سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

ورود دام غیرمجاز عامل بروز تب کریمه‌ کنگو

پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 226206
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ورود دام غیرمجاز از کشورهای همسایه و ذبح غیر بهداشتی، مهمترین عوامل بروز تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان هستند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سید مهدی طباطبایی عصر چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت نگهداری غیر بهداشتی دام در زاهدان اظهار داشت: تب کریمه‌ کنگو، یکی از بیماری‌ های مشترک بین انسان و دام است که در صورت عدم مراجعه به موقع به مراکز درمانی، موجب مرگ بیمار می‌ شود.

وی آموزش و اطلاع ‌رسانی به مردم و مشارکت ارگان ‌های مسئول در ساماندهی جایگاه دامی در مرزهای استان را از جمله راهکارهای مهم برای کاهش موارد بروز بیماری در استان دانست.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: فعالیت غیر قانونی کشتارگاه در شهرک دامداران زاهدان موجب شده این شهرک به عنوان یکی از کانون‌ های بحرانی بروز CCHEتبدیل شود.

غلامرضا سرگزی خواستار برخورد جدی با قصابان متخلف این محدوده شد.

وی افزود: تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و دام است که در اثر تماس انسان با گوشت، خون و ترشحات حیوان آلوده و گزش کنه آلوده به انسان منتقل می‌ شود.

وی بیان داشت: براساس توصیه پزشکان، خانواده‌ ها پس از خریداری گوشت قرمز و قبل از قطعه قطعه کردن، آن را به مدت 24 ساعت در طبقه پایین یخچال نگهداری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *