارد كه جز به رضايت حق تعالي نميانديشدوجزبراي رضايت پروردگار تصميم نميگيردوجزبراي رضايت اوقدم برنميدارد.آنان كه براي وقف اموال دانشگاه آزاد تصميم گرفتند چگونه ميتوانندمنافع خودرا ناديده بگيرندوبه منافع مردم فكركنندوچگونه ميتوانند ازتصاحب بيت المال صرفنظركنند؟
Iran, Islamic Republic of
سلام
احسنت به این نمایندبنده عدالتخواه مجلس که از اصول خود کوتاه نمی آید
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
به نظر بنده آقای موسوی به دستور هاشمی رفسنجانی و دار و دسته اش در انتخابات قبلی شرکت نکرد .زمانی که هاشمی می خواست رئیس جمهور باشد به موسوی گفت که این دو دوره خود من هستم شما نمی خواهد در این دوره شرکت کنید . بعد از 8 سال آقای هاشمی آقای خاتمی را فرستاد که رئیس جمهوری انتخاب شود و این دوره هم 8 سال طول کشید . دوباره هاشمی رفسنجانی در سال 84 خودش با کروبی در کاندیدای شرکت نمودند و به موسوی پیشنهاد داد که این دوره بهترین گزینه من و آقای کروبی هستیم . وقتی که آقای هاشمی و کروبی در دوره سال 84 شکست خوردند و جناب آقای احمدی بت شکن رئیس جمهور اسلامی ایران شد کل اصلاح طلبان علیه احمدی نژاد جبهه گیری کردند و هر روز فتنه ایجاد کردند تا اینکه نوبت به فتنه 88 رسید . در سال 88 چون آقای هاشمی نمی توانست رئیس جمهوری اسلامی ایران باشد تصمیم گرفت بهترین گزینه را برای این مورد انتخاب بکند ... . آقای هاشمی رفسنجانی با این تفکر که آذری ها حتما به موسوی رای می دهند و تهران هم رای می دهد به این ترتیب آقای موسوی رئیس جمهوری اسلامی ایران می شود و جریان فتنه هم به اهداف آمریکایی خود می رسد ولی مردم گفتند که ما اسلام آمریکایی نمی خواهیم و مردم تبریز در عمل نشان دادند که ما پشتیبان ولایت فقیه هستیم . وقتی که برای همه ثابت شد که موسوی شکست خورده است در این زمان آقای هاشمی فتنه ای را که قبلا آماده کرده بود به مرحله اجرا گذاشت البته جریان نامه ای را که هاشمی بدون سلام به رهبری نوشته بود گویای این واقعیت می باشد و بعد هم که در مشهد سخنرانی کرد که ....
Iran, Islamic Republic of
باسمه تعالی . با سلام . بنده هم قبول دارم نامه آقای رئیس جمهور عمل شایسته ای نبود ، اما این اعمال بارها از نمایندگان مجلس هم سر زده بود . حالا چه شده که نمایندگان مجلس شدهند دلسوزان انقلاب و رئیس جمهور انقلابی مردم خیر . همگان به این مطلب اذعان دارند که شجاعتر، دلسوزتر و کارآمدتر از دکتر احمدی نژاد ، رئیس جمهوری نداشتیم . پس چرا نمایندگان را در مقابل رئیس جمهور ، دلسوزتر خطاب می کنید ؟؟؟
Germany
به آن کسی که گفته برای مجلس متاسفم
یک وزیر بی لیاقت برکنار شده برای چی متاسفی؟؟
نکند شما هم در خوردن پورسانت هواپیماهای غراضه سهیم هستی
Iran, Islamic Republic of
از اين طرف بودجه هاي دولت رو محدود مي كنند از اونطرف تكليف مي كنند كه وزارت راه بايد چنين كند و چنان كند !

مجلسي ها هر وقت پول دادند، آش مي خورند . حال اگر پول ندهند و هزار بار آشپز را عوض كنند ، از آش خبري نخواهد بود .

بنده هم نظرم اين است كه مجلس مغرضانه عمل كرده . واقعا بهبهاني حيف شد . اميدوارم اقاي احمدي نژاد در جائي بهتر از وزارت راه از او استفاده كند .
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا پروژه های زمان بهبهانی، قابل مقایسه با دوره های پیش یا مجموع کار تمام مجلس هشتم نیست.
اگر چنین وزیری با این همه پروژه، نظیر جاده بی نظیر لرستان، بی لیاقت است؛ پس تمامی مخالفان دولت با آن سابقه درخشانشان! چقدر لیاقت دارند؟!
Iran, Islamic Republic of
با این كار مجلس معلوم شد واقعا در كشور دموكراسي حاكم است
وقتی مجلس بر خلاف آیین نامه خودش رفتار میکنه توقع چی داره؟
خودش عین خلاف قانونه بعد داد میزنه قانون
عجب دنیای وارونه ای شده
Iran, Islamic Republic of
در انتخابات مجلس نهم ما به نماينده هايي كه مغرضانه عليه دولت شجاع و پركار قدم ور ميدارند راي نخواهيم داد
Iran, Islamic Republic of
تنها وزیری که متخصص وزارت خونه اش بود را مجلس برکنار کرد
سلام عليكم
هييت رييسه به كميسيون اصل نود و قضيه دانشگاه آزاد پاسخ بده.
آقاي توكلي شما هم همينطور
Iran, Islamic Republic of
طبق مفاد آئين نامه داخلي مجلس كه تصريح دارد زمان پيشنهادي براي جلسه استيضاح بايد كتباً از سوي وزير مربوطه و حداقل 10 روز پس از اعلام وصول نهايي مشخص و پس از تاييد مجلس نهايي شود اما تمام اقدامات از اعلام وصول اوليه در 3/11/89 تا جلسه استيضاح در 12/11/89 تنها 9 روز طول كشيد، اين در حالي بود كه حتي زمان پيشنهادي استيضاح نيز از سوي وزير راه و ترابري اعلام نشده بود.
به نظر من رهبری وقتی میگویند قانون ،همه باید به قانون احترام بگذارند حتی رءیس جمهور و نمایندگان بنابراین کار آقای احمدی نژاد بر اساس موازین رهبری نبوده است ...
Iran, Islamic Republic of
من با بركناري بهبهاني موافقم،اما خطاب به كساني كه خيلي مشتاق استعفا دادن كيلويي مسؤولين هستند، عرضي دارم: دوستان عزيز، خواهشاً احساساتي حرف نزنيد. متأسفانه برخي مي آيند و هر چه در غرب اتفاق افتاد تكرار مي كنند و تصور مي نمايند كه خيلي دلسوزي كرده اند. مگر تمام مشكلات از شخص وزير است كه با استعفاي وزير به دليل روي دادن برخي حوادث، مشكلات حل شود؟؟ در مديريت علمي(براي آناني مي گويم كه اصولاً علم را قبول دارند) بايد با نگاه سيستمي، جامع و كل نگر حركت كرد، يعني تمام منابع و محدوديت هاي داخلي و خارجي يك سيستم را ديد و سپس طبق تحقيقات علمي و آماري تصميم گرفت. پس خواهشاً برخي افراد بدون بهره گيري از علم مديريت، نظرات مشعشع ندهند.
حضرت امام خامنه ای در تاریخ 88/05/12 فرمودند:در كنار علاقه‏مندان به رئيس جمهور محترم - كه ايشان علاقه‏مندان زيادى در داخل كشور، حتّى در خارج از كشور دارند - دو دسته‏ى ديگر هم هستند كه بايد به اينها توجه كرد؛ يعنى حضور آنها را بايستى محاسبه كرد: يك دسته مخالفان عصبانى و زخم‏خورده هستند. مطمئناً اينها در اين دوره‏ى چهارساله، در مقام معارضه‏ى با دولت برخواهند آمد. مخالفت كردند، باز هم مخالفت خواهند كرد. ليكن يك دسته‏ى ديگر هم هستند كه اينها جزو نظامند، با رئيس جمهور، با نظام هيچ دشمنى‏اى ندارند؛ ممكن است منتقد باشند. اين منتقدان را بايستى به حساب آورد؛ نظرات آنها را بايد شنيد؛ آنچه كه قابل فهم است، قابل قبول است، آن را پذيرفت. و من اميدوارم كه همين جور عمل بشود و ان‏شاءاللَّه خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
هزاری هم کهاین مجلس مشکلداشتهباشه بازم توجیه برخی رفتارهای غیر قانونی رییس جمهور نمیشه
ایشون اگر اعتراض یا گلهای داشت می بایست مردونه می اومد مجلس و جواب میداد
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه!!!! نظرهای دوستانو میگم!!
یکی میگه خدا رحمت کنه کردانو! عزیز اوقور بخیر! کلاهتو بذار بالاتر!!! الان چه سالیه عمو؟!

یکی میگه برای مجلس متاسفه!! عزیز برادر انتخابات به آدامهایی رای بده که بعد متاسفت نکنند!!!

یکی گفته تو خارجه!!! خون بیاد از دماغ ملت!! وزیرشون استعفا میده!!
عزیز جون اون کشور خارجه فروختن هواپیما بهشون ممنوعه؟! تحریمه؟!
Iran, Islamic Republic of
چرا الکی شلوغش میکنید ؟ مجلس حق داره رای اعتمادش رو پس بگیره . رئیس جمهور و وزیر هم حق دارند به شیوه هایی که قانونی باشد اعتراض کنند . هر وقت کسی قانون شکنی کرد , اونوقت باید به کسی بربخوره .
خیلی ببخشید
عذر تقصیر
ولی مجلس محترم خیلی خیلی اشتباه کرد
عواقب این اقدام نسنجیده دامان همه کشور را خواهد گرفت.
از ما گفتن بود.
به نظر من مجلس کار کاملا بجا ودرستی کرد. ... و خود خواهی که در دولت بوجود آمده واقعا بی سابقه ست.
شما ببینید این دولت با کدوم یک از قوا تعامل داره اصلا با کدوم یک از ارگانهای غیر دولتی تعامل داره. جدا از سایر قوا با سازمان بازرسی کشور، شهرداری تهران، شورای شهر، تشخیص مصلحت و... با همه وهمه مشکل داره. این خود بزرگ بینی ها حاصلی جز تشتت در فضای سیاسی جامعه نداشته. مجلس با این کارش هشدار خوبی به دولت داد
Iran, Islamic Republic of
اقا یی که بحث موسوی و هاشمی رو وسط میکشی چه ربطی داره به استیضاح بهبهانی
هر کاری میشه پای موسوی و هشمی رو وسط میکشید
اصلا به این بحث چه ربطی داشت؟؟
برای دولت متاسفم که شان مجلس رو لااقل جلوی این دشمنان قسم خورده انقلاب نگه نمیداره
همچنین دوستی که گفتی برای مجلس متاسفی این مجلس برامده از رای مردمه همین کاندیدای من و شما هستن که داخلش قانونگذاری میکنن اگه جلوی این ضعف ها رو نگیرن پس کی بیاد بگیره؟
اگه خانواده تو توی سانحه های هوایی و ریلی زخمی یا خدای نکرده کشته می شدند اینطوری حرف میزدی؟
Iran, Islamic Republic of
ببخشين اين چه نظر است انگار در اين كشور هر اتفاقي هست اول بايد هاشمی باشد و بعد موسوي و كروبي آقايان يك كم فكر كنيد رئيس جمهور محترم به وزير دستور داده در مجلس حضور پيدا نكند مجلسي كه در راس امور است مي خواست از وزير بپرسد اين همه آدمهاي بيگناه در جاده ها و سانحه هواپيماي از اين دنيا رفتن چرا هيچ كس به اين مسئله به اين بزرگي فكر نمي كند وزير به مجلس نرفته بايد خيلي فكر كرد
ميگويند جواب هاي ؛ هوي است چقدر خوب است كه آقاي احمدي نژاد در مقابل سياسي كاريهاي امثال آْقاي توكلي كم نمي آورد !
United Kingdom
مجلسی در راس امور است که بر خلاف نظر رهبری به وقف اموال دانشگاه آزاد رای ندهد و ...
Iran, Islamic Republic of
به نظر من بعضی از نمایندگان مجلس با مخالفت هایی که دارن میکنن چه در این مورد چه در موارد قبلی باعث سنگ اندازی و جلوگیری از بیشرفت در کارهای دولت میشن.....
Latvia
قانو ن اساسی در موضوع بانک مرکزی از سوی مجمع و مجلس با بی اعتنایی مواجه می شود حتی نظر رهبری معظم انقلاب را نیز برنمی تابند و شما از خلط حدود و ثغور قوا می گویید؟؟ ...
مجلس شده همش سیاسی کاری و باند بازی.

راستی سرنوشت لایحه نظارت به نمایندگان چی شد ؟

این لایحه برای توکلی و دوستانشون مهم نیست حتما !
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم چرا وجود بعضی سوال ها را نمی توانم در نظرم نسبت به افراد نادیده بگیرم؟ چرا آقای توکلی در سایت خودش برای نامه رهبری راجع به بانک مرکزی ثانیه شمار نگذاشت؟ مگر این هم مثل نظر در مورد برکناری مشایی همان نظر رهبر نبود؟ یا در مورد یکشنبه سیاه مجلس که راجع به دانشگاه آزاد بود چرا هیچ ثانیه شماری به کار نیفتاد؟
این عدم تعادل ها باعث میشود حتی در مسائلی که حق با ایشان است نتوان به ایشان اعتنا کرد
Iran, Islamic Republic of
عشق است احمدی نژاد.
مجلس و دولت هر دو یک منی هستند و تحمل همدیگه رو ندارن
خدا بهملت صبر بده
United Kingdom
مجلسي در راس امور است كه نمايندگان آن اخلاقي عمل كنند اگر نمايندگاني از استيضاح عدول مي نمايند چه دليلي دارد كه نمايندگان به اصطلاح شاخص وارد ميدان شده و استيضاح را عجولانه و خلاف آيين نامه مسجل كنند.
معلومه كه در اين صورت رئيس جمهور محترم و وزير در مجلس حضور پيدا نكنند.
Iran, Islamic Republic of
... مجلس فقط سیاسی عمل کرد و در صورتی که حداقل زمان ممکن از موقع ابلاغ تا موقع استیضاح 10 روز هست مجلس روزه استیضاح رو انجام دادند.
Iran, Islamic Republic of
""همگان به این مطلب اذعان دارند که شجاعتر، دلسوزتر و کارآمدتر از دکتر احمدی نژاد ، رئیس جمهوری نداشتیم""


آخه آدم حسابی که این نظر رو نوشتی یعنی احمدی نژاد از حضرت آقا که رییس جمهور بود و شهید رجایی هم دلسوزتر و کارامدتر و شجاعتره؟ این حرفها چیه که می زنی؟!
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان مجلس بدترین اهانت ها رو به مردم میکنن یکی نیست بهشون گیر بده اگه احمدی نژاد 5 روز بعد از دستور رهبری مشایی رو برکنار کرد این نمایندگان چند ماهه دستور رهبری برای نظارت برخودشان رو مثلا پیگیری میکنن؟!!!
United Kingdom
نمایندگان محترم اگر در مقابل دولت اصولی تر و منطقی تر برخورد می کردند کار به اینجا نمی کشید.
آن روز که در مورد استیضاح کردان با مجلس آن گونه برخورد شد برخی عشاق دولت باید موضع جدی تری می گرفتند تا کار به اینجا نکشد.
Iran, Islamic Republic of
من نمی دونم دکتر احمدی نژاد چرا همیشه با تندی می خوادی کاراشو در مجلس پیش ببره
مگه رهبر این همه به تعامل و همدلی بین مسئولین تاکید ندارن پس چرا این کارا رو می کنید آقایون؟!
مثلا شماها ولایتمدارید
هرچه بگندد نمکش می زنند
وای به روزی که بگندد نمک
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان همه با تابلوی احمدی نژاد وارد مجلس هشتم شدند ولی به اندازه 10 تا هم طرفدارمحکم نداره.متاسفانه مجلس خیلی خیلی در کار دولت دخالت می کنند.ما که از دخالتهای این نمایندگان در حوزه های اجرایی بسیار شاکی هستیم.مخصوصا دخالت آنها در عزل و نصب مدیران دولتی آشکار است.و نمونه اش دخالت شدید برخی نمایندگان ... در امور آموزش و پرورش استان ... که همه را عصبانی کرده است.
Iran, Islamic Republic of
حالا توکلی از کجا فهمیده احمدی نژاد گفته.
Germany
به آن پاچه خواری که نوشته که شجاعتر، دلسوزتر و کارآمدتر از دکتر احمدی نژاد ، رئیس جمهوری نداشتیم ، باید گفت چرا داشتیم و آن مرد بزرگ رجائی بود که نه عاشق مطرح کردن خود بود نه خودرأی...
Iran, Islamic Republic of
توكلي جان ، احمدي نژاد را قلباً دوست داريم . با اين حرف ها چهره اش مخدوش نمي شود. مطمئن باش
Iran, Islamic Republic of
حمایت مجلس هم از جاسبی در جریان وقف دانشگاه آزاد بدترین اهانت به ملت است ...
Iran, Islamic Republic of
اين از مظلوميت دولت است كه مجلس اينطور برخورد ميكنه
Iran, Islamic Republic of
عجیب است که ظاهرا ایشان که خیلی زیاد ادعای منطقی بودن دارد به جای نقد منطقی از وزیر با تمام وجود سعی کرده است که نمایندگان را تحریک احساسی کند برای ندادن رای اعتماد به وزیر.
Iran, Islamic Republic of
از حق نگذریم کار دولت بی احترامی بود حالا هزاری هم که به مجلس انتقاد وارد باشه