جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴
۱۵

چند درصد مردم ایران موافق برنامه هسته ای هستند؟

يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 431588
در نظرسنجی مشترک دانشگاه مریلند و دانشگاه تهران مشخص شد که ۹۴ درصد پاسخگویان اعلام کرده‌اند برنامه هسته‌ای برای ایران اهمیت زیادی دارد.
چند درصد مردم ایران موافق برنامه هسته ای هستند؟
به گزارش جهان به نقل از نسیم، در این نظرسنجی که دانشگاه مریلند با همکاری دانشگاه تهران از مردم ایران انجام داده، از پاسخگویان پرسیده شده است: «آیا تحریم‌های خارجی بر اقتصاد ایران تاثیر منفی گذاشته یا سوء مدیریت اقتصادی بیشترین تاثیر منفی را بر اقتصاد ایران داشته است؟»

نتایج این نظرسنجی حاکی است از نظر ۶۴ درصد پاسخگویان، سوء مدیریت اقتصادی و از نظر ۲۶ درصد، تحریم‌های خارجی بیشترین تاثیر منفی را بر اقتصاد کشور داشته است. ۱۰ درصد نیز گزینه «نمی‌دانم» را انتخاب کرده‌اند.

همچنین از پاسخگویان پرسیده شده است: آیا برنامه هسته‌ای برای کشور ایران اهمیت دارد یا خیر؟

نتایج حاکی است ۹۴ درصد از پاسخگویان معتقدند برنامه هسته‌ای برای کشور اهمیت زیادی دارد و ۳ درصد بر این باورند که این مساله اهمیت چندانی برای کشور ندارد. ۳ درصد نیز گزینه «نمی‌دانم» را انتخاب کرده‌اند.

در این نظرسنجی از پاسخگویان پرسیده شده است: هدف ایران از توسعه برنامه هسته‌ای برای اهداف نظامی است یا اهداف صلح آمیز دارد؟

نتایج حکایت از این دارد که ۷۲ درصد از پاسخگویان معتقدند ایران از توسعه برنامه هسته‌ای، اهداف صلح آمیز همچون تامین نیازهای پزشکی و درمانی دارد و ۲۰ درصد هم معتقدند ایران اهداف نظامی دارد. ۸ درصد نیز گزینه «نمی‌دانم» را انتخاب کرده‌اند.

این نظرسنجی توسط یک سازمان مستقل نظرسنجی وابسته به دانشگاه مریلند و با همکاری مرکز پژوهش افکار عمومی دانشگاه تهران انجام شده است.

روش آن به صورت مصاحبه تلفنی با ۱۰۰۹ بزرگسال بوده و از ۲۲ اردیبهشت تا ۷ خردادماه ۱۳۹۴ انجام و نتایج آن نیز ۶ تیر منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مسئله هسته ای و فن آوری های نوین مسئله ای نیست که مردم به اهمیتش آگاه نباشن و ندونن که این موضوع در نسل های بعدی کشور چه تاثیرات شگرفی داره...
این میزان موافقت طبیعیه.
Iran, Islamic Republic of
مردم موافقن ولی توقع دارن که اگر بشه این مسئله با هزینه کمتری برای کشور به دست بیاد...
البته احساس میکنم که اگر گیر کنن هم در نهایت هسته ای رو می خوان حتی اگه تحریم ها بدتر از این بشه.
Iran, Islamic Republic of
به نظرم در این نوع موضوعات باید وحدت رویه بیشتری در کشور باشه. می بینید که مردم پای کار هستن. تذکرات رهبر مبنی بر وحدت بین سیاسیون هم مشخصه.
ولی انگار بعضی نفع خودشون رو در فعال کردن گسل های جامعه میدونن که جز حرفهای تفرقه افکن از گلوشون چیزی بیرون نمیاد.
امید اصفهان
داستان حکمیت صفین در زمان امام علی (ع)
در جنگ صفین لشگریان امام علی با ((حیله ای)) که از عمروعاص خوردند درحالی که در یک قدمی پیروزی بودند جنگ ناتمام ماند و قرار شد یک حَکم از کوفه و یک حَکم از شام درباره جنگ تصمیم گیری کنند که لشگریان تندروی امام علی ابوموسی اشعری و شامیان هم عمروعاص را انتخاب کردند که عمروعاص با ((حیله گری)) ابوموسی را فریب داد اما چطور؟
در جلسه ای دونفره تصمیم گرفتن یک شورای شش نفری خلیفه را انتخاب کند و هنگامی که خواستن به منبر بروند و این خبر را به مردم بدهند عمروعاص((حیله گر)) به ابوموسی گفت که اول او به منبر برود و ابوموسی در منبر گفت همانگونه که انگشتر رو از دستم دراوردم علی و معاویه را عزل میکنم
سپس وقتی که عمروعاص به منبر رفت گفت همانگونه که انگشتر را دراوردم علی را عزل و همان گونه که انگشتر در دست میکنم معاویه را خلیفه قرار میدهم
.
.
.
عمروعاص الان امریکا و اسراییل هستند که تعداد اندکی از ایرانی ها خیلی راحت فکر میکنند که به فکر ایران هستند ولی به جز مکر و حیله چیزی نیست
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم که این موضوع برای کشور به خوبی حل بشه و جلوی پیشرفت کشور گرفته نشه.
اونهايي كه بالاي دو سه ميليون درامد دارند براشون مهم نيست كه توافق بشه يا نشه . چون در رفاه دارن زندگي مي كنند . حالا چند نفر در ايران بالاي دو سه ميليون حقوق مي گيرند
قريشي
قطعا ايران زندگي نميگني برادر.
اولا كه تقريبا تمام حقوق بگيران حدود 2 ميليون حقوق ميگيرند.
ثانيا با 2 ميليون كه هيچ، با 500 هزار تومان هم ميشود با قناعت و توكل زندگي آرام و عاقبت خير داشت
.... اما بدون توكل(اكثيت ما،مثل خودم) با 2 تومان امورات به زور ميگذرد ، رفاه كامل پيش كش.
Iran, Islamic Republic of
دولت میگه حقوق تامین اجتماعی 700 تومنه اجازه یک خونه 600 تومن با 100 تومن میه زندگی کرد . مثل اینکه حالت خوش نیست
هم خودم هم خیلیایی که میشناسم، حقوقشون به 600 هم نمیرسه اما براشون توافق بشه یا نشه خیلی مهم نیست، چون یقین داریم توافق هم بشه تا مدیریت درستی نباشه، تغییر خاصی نخواهیم دید.

به مدیریت این دولت هم هیچ امیدی نیست
Iran, Islamic Republic of
انرژی هسته ای وصنایع مرتبط با ان متضمن آینده ی مملکت و بچه های ما است. مرگ بر آمریکا و آل سعود
محسن
Iran, Islamic Republic of
با بیچاره شدن مردم انرزی هسته ای به چه درد می خورد اگرمردم به فقر دچارشوند ایمان می رود وقتی ایمان نباشد انرزی هسته ای برای چه می خواهیم اگر گفتیم ما فقیر هم باشیم ولی ایمان داریم برخلاف گفته حضرت علی(ع) حرف زدیم.
Iran, Islamic Republic of
ایمانت از تحلیل مسایل پیرامونت پیداست. با این درجه از توکل و استقامت خود را با ایمان هم می دانی؟!!!!
بیچاره اگر همین هسته ای نباشد که تا چند سال دیگه هم همین نون هم گیرت نمی آد؟! می فهمی آدم باایمان! یه خرده مطالعه کن بعد حرف بزن مجبور نیستی در مورد موضوعی که نمی دانی ...
علی
Iran, Islamic Republic of
برادر چیز فهم حرف حق تلخه سری به اطرافت که بزن ببین کسانی که در خانواده اشان بیمار خاص دارند چه می کشند تابفهمی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا یکی و فقط یکی از کاربردهای و فواید فعالیتهای هسته ای همین تولید ایزوتوپها برای تولید دارو و درمان بیماریهای سخت وصعب العلاج است تا مجبور نباشیم دارو را به چند برابر قیمت از آنها بخریم و همیشه چشممان به دست آنها باشد و آنها هم هی شل کن سفت کن راه بیاندازند و ما هم تبدیل بشویم به یک کشور همیشه عقب مانده به لحاظ تکنولوژی وفناوری روز دنیا که از تامین احتیاجات خودمان عاجز باشیم.
این یعنی همان استعمار علمی و فنی و صنعتی و تکنولوژِی و برای حفظ این فاصله با کشورهای موسوم به جهان سوم (مثل ایران) و تثبیت این انحصار علمی غرب چه چیزی بهتر از ابزار تحریم و متاسفانه برای پیشبرد این نیرنگ چه چیزی بهتر از نیروهای داخلی کشور که حکم ستون پنجم را برای دشمن بازی کنند و ...
شما آقای علی بسیار چیز فهم و دغدغه مند چرا در زمین آنها بازی می کنید و شده اید بلندگوی آنها در داخل کشور؟!
آخه چقدر کج فهمی از کلام معصوم؟؟؟

یعنی به نظر شما همه فقرا بی ایمانند؟؟؟!!!

درحالیکه همیشه تاریخ اکثر حامیان دین همین فقرا و به فرموده امام خمینی پابرهنگان بودند؟

نه عزیز اون ایمان افرادی که فقط ایمان ظاهری دارند با فقر میرود نه مومن واقعی