جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۶

واكنش عزت الله انتظامي به هتك حرمت امام هادي(ع)

دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 224155
برخي بازيگران و اهالي هنر سينما نيز اين هتك را محكوم كردند. اما شايد جالب باشد كه بدانيم واكنش استاد عزت الله انتظامي به اين واقعه چيست.
هتاكي به مقدسات شيعيان توسط يك خواننده زيرزميني دست چندم كه زمان حضورش در ايران اصلا شناخته نمي شد تنها از اين جنبه مهم است كه به نظر مي رسد قرار بود اين يك آغاز باشد.

به گزارش جهان به نقل از آويني فيلم، تغيير زمين بازي به فرهنگي، اعتقادي كاملا از اين اتفاق مشهود است اينكه دست مي گذارند روي حساس ترين احساس شيعيان. واكنش ها اما به هتاكي ملعون زياد بود و اتحاد به وجود آمده در اين ميان نشان داد اگر در عقايد سياسي و فرهنگي اختلافاتي ديده مي شود زماني كه پاي اعتقادات به ميان كشيده مي شود ديگر شوخي بردار نيست، حالا اين مي تواند هتاكي يك فرد دسته چندم موسيقي هاي معروف به مبتذل باشد.

در اين چند روز اكثر اهالي موسيقي نسبت هتك حرمت امام هادي(ع) واكنش نشان داده اند كه شاخص ترين آن ها شاگرد ميرزا اسماعيل دولابي يعني استاد حسام الدين سراج بود.

برخي بازيگران و اهالي هنر سينما نيز اين هتك را محكوم كردند. اما شايد جالب باشد كه بدانيم واكنش استاد عزت الله انتظامي به اين واقعه چيست.

عزت الله انتظامي در گفت وگو با "آويني فيلم"، گفت: بنده تا به حال اصلا اسم اين خواننده را هم نشنيده ام.

وي ضمن بيان اين نكته كه قطعا حكم صادر شده از سوي مراجع نسبت به اين فرد درست است، تصريح كرد: اصلا اين موضوع به هنر مربوط نمي شود.

گفتني است استاد انتظامي در پايان از وضعيت سينما گلايه مند بود و اظهار داشت: وضعيت كنوني مناسب نيست.

روز گذشته هم، حسام الدين سراج، در گفت وگو با "آويني فيلم"، اقدام خواننده مرتد را دارای "جنبه سياسي" دانسته و با تاكيد بر اينكه هتك حرمت مذكور به هيچ وجه با موسيقي مرتبط نيست، گفت: هنر و هنرمند واقعي رسالتش را مي شناسد و بدان آگاه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هدف را گم نکنیم باید این خواننده مرتد کشته شود والسلام
مگه اون آقای به ظاهر هنرمندآوازه خوان مسلمون بوده که الان میگن مرتد شده؟
Iran, Islamic Republic of
نظر آيت الله امجد چيست؟
و ساير آيات سبز
مرد حسابی اسمشو نشنیدم چیه
به عنوان یه مسلمان باید محکومش کنی
نظر آآآآآآیاااااات عظاااااااام امجد و صانعی را در این مورد بپرسید که شدیداً نیاز دارم!!!!
Iran, Islamic Republic of
نظر ايشان اصلاً نظر جالبي نبوده. ايشان بعنوان هنرمند اين سرزمين اگر به دين اسلام و مذهب شيعه معتقد هست بايد بشدت اين عمل را محكوم كند. از اين هنرمندان هم آبی گرم نمي شود.