جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
سه شنبه با حج و زیارت

توقف پرواز به عربستان

دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب: 60768
ري شهري : مخالف افزايش تعداد زائران هستم

سرپرست حجاج ايراني گفت به دليل محدوديت امکانات، مخالف افزايش تعداد زائران خانه خدا از هشتصد هزار نفر به يک ميليون نفر در سال هستم. 

حجه الاسلام والمسلمين ري شهري نماينده ولي فقيه در امور حج و سرپرست حجاج ايراني امروز در جمع مديران ثابت هتلها در شهر مدينه تاکيد کرد، افزايش کمي تعداد حجاج از هشتصد هزار کنوني به يک ميليون نفر در سال مستلزم ايجاد امکانات متناسب است . 

وي افزود سياست بعثه مقام معظم رهبري ان است که به ميزاني زائران را به سرزمين وحي اعزام کنيم که قادر به جلب رضايتمندي انها باشيم و امکانات کنوني قادر به پشتيباني از اعزام يک ميليون زائر نيست. 

نماينده ولي فقيه در امور حج ضعف اطلاع رساني به زائران را بزرگترين مشکل فعاليتهاي مرتبط با حج دانست و گفت: بايد زائر پيش از عظيمت به حج با تمام کاستي ها اشنا شود تا با امادگي کامل و انتظارات منطقي راهي اين سفر شود.

نماينده مقام معظم رهبري در امور حج همچنين تاکيد کرد ، با هتلهايي که شبکه هاي ماهواره اي را در دسترس زائران قرار مي دهند بايد لغو قرارداد شود. 

بررسی اعزام به حج تمتع

رئيس سازمان حج وزيارت گفت: وضعيت نهايي اعزام به حج تمتع پس از اعلام نظر و هماهنگي با مراجع ديني اعلام خواهد شد. 

مصطفي خاکسار قهرودي افزود: کميته کشوري آنفلوآنزا پيشنهاد کرده است که براي اعزام زائران به حج تمتع با توجه به گسترش آنفلوآنزاي نوع A در کشور عربستان ،‌ محدوديت هايي اعمال شود.

وي تصريح کرد: اين محدوديت ها همانند سفر عمره مفرده شامل ممنوعيت سفر افراد داراي بيمارهاي مزمن ، مصرف کنندگان داروهاي سرکوب کننده ايمني ،زنان باردار ، کهنسالان بالاي 65 سال و کودکان زير 10 سال است. 

توقف پروازهای ايران به عربستان
 
سخنگوي سازمان هواپيمايي کشور از قطع پرواز هاي ايران به کشور عربستان از 20 مرداد ماه سال جاري به دليل جلوگيري از شيوع بيماري آنفلوآنزاي نوع A در ايران خبر داد.

رضا جعفرزاده اظهار داشت: «به دليل جلوگيري از شيوع بيماري آنفلوآنزاي نوع A، در ماه مبارک رمضان هيچ گونه پروازي از کشور ايران به عربستان انجام نخواهد شد.»



نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *