چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۲

ساراشورد: به هیچ وجه به ایران نمی‌آیم

پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب: 142688
سارا شورد تبعه آمریکایی متهم به جاسوسی که در مرز ایران بازداشت و پس از گذشت یک سال با قرار وثیقه آزاد شده بود، بازگشتش به ایران برای شرکت در دادگاه را غیر ممکن دانست.
به گزارش آتی نیوز، شورد افزود: هر روز با مادرم در بیمارستان هستم و با توجه به مشکلات جسمی او در شرایط کنونی برای من امکان رفتن به ایران وجود ندارد.
او در پاسخ به این سوال که آیا رفتن شما به ایران برای شرکت در دادگاه و آزادی دو تبعه دیگر آمریکایی مفید خواهد بود؟ اظهارداشت : من خودم هم واقعا نمی دانم و با تردید به این مساله نگاه می کنم چون شین باوئر و جاش فتال کاملا بی گناه هستند و هیچ خطایی مرتکب نشده اند.
شورد تاکید کرد: آنها در جایی دستگیر شده اند که مرزی نامشخص بود و هنوز هم علائمی برای مرز بودن آن نقطه دیده نمی شود و ما بارها اعلام کرده ایم که حتی اگر وارد ایران شده باشیم ندانسته این کار را انجام داده ایم و قصد تعرض به جمهوری اسلامی و دولت ایران را نداشته ایم.
وی با بیان اینکه برای من تجربه ای که در زندان گذشت بسیار متفاوت بود، افزود: سخت ترین روزهای زندگی ام در ایران سپری شد، تنها دوستان من نگهبانانی بودند که رفتار خوبی با من داشتند و اکنون در چهارصد و شصتمین روز از حبس جاش و شین امیدوارم که روزهای سخت برای آنان نیز تمام شود.
او در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه در دیدار او و باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا چه گذشت ؟ گفت : اتفاق خاصی در این دیدار نیفتاد و نتیجه خاصی هم از آن به دست نیامد.
تلویزیون فارسی صدای آمریکا در این گفتگو خاطرنشان کرد: دادستان کل ایران ضمن اعلام تاخیر دادگاه شین باوئر و جاش فتال بازداشت شدگان آمریکایی گفته است که باید تبعه آزاد شده (سارا شورد) نیز احضار و هر سه محاکمه شوند. قرار بود پس از گذشت بیش از یک سال ؛ دادگاه این دو تن روز شنبه 15 آبان برگزار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خوب این بهترین جواب به رأفت اسلامیه دیگه!!!!
وقتی رأفت اسلامی لوث بشه سارا شورد هم براش شاخ و شونه میکشه
Iran, Islamic Republic of
بهش بگيد نمي خواد زحمت بكشه و كلي خرج كنه به زودي همسفرانش آزاد مي شن و ميان. نگران سوغاتي هم نباش سوغاتي شما رو هم مي دن بر و بچ هم سلولي بيارن. سلام ما رو هم به ايراني هاي زنداني در آمريكا برسونيد.