جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲

افزایش حق مسکن و بن کارگری

يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 283807
سرپرست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در خصوص افزایش حق مسکن و بن کارگری گفت: حق مسکن و بن کارگری در دستمزد ۹۲ به زودی با حضور شرکای اجتماعی در جلسه شورای عالی کار تعیین خواهد شد.
افزایش حق مسکن و بن کارگری
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اسدالله عباسی در حاشیه مراسم دیدار دوستانه منتخبان کارگران کشور و تیم ملی فوتسال افزایش حق مسکن و بن کارگری را در آستانه هفته کارگر خبر خوش برای کارگران خواند و اظهار داشت: در آخرین جلسه تعیین دستمزد 92 در شورای عالی کار ، نمایندگان کارگران و کارفرمایان توافقاتی را مبنی بر افزایش قدرت خرید کارگران داشتندکه به زودی مباحث مورد نظر با توافق شرکای اجتماعی تعیین تکلیف شده و به هیئت دولت فرستاده خواهد شد.
 
وی در خصوص خدمات رفاهی ، فرهنگی و ورزشی کارگران  ادامه داد: تا قبل از انقلاب اسلامی 19 مجموعه رفاهی و ورزشی در اختیار کارگران قرار داشت که این تعداد اکنون به 295 مجموعه رسیده است .
 
عباسی با اشاره به اینکه سال گذشته  به عضویت فدراسیون کارگری جهان در آمده ایم خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم تا خدمات مجموعه‌های رفاهی ، فرهنگی و ورزشی کارگران را افزایش دهیم.
 
* قانون کار به دولت باز نمی‌گردد 

 
سرپرست وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه پیش‌نویس لایحه اصلاح قانون کار با نظر شرکای اجتماعی تهیه و به مجلس فرستاده شد افزود: اکنون این پیش نویس در کمیسیون اجتماعی با نظر نمایندگان کارگری و کارفرمایی در حال بررسی است .
 
عباسی تاکید کرد: پس از بررسی و نهایی شدن، این لایحه درصحن مجلس به تصویب می‌رسد و امکان بازگشت مجدد به دولت وجود ندارد.
 
* شکایت تشکل‌های کارگری از دستمزد 92 غیرقانونی است
 
عباسی با اشاره به افزایش مجدد دستمزد 92 خاطر نشان کرد: دستمزد کارگران برای سال جاری با توافق نمایندگان کارگری و کارفرمایی در جلسه شورای عالی کار به تصویب رسید. بنابراین هر گونه شکایت از دستمزد غیرقانونی است و جنبه سیاسی دارد.
 
عباسی ادامه داد: دستمزد 92 به صورت قانونی تعیین شده است و نیازمند بررسی مجدد در دیوان عدالت اداری نیست. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *