جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴
۳

نارضایتی بانوان از حراست متروی تهران

چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب: 356681
اخیرا در مترو تهران، آقایان به واگن‌های اختصاصی بانوان می‌روند که حراست مترو در مقابل این اقدامات واکنش نشان نمی‌دهد و در مقابل درگیری‌های بانوان با آقایان هیچ واکنشی از خود برای حفظ امنیت بانوان نشان نمی‌دهد.
به گزارش جهان، به نقل از سرج۲۴،متروی تهران به عنوان یکی از خدمات کلان حمل و نقل شهری در تهران روزاه میلیون‌ها نفر را در سطح تهران جابجا می‌کند؛ در این میان با وجود تراکم جمعیت موجود در قطارهای این ناوگان حمل و نقلی و ایجاد فضایی امن برای قشر خانم متروی تهران ابتدا و انتهای قطارهای مترو را در اختیار اخانم ها قرار داده است؛ این اقدام در سال های اخیر در حالی طراحی و اجرا شده است که ضرورت حفاظت و ایجاد نظم از سوی حراست مترو برای عدم اجازه ورود آقاین به این واگن های اختصاصی را می طلبد.

در یکی از ایستگاه‌های مترو تهران شاهد درگیری یکی از بانوان با آقایانی بود که به واگن اختصاصی بانوان رفته بودند و برای اعتراض به این مسئله از قطار خارج می‌شود که با عدم واکنش حراست برای تأمین امنیت این خانم مواجه می‌شود و راننده قطار نیز درها را بسته و وسایل این مسافر در مترو می‌ماند.

یکی از مسئولین مترو گفت: بارها این اتفاق افتاده است که خانم‌ها از قطار بیرون آمده اند و برای این مسئله اعتراض کردند، حتی یک مورد بود که شخص نوزاد ۲ ساله خود را در قطار جا می‌گذارد و برای اعتراض به بیرون می‌آید که راننده قطار در را می بندد و حرکت می‌کند.

بر اساس این گزارش،این اقدامات گفته شده در حالی صورت می‌گیرد که حراست مترو تهران هیچ اقدامی را در جهت تأمین امنیت واگن‌های بانوان انجام نداده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به نظرم خود مردم می توانند نظم را برقرار کنند کمااینکه در میلیون ها بار سفر هیچ اتفاقی نمی افتد.
حال یک بار یک چیزی شاید شده باشد.
اما مردم ما نجیب هستند و خود با تخطی های احتمالی برخی افراد برخورد می کنند.
خانمها خودشون که حسابی میان تو واگن آقایون و اصلا رعایت نمیکنن
غابدزاده
نه عزیزمن! خانه ازپای بست ویران است ! تاسیاست غیرتمندانه ومومنانه ازبالاابلاغ نشودحراست و....هیچ کاری نخواهندکرد! بنده مکررآشاهدعکس قضیه هم بوده ام متاسفانه خانمهایی درشرایط تراکم وشلوغی باگستاخی واردواگن آقایان میشوند بدیهی است درچنان شرایطی، خوشبینانه اش این است برای اینکه به آنخانمها تنه نخورد لزومآبه اندازه 2یا3نفر جارااشغال میشود! درغیراینصورت هم .....بوده وقتیکه آقایی انتقاد میکنندعده ای افرادقانون گریزویامتسامح ویا...بلافاصله دخالت کرده وازاین هرج ومرج دفاع میکنند!!/نتیجه :شهرداری بی تفاوت است درشرایطی که بعضی کشورهای غیراسلامی واگن متروهارا تفکیک کرده وبرای مقررات ابلاغی خودضمانت اجرا هم درنظرمیگیرند مابه عنوان مسلمان وام القرای اسلام بانهایت تاسف واگرا شده وازخودغربیهاهم غربی ترشده ایم!شهرداری به نرخ روز کارفرهنگی میکنددرجاهایی مشاهده میکنیم تبلیغات جالب وپرزرق برق روی دیوارها،واگنها ودرسطح خیابانهابه نمایش میگذارداما(ترک واجب کرده وسنت بجاآورده است!)نسبت به یک امرواجب(دین اسلام :مردوزن نامحرم نمیتواننددریک مکان حتی نمازبخوانند !)بی خیال است =ترک واجب کرده معروف ومنکرجایش عوض شده اگرواقعآ شهرداری عذر موجهی دراین زمینه دارد بایدقوه قضائیه باستناد پیشگیری ازوقوع جرم شهرداری راملزم به اجرای تفککیک زن ومرددرمترو واتوبوسرانی نمایدتوضیحآحدودیکسال است که اتوبوسهاهم دچارهمین عارضه اختلاط زن ومردشده وجروبحث درگیری مشاهده شده/والعاقبـت للمتقین