يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۸
مردم موسیقی سنتی را پسندیدند:

گزارشي از شکست سنگین آلبومهای موسیقی پاپ در سال 88

دوشنبه ۹ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۰۲:۰۶
کد مطلب: 103681
جهان - سرویس فرهنگی:براساس آماری که از فروش آلبومهای مطرح ترین خوانندگان موسیقی پاپ در سال 88 منتشر شده ،فروش این آلبومها در سال 88 بسیار پایین  بوده است . 

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جهان ،در حالی آلبوم "14" علی لهراسبی به عنوان پرفروشترین آلبوم سال معرفی شده که فروش این آلبوم تنها "سیصد هزار" نسخه بوده است.

این در حالی است که در سالهای قبل، آلبومهای متوسط به چنین فروشی دست پیدا می کردند .بعد از آلبوم 14علی لهراسبی ،آلبوم "بنیامین 88 "با " 250 "هزار نسخه ،یکی بود یکی نبود رضا صادقی و "کما 2 "حمید عسگری با فروش 200هزار نسخه و "ژاکت "محسن چاووشی ....در رده ای بعدی قرار دارند . 

میزان فروش کل آلبومهای موسیقی پاپ نیز 1350000نسخه بوده است. 

این در حالیست که آلبوم بنیامین 85 در سال 85بیش از "یک میلیون ودویست هزار" نسخه فروش داشت و کما حمید عسگری نیز 1150000"فروش کرد.

البته از سال 85 تا به امروز هرساله استقبال کمتری از موسیقی پاپ می شود به طوری که در سال 86آلبوم سلام آخر احسان خواجه امیری با 550هزار نسخه پرفروش ترین آلبوم سال شد ودر سال  87عنوان پرفروشترین به آلبوم یک شاخه نیلوفر محسن چاووشی با 400هزار نسخه رسید .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خوب وقتی تمام سایتهای موسیقی ، آلبوم های تمام خوانندگان رو برای دانلود میذارن باید فروش هم کمتر بشه !!!
Iran, Islamic Republic of
علت این ها ارائه غیر مجاز این موسیقی در تمام سایت ها هستش!
باید فرهنگ حمایت از هنرمندان با خریدن محصولات انها در بین مردم رایج ..همچنین با سایت ها متخلف برخورد شود.
Iran, Islamic Republic of
سلام اینکه مردم موسیقیپاپ رو دوست ندارند به معنی دوست داشتن موسیقی سنتی هست؟
Iran, Islamic Republic of
علت اين شكست ها به پر شدن گوش مردم از وزوز يك سري خواننده مگسي هايي است كه در هفته، شاهد بروز 14 تا از اين خواننده ها ي نوظهور ناشي و جوان هستيم معلوم است ديگر صداي خرمگسان اصلي به گوش نمي رسد! آنهم با اين قانون كپي رايت و دسترسي گسترده مرم به حافظه هاي فلش!
Iran, Islamic Republic of
خوب اين هم ميگفتيد كه نصف آلوم هاي پاپ يا بيشتر دانلود شدند. البته اين اهنگ هاي رپ مسخره كه موسيقي ما را در خودش بلعيده تاثير زيادي در اين امر داشت.
Iran, Islamic Republic of
تحلیلی که ارائه دادید تحلیل دست و کاملی نیست. میزان استقبال موسیقی را فقط نمی توان از روی تعداد فروش آلبومها تعیین کرد بلکه باید میزان دانلود آن آلبوم در اینترنت را نیز در نظر گرفت
کافیست که نام یکی از همین آلبومها را در اینترنت جستجو کرده و تعداد دانلود آن را مشاهده نمایید
Iran, Islamic Republic of
سلام ...
متاسفانه اصل کپی رایت در کشور رعایت نمی شود و کاهش فروش بیشتر ناشی از کپی برداری های غیرمجاز است ...
Iran, Islamic Republic of
واقعا كي حاضره پولشو براي گوش دادن يك مشت مزخرف و چرنديات هدر بده