دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۶

جمله مشترک رهبر معظم انقلاب به همه کاندیداهای ریاست جمهوری

سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 285418
این روزها اخباری از دیدار کاندیداها و شخصیتهای سیاسی از جریانات مختلف، با رهبر انقلاب و مراجع تقلید در محافل سیاسی و رسانه ای منتشر می شود که یک جمله مشترک در همه آنها وجود دارد.
جمله مشترک رهبر معظم انقلاب به همه کاندیداهای ریاست جمهوری
به گزارش جهان، آنچه که در این زمینه مهم به نظر می رسد این است که هم رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی‌شان و هم مراجع عظام تقلید در بیانیه هایی صراحتا بیان داشته اند که بر هیچ کاندیدایی نظر ویژه ندارند و دیدارها تنها جنبه توصیه ای داشته و به درخواست خود کاندیداها بوده است.

در همین زمینه خبرنگار جهان کسب اطلاع کرد که از میان کاندیدای ریاست جمهوری که با مقام معظم رهبری دیدار داشتند ایشان یک جمله ثابت را به همه این افراد تکرار داشته اند:

"نه می گویم بیایید، نه می گویم نیایید و تکلیف نمی کنم ."

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب در روز اول فروردین ماه در حرم مطهر رضوی در همین باره عنوان کردند: رهبری، یك رأی بیشتر ندارد. بنده‌ی حقیر مثل بقیه‌ی مردم، یك رأی دارم؛ این رأی هم تا وقتی كه در صندوق انداخته نشود، هیچ كس از آن مطّلع نخواهد بود. حالا ممكن است آن كسانی كه صندوق دست آنها است، بعد باز كنند، خط اين حقير را بشناسند، بفهمند بنده به چه كسی رأی دادم؛ اما تا قبل از رأی دادن، كسی مطّلع نخواهد شد. اينجور نيست كه كسی بيايد نسبت بدهد كه رهبری نظرش به فلان است، به بهمان نيست. اگر چنين نسبتی داده شد، اين نسبت درست نيست. البته اين روزها با اين وسائل عجيبِ رسانه‌ايِ كنونی ــ‌ اين پيامكها و امثال اينها ــ متأسفانه حرفهای گوناگون، نسبتهای گوناگون به اشخاص گوناگون، رواج دارد. گاهی ممكن است يك نفر هزاران پيامك بفرستد. برای من گزارش دادند كه ممكن است در ايام انتخابات، روزی چند صد ميليون پيامك رد و بدل شود. مراقب باشيد، تحت تأثير اين چيزها قرار نگيريد؛ نگاه كنيد، تشخيص بدهيد، اصلح را بشناسيد و برای ادای تكليف، اسم او را به صندوق رأی بيندازيد. البته هر كسی و يا فعالان سياسی ميتوانند ديگران را هم با نظر خودشان همرأی كنند ــ اين اشكالی ندارد ــ اما از حقير كسی چيزی در اين زمينه نخواهد شنيد. در عين حال مردم ميتوانند به همديگر بگويند، سفارش كنند، تأكيد كنند، توصيه كنند، يكديگر را توجيه كنند و به هم كمك كنند برای شناخت اصلح. به هر حال آنچه كه ملاك عمل است، رأی آحاد مردم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *