شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۳۷
اظهاراتی عجیب از یک مسوول جمهوری اسلامی

وزیر ارشاد: عمره را سیاسی نکنیم

چهارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 164403
محمد حسيني، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشي درباره صدور رواديد عمره، گفت: به ‌دليل اجتماع اعتراض‌آميزي كه براي كنسولگري عربستان در مشهد انجام شد، براي مدت كوتاهي رواديدهاي عمره صادر نشد؛ اما اكنون رواديد‌ها صادر مي‌شود و رفت و آمد عمره به‌ خوبي انجام مي‌گيرد.

وی ادامه داد: به هر حال، اختلاف نظر سياسي وجود دارد؛ اما مسأله عمره مربوط به جهان اسلام است و نبايد اين مسائل با سياست گره بخورد که امتداد موج بیداری اسلامی در کشورهای عرب زبان به ویژه در کشورهای یمن و بحرین با رفتار متناقض غرب مواجه شده است. اما ایران که در برابر این قیام‌ها مواضع شفافی داشت از سوی برخی کشورهای ذی‌نفع منطقه متهم به دخالت در اوضاع داخلی این کشورها شد.

به گزارش جهان متهم نمودن ایران به "دخالت" یک نوع بازی با افکار عمومی است تا جنایات صورت گرفته و در حال وقوع بحرین و یمن تحت الشعاع قرار گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه آل سعود از جمله کسانی بود که در سخنانی به حمایت ایران از مردم بحرین واکنش نشان داد و این موجب شد تا برخی مناسبات دو کشور از جمله برگزاری مراسم عمره تحت شعاع قرار گیرد.
گرچه از سال گذشته تاکنون چندین مرتبه سخن از تعطیلی حج عمره و حتی تمتع به میان آمده و در مرحله اجرا تنها این محدودیت بوده که اعمال شده اما تاکنون اقدام قاطعی از سوی جمهوری اسلامی ایران در برابر مواضع غیر دیپلماتیک آل سعود صورت نگرفته است.

این رفتارها در نوع برخورد کشور عربستان با زائران ایرانی بیت الله حرام هم دیده می شود تا جایی که بی احترامی به مقدسات شیعیان در ملا عام و ناسزاگویی به ائمه اطهار ایرانیان زائر را تحت مضیقه قرار داده است.

اما در حالی که انتظار می‌رود با تمام این رفتارها و اظهارات خارج از عرف دیپلماتیک آل سعود برخوردی جدی همانند آن اتفاقی که سال ۶۶ افتاد صورت بگیرد وزیر فرهنگ و ارشاد امروز در اظهاراتی عجیب عنوان کرده: نبايد مسائل سياسي ارتباط‌هايي مانند عمره را تحت‌الشعاع قرار دهد!

محمد حسيني امروز در حالی اینگونه سخنان را بر زبان می‌آورد که شیعه در فقه خود سیاست را عین دیانت و دیانت را عین سیاست می‌داند و این همان اصولی است که سال‌ها برای نابودی آن سعی شده است.

گفتنی است برخی از علما از جمله آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام قم عربستان را تهدید به تعطیلی عمره مفرده کرده و خواستار تغییر وضعیت در مواضع و رفتار حاکمیت آل سعود شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ما به اندازه کافی از دست مسائل فرهنگی توی کشور ناراضی هستیم حالا دیگه ایشون میاد و اصول انقلاب ما رو زیر سوال میبره؟ مگه امام نفرمود که دین ما عین سیاست ماست!!!!؟ پولی که سازمان حج و زیارت ما و حجاج ما توی عربستان خرج می کنند هزینه خرید سلاح برای کشتار شیعیان بحرین می شه؟؟؟ امان از بی بصیرتی امان.............
United States
خوب منم موافقم دلیلی نداره عبادت کردن خدا به بحث های سیاسی که این روزا درگیرش شدیم وارد بشه .همچین عجیب نیست
Iran, Islamic Republic of
مگه مجبوري در باره مسائلي كه بايد در كلان مملكت تصميم گيري بشه حرف بزني؟
Iran, Islamic Republic of
از کی دین از سیاست جدا شده؟
Iran, Islamic Republic of
مشکل ریشه ای تر از این حرف هاست . این حرف آقای وزیر نشان می دهد که ایشان در عمق اعتقاداتشان سیاست را جدای از دیانت می دانند . از این سخنان معلوم است ایشان دفاع از بیداری اسلامی منطقه را سیاسی می دانند و اعتقادی و دینی نمی دانند .
Iran, Islamic Republic of
نمی دونیم چرا هرکه وارد کار اجرائی میشه، به دخالت دین در سیاست گیر میده
Iran, Islamic Republic of
آقاي وزير حتما به اين هم اعتقادي ندارند كه ديانت ما عين سياست ماست
و فقط با اين ديدگاه مي شود اوضاع فرهنگي جامعه(سينما و تاتر) را توجيه كرد چون وقتي سياست از ديانت جدا باشد حتما فرهنگ هم از ديانت بايد جدا باشد و...
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه! عربهای وهابی قاتل هم میفهمن که دین از سیاست جدا نیست و بخاطر حرکت سیاسی دانشجویان، صدور روادید عمره رو متوقف میکنن! بعد بعضی از این آقایون داخل نظام جمهوری اسلامی که اصولش بر پایه سیطره دین بر سیاسته میخوان این دو مقوله رو از هم جدا کنند.
Iran, Islamic Republic of
ببینید به نظرم همین خبر شما موضوع رو پیچیده تر میکنه.اتفاقا باید تحریم حج غیر دولتی باشه.اینطوری مشکل دیپلماتیک پیدا نمی کنیم.تورو خدا دست از اختلاف افکنی بردارید
Iran, Islamic Republic of
امام امت، حج را که عمل واجب بود به خاطر تنبيه آل سعود تحريم کرد، عمره مفرده که عملی مستحبی است؛ آيا دفاع از مظلوم که واجب عينی شرعی است فدای مستحب می کنند؟
Iran, Islamic Republic of
لازم به ذکر است که دفاع از برادران و خواهران شیعه و مقابله با رژیم سعودی جنایتکار مهمتر از عبادت مستحب(عمره) است. باید به نظر علما توجه کرد. اکثر کسانی که با آنها صحبت کرده ام با تحریم عمره موافق اند.
Iran, Islamic Republic of
با سلام ، تحریم حج یک نوع اعتراض به جنایات آل سعود و آل خلیفه است و قطعا بازتاب جهانی خواهد داشت
Iran, Islamic Republic of
اگرچه آقای حسینی بسیار بزرگوار و سلیم النفس هستند اما رویکردهای ایشان در مسئله فرهنگی صحیح نیست و چه در مسائل داخلی (مانند سینما) و چه در مسائل خارجی (مانند همین بحث عمره) لطافت و تسامح بیش از حد نشان میدهند.
انشالله خداوند این بزرگوار را برای جمهوری اسلامی البته در پست های متناسب تر با روحیات و تفکراتشان حفظ نماید.
Iran, Islamic Republic of
ایشون یا معنی سیاسیت رو نمی دونه یا معنی عمره رو .
Iran, Islamic Republic of
تنها سياستي كه پدر مادر دارد، دين اسلام است. دين اسلام مرز بندي ها رو مشخص كرده و لازم به حرف هاي افراد متفرقه براي تعيین تكليف نيست.
امان از بي بصيرتي!!!
Iran, Islamic Republic of
اقای وزیر حجی که درش کمک به مردم مظلوم نادیده گرفته بشه مفهوم امریکایی داره.شما که متولی فرهنگ کشورید این را میگید از سبزیها که همین رو تکرار میکنند انتظاری نیست. در اداره ما وقتی از بحرین حرف می زنیم اونها هم همین رو میگن.میگن بابا دیگه همه چی رو سیاسی نکنیید.آه وافسوس
که شما و وزارتخانه شما تاحالا هیچ اقدامی در زمینه حمایت از مردم مظلوم بحرین نکرده.
Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر این بی تفاوتی وبرخوردسست شما=غیرسیاسی!پولهارابه عربستان بابت اعمال مستحبی !وکمک به ارتش اشغالگروجنایتکار وذریه یهود بنی قینقاع راچه می نامید؟امیدوارم بفهمید که ناخواسته داریددرجهت خیانت وجنایت آل سعود وخواست آمریکا قدم برمیدارید!
Germany
حالا اینم به اصطلاح سیاسی کردن و سیاسی نکردن به گوشش خورده ولی نمیدونه کجا باید بکار ببره.
آقای وزیر ارشاد !! برو صحیفه امام برن یه بررسی کنن ببین امام راجع به حج و سیاسی بودن آن چه فرمودند
Iran, Islamic Republic of
برنامه های فرهنگی ایشان هم شبیه دوران وزارت آقای مهاجرانی می باشد.
Iran, Islamic Republic of
آقا باید از این فرصت استفاده کرد. تا کی باید ما بچه شیعه ها و ایرانی ها در مقابل این جنایت خوار در چشم و استخوان در گلوی باقی بمونیم.
Iran, Islamic Republic of
با اینکه همه ما دل سوخته غربت و مظلومیت ائمه بقیع(ع) و رسول الله(ص) هستیم ولی من به شخصه تا موقعی که این حرامی های وهابی آل سقوط اونجا هستن به عربستان نخواهم رفت.
Iran, Islamic Republic of
بجاي حج رفتن مردم به عربستان فكري بحال مردم مسكين بكنند كه برخي ها هم نان شب ندارند كه بخورندوياسرمايه اي جهت كاروزندگي داشته باشند وهمچنين كليه اين مخارج درعربستان برعليه خودمان استفاده مي شودونيازي به حج عمره نيست وبجاي اين هزينه چندهموطن عزيزمان رادستگيري نمائيم كه اجروثواب آب چندين برابرحج مي باشدوسبب تزكيه نفس نيزميشود
اقا وجدانن این همه پول رو از این مملکت چرا میبرید و به دهان گشاد اعراب میریزید
بعدش با کلی بد و بی راه و بی حرمتی مواجه میشید
چرا
Iran, Islamic Republic of
سلام ،فکر می کنم اگر حج بروند اشکالی ندارد ولی یک تصمیم دیگر بگیرنداین را صاحب نظران بررسی کنند مثلا مطلقا نگذارند هیچ کدام از حجاج اجناس خریداری یا به کشور وارد کنند یا مراجع محترم قدم پیش گذارند وبه خاطر کمکی که از این پولها به عربستان برای کشتن شیعیان می شود خرید را حرام اعلام کنند البته مراجع خودشان بهتر می دانندولی کسانی پیش قدم شوند برای توضیح بیشتر به مراجع.
Bahrain
به قول سريال پايتخت، اين آقا احتمالا تحت تاثيره!!! مكتب ايرانيه.
Iran, Islamic Republic of
آقاي وزير به اصطلاح ارشاد
عمره و حج را امام باقر ع سياسي كردند آنگاه كه وصيت فرمودند براي من 5 سال در مراسم حج در بين حاجيان عزاداري برگزار كنيد
ظاهرا شما تاريخ اسلام نخوانده ايد!!
آقای وزیر اصولگرا تو دیگه چرا؟
چرا جلوی امر مستحبی رو به خاطر امر واجب نمی گیرید؟
عمره مستحب است ولی یاری رساندن به مسلمان الخصوص شیعیان واجب!!!
Iran, Islamic Republic of
این آقا نتونست سینمای فاسد رو اصلاح کنه حالا ....
United States
من با رفتن ایرانیها به حج کاملا موافق هستم، چون اول - انقلاب ایران را مردم عربستان و زوارهای دیگر کشورها از طریق این زوارها میبینند، دوم - قدرت تفکر مردم ایران را در مربوط به مذهب میبینند، سوم - آموزش مذهبی مردم ایران را میبینند ، و آخر هم این است که انقلاب اسلامی ایران از طریق همین زوارها است که صادر میشود. اما در شرایط امروز نظر من این است که زوارها نباید در آنجا خرید کنند. بهتر این است که هواپیما در موقع برگشت در جزیره زیبای قشم به مدت ۵ ساعت توقف داشته و زوارها اجناس را در آنجا خرید کنن. این هم به اقتصاد ایران و جزیره قشم کمک میکند و هم اینکه پیامی است برای عربستان . در این مورد هم روزنامه ها و هم رادیو و تلویزیون باید کمال همکاری را بکنند تا پیام این به گوش عربها برسد.
Canada
یعنی‌ برا اینکه پرستیژ ایران حفظ بشه ، حاضرید میلیارد‌ها تومان پول بریزید در حلقوم وهابی‌های تروریست که با این پول‌ها شیعه کشی به راه بییندازند؟؟ این چه حج رفتنی است؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اين مسئله اي نيست كه ماو اقايان غير متخصص مسئو ل در موردش نظر بدن بايد ديد مرجع چه نظري دارن شايد صلاح باشه كه هنوز ادامه پيدا كنه چراكه حداقل ارتباطي با ديگر مسلمانها برقرار بشه
United States
منظور از سیاسی نکنید را از همین جملات می شود فهمید که از این طریق دولت را وارد بازی سیاسی نکنید مسئله عمره را تبدیل کردن به جنجال سیاسی آقایان بدبین
Iran, Islamic Republic of
با سلام
به آقای وزیر ارشاد عرض می نماییم که در مسائلی که مربوط به دین می باشد دخالت نکند مسائل دینی مربوط به علماء می باشد
Iran, Islamic Republic of
به نظر ايشان پول ملت بايد ريخته شود به جيب آل سعود و خرج كشتن شيعيان شود.
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
پاسخ وزیر ارشاد : دیانت ما عین سیاست ماست . دین از سیاست جدا نیست خواهشمند است تشریف ببرید در مورد ادبیات اسلامی تجدید نظر نمایید . حج ابراهیمی آری حج ال سعودی هرگز .
United States
روح آن عالم فرزانه و مبارز خستگی ناپذیر شاد باشد که فرمود سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ما . کجا رفتند آن غیور مردان و دلاور مبارزینی که در مقابل ظلم و ستم تمام قد می ایستادند و دفاع از مظلوم آن هم شیعیان مظلوم را در هر شرایطی انجام می دادند . این تفکر که نباید حج را با مسایل سیاسی مخلوط کرد مطرود ترین تفکر ی است که امام راحل با آن برخورد کردند . مگر نه این است که انجام فریضه حج برای این است که مسلمانان در یک کنگره عظیم گرد هم جمع شوند تا نسبت به مسایلی که اسلام و مسلمانان را تهدید می کند تصمیم بگیرند . وچه تهدیدی اکنون از این بالاتر است که رژیم آل خلیفه اقدام به نسل کشی شیعیان بحرین بکنه آن هم به کمک آل سعود و هیچ مسلمانی دم نزند . به نظر من تحریم یک فریضه مستحبی به مراتب واجب تر است تا رفتن به زیارت خانه خدا