شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۱۴

زن ایرانی‌ سخنگوی رئیس جمهور آلمان شد +عکس

جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۴۱
کد مطلب: 232164
فردوس فرودستان، خبرنگار ایرانی‌تبار آلمان سخنگوی جدید یواخیم گاوک، رئیس جمهور آلمان شد.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری ها، بنا به اعلام دفتر ریاست جمهوری آلمان، خانم فرودستان از اول سپتامبر کار خود را آغاز خواهد کرد.

فردوس فرودستان فرزند یک مادر آلمانی و پدر ایرانی است. وی در سال ۱۹۶۰ در فرایبورگ آلمان متولد شد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در سوئيس، ایران و آلمان به پایان رساند.

همسر خانم فرودستان میشائيل وسپر از بنیان‌گذاران حزب سبزهای آلمان، وزیر مسکن و قائم مقام نخست‌وزیر اسبق ایالت مرکزی نوردراین وستفالن است.

سخنگوی ایرانی‌تبار رئیس‌جمهور آلمان در سال‌های گذشته به عنوان مجری با رادیو آلمان و شبکه تلویزیونی غرب آلمان همکاری داشته و دارای ستون ثابت در روزنامه معتبر فرانکفورتر روندشاو بوده است. او پیش از آن نیز سال‌ها به‌عنوان گزارشگر برای روزنامه‌های تاگس‌تسایتونگ و فرانکفورتر روندشاو کار کرده است.



وی در سال‌های گذشته به عنوان نویسنده، مجری و خبرنگار در رادیو تلویزیون و روزنامه‌های مختلف آلمان فعالیت کرده است.

از فرودستان که دانش‌آموخته رشته علوم قضایی و سیاسی است تا کنون کتاب‌های زیادی در زمینه مهاجرت و هم‌گرایی با جامعه میزبان (انتگراسیون) منتشر شده و در رشته‌ خبرنگاری شاگردانی از خانواده‌های مهاجران آلمانی را آموزش داده است.

پیش از این آقای آندرآس شولتسه، ضمن تصدی مسئولیت ستاد ارتباطات کاخ ریاست‌جمهوری، در مقام سخنگوی رئیس‌جمهور انجام وظیفه‌ می‌کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حضور هر یک ایرانی در مجامع بین المللی و نهادهای حکومتی سایر ملل باعث افتخار ایران هست
شان مردم مسلمان ایران بسیار بالاتر از آن است که بخواهند به سخنگو شدن هموطنشان در کشوری دیگر که دشمن ماست افتخار کنند .
Iran, Islamic Republic of
چه سودی به حال ایران و ایرانیان دارد او در خدمت منافع ضد ایرانی دولت آلمان است آلمانی که در طول جنگ تحمیلی عراق را به مخرب ترین سلاح های شیمایی مجهز کرد و همیشه آماده ضربه زدن به منافع ملی ایرانیان هستند انوقت این خانم آیا حاضر است یک ریزه اعتراض به ستمهای آلمان در حق ایرانیان بکند؟
مگر هر کس در هرجای دنیا پدر یا مادرش ایرانی بوده است ، ایرانی است؟ نه عزیز جان ، این خانم آلمانی است نه ایرای۰آندره آقاسی هم آمریکائی است۰هرکس در خارج کشور بدنیا آمده و همانجا بزرگ شده ، همانجائی است۰لطفا اینقدر ننویسید ایرانی و ایرانی تبار۰ایرانی کسی است که در ایران متولد شده و حداقل تا ۳۵ سالگی اش در ایران زندگی و اقامت مستمر داشته است۰
افتخار است!!!!. مثل حضور گلشیفته در هالیوود در نقش یک ... و حضور شیرین عبادی درمحافل ضد ایرانی !!!.
United States
درج این اخبار با هر انگیزه ای باشه یک پیام شفاف داره و اون تکیه بر ایرانی بودن این زن و نوعی افتخار به این انتخابه که متاسفانه هر دو غلطه. درج این اخبار به خصوص با سر تیتر "زن ایرانی...." نشانه وادادگیه و بهتره از انتشار این اخبار که سیگنالهای نامطلوبی رو ارسال میکنه پرهیز بشه.
فردوس كه اسم مرده
مثل عمو فردوس مجري و معلم دبستان
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور آلمان چی هست تا سخنگویش چی باشد یک مقام تشریفاتی و بی خاصیت را سخنگو بودن دیگه چیه که شما هم با آب و تاب به انتشار خبر آن پرداختید؟!
Iran, Islamic Republic of
حالا چه افتخاری برای ماست که مثلاً سخنگوی رییس جمهور آلمان یک رگش ایرنی است. حتی اگر دورگه هم ایرانی باشد باز هم افتخاری نیست. شاید برای آلمانیها افتخار باشد که می توانند افراد با ملیت دیگر را به خدمت بگیرند و از تمام توان جهانی برای خودشان بهره ببرند ولی مطمئناً برای ما افتخاری نیست. پس اینقدر نسبت به این اخبار اینگونه نپردازید.
اگر کسی فقط به ایرانی بودنش افتخار میکنه من به مسلمون بودنم افتخار میکنم و ایران بی اسلام برام هیچ ارزشی نداره...
Iran, Islamic Republic of
انسان بودن مهم و ایشان وپدرشان یک انسان هستندوتمام اقوام ایشان در ایران باشخصیت و معروف هستند و عموی ایشان در اصفهان یک فردخیروباشخصیت بودندوباعث افتخاراصفهان وفردوس فرو دستان و یک فردجهان شمول و مفید برای همنوعان خودازروی تعصب نظرندهید برای ماافتخاراست هرجای دنیا که خدمت کند بنی آدم اعضای یکدیگرند
Iran, Islamic Republic of
با سلام و تبریک
خدمت خانم فرودستان
برای ایشان آرزوی موفقیت مینمایم.
Iran, Islamic Republic of
باعث افتخار هست اگر حامی ایران باشد که نیست!
چو ايران نباشد تن من مباد .......
اگر خانم فرودستان يك انسان سالم باشه باور كنيد ته دلش عشق ايران موج مي زنه .