شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

جزئیاتی جدید از شکار پهپاد اسرائیلی

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب: 377317
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی جزئیات جدیدی از نشست هیأت رئیسه کمیسیون متبوعش با فرماندهان نظامی پیرامون پهپاد رژیم صهیونیستی ارائه کرد.
به گزارش جهان؛ علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، جزئیاتی از نشست امروز هیأت رئیسه متبوعش با فرماندهان نظامی پیرامون شکار پهپاد صهیونیستی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به موفقیت افتخارآمیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ساقط کردن پهپاد رژیم صهیونیستی از امیر اسماعیلی به عنوان فرمانده پدافند و سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه برای حضور در کمیسیون دعوت کردیم، گفت: آنها در جمع اعضای هیأت رئیسه گزارشی پیرامون این موضوع ارائه کردند؛ توضیحات نشان داد ما توانمندی‌های بالایی در این زمینه کسب کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رادارگریز بودن پهادها و نقطه‌ای بودن آنها در فضا تصریح کرد: همین موارد تشخیص پهپادها را بسیار دشوار و سخت می‌کند، یعنی وقتی حزب‌الله لبنان موظف می‌شود ایوب را به عنوان یک پهپاد به عمق ۴۰۰ کیلومتری خاک رژیم صهیونیستی بفرستد، آن هم با تجهیزات مهم راداری که آمریکا در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده می‌توان فهمید که کار به چه میزان دشوار است.

بروجردی به موفقیت‌های کشورمان در عرصه پهپادها اشاره کرد و افزود: شناسایی و انهدام پهپادها یک گام مهم است که ما توانسته‌ایم آن را انجام دهیم و همین موضوع یک قضاوت جهانی در باره توانایی‌های دفاعی در جهانیان داشته است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی‌های دفاعی کشورمان اظهار داشت: با بازدید از این نمایشگاه می‌توان دریافت که وضعیت دفاعی ما قابل مقایسه با گذشته نیست، ما بسیاری از توانایی‌های دفاعی را بصورت بومی دارا می‌باشیم و نسبت به گذشته به مراتب وضعیت بهتری داریم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا مشخص است این پهپاد از خاک کدام کشور به پرواز درآمده، گفت: دوستان در سپاه در حال بررسی هستند و به موقع خودشان اعلام خواهند کرد.

بروجردی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه در صورت مشخص شدن کشوری که پهپاد از آن پرواز کرده است، جمهوری اسلامی ایران چه واکنشی نشان خواهد داد، گفت:‌ وزارت خارجه باید با جدیت این موضوع را پیگیری کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *